Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyżyna Śląska.
Advertisements

LUDWIK TADEUSZ EBERMAN
Urodził się w 1861 roku w Bochni(?). Do szkół chodził w Krakowie i w Warszawie (liceum św. Anny). W 1876 roku, w wieku 15 lat, znalazł się wraz z matką
Spływ kajakowy po rzece Barycz, Gmina Wąsosz
Moja okolica.
Witamy Cię na finale Konkursu Wiedzy o Sztuce. Powodzenia!
Park miejski Siedlecki park, dawniej zwany Aleksandrowem, obecnie Aleksandria. Założony w I poł. XVIII w. w formie parku "włoskiego". Gdy właścicielami.
Powstanie Wielkopolskie
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
i narodowość francuska
Sławne matematyczki.
„Wielcy Matematycy „.
Kolumna Zygmunta.
WSTĘGA MÖBIUSA Lekcja otwarta odbyła się
Uczestniczy w robotach budowlanych, prowadzi dokumentację budowy, przygotowuje i kontroluje produkcję budowlaną w różnych działach przedsiębiorstwa, sprawuje.
PRACA DYPLOMOWA Projekt koncepcyjny kładki pieszo – jezdnej przez Zalew Soliński w m. Polańczyk Politechnika Rzeszowska Wydział Budownictwa i Inżynierii.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Natalia Latoch klasa 6b Warszawskie mosty.
Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a.
Autorzy: Tomasz Krężelok i Wojciech Sawkiewicz
Poznań.
Prezentację przygotował
Jagoda Ratnayake Oliwia Gutowska Paulina Walkiewicz
ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ Wykonał: Jakub Jaworski
Urodził się w zamożnej żydowskiej rodzinie Neumannów12 stycznia 1878 r. w Budapeszcie, a zmarł 2 kwietnia 1952 roku w Nowym Jorku.
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
GRECJA.
Radzymińskie Kapliczki
Prezentacja Gminy Osiecznica
Budowa i funkcja magazynu.
„SPACER PO CIEPLICACH Z LUTOWSKĄ POD RĘKĘ”
Znaki Ostrzegawcze.
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Tramwaje w Nicei.
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Opracowanie: Marcin i Krzysztof
Album fotograficzny WARSZAWA
Piotr Klimek przedstawia: Historia i okolica centrum Przecławia
Konstrukcje GEOMETRYCZNE.
James Watt i historia silnika parowego
Architektura obiektów technicznych
Tales z Miletu.
Zdjęcia Starej Warszawy
Część projektu „Z matematyką przez Polskę”
Życie i działalność naukowa Marii Skłodowskiej-Curie
Projekt „Informatyka-mój sposób na poznanie i opisanie świata”
Mur oporowy w Bobrzy. Historia  W 1828 r. w Bobrzy rozpoczęto realizację największego założenia wielkopiecowego Staropolskiego Okręgu Przemysłowego uprzemysłowienia.
Film promujący zadanie pn.: Budowa tunelu pod Martwą Wisłą
Wycieczka po Berlinie Berlin miastem architektury.
ZAMEK W MALBORKU.
„Egzekucja 100 Polaków”.
Architektura  Architektura zajmuje się zagospodarowaniem przestrzennym, w tym również krajobrazu, planowaniem miast, wnoszeniem budowli, a także projektowaniem.
JEDLANKA. Jedlanka na mapie, czyli, gdzie nas szukać?
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
ZAMKI KRZYZACKIE NA WARMI I MAZURACH
Zamki Krzyżackie na Warmii i Mazurach.
Ukryty skarb Syberii Kamienny las nad rzeką Lena
PARYŻ.
Warszawa.  Jest najstarszą dzielnicą stolicy.  Powstało pod koniec XIII wieku.  Leży na skarpie tuż nad Wisłą.  Jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Ciekawe Miejsca w Lublinie
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Białobrzegi ( lewa strona) dawniej i dziś
Budowa Deptaka Południowego – pomostu spacerowego na palach
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
Walory krajobrazowe i przyrodnicze Dęblina
PRACA I EDUKACJA W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
SPOTKANIE DYSKUSYJNE STASZICA. SPOTKANIE DYSKUSYJNE STASZICA.
Zapis prezentacji:

Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie Feliks Pancer Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie Polski oficer Inżynier budownictwa lądowego i wodnego

Był postacią nieprzeciętną Był postacią nieprzeciętną. Znakomity inżynier, pracujący nowoczesnymi metodami. Jego projekty były pełne fantazji.

Projektował drogi i wodociągi, prowadził roboty inżynierskie w Twierdzy Modlin, wykładał w Szkole Aplikacyjnej Artylerii i Inżynierów, kierował produkcją broni w czasie Powstania Listopadowego, ale w historii techniki zapisał się przede wszystkim jako projektant i budowniczy mostów oraz innych konstrukcji inżynierskich.

Jako jedno z wyróżniających się dzieł uznano most, który miał umożliwić przeprawę przez Wisłę w Warszawie. Inżynier Pancer zaprojektował most w postaci jednego, żeliwnego łuku o rozpiętości 576 m i imponującej wysokości 130 m. Miał podtrzymywać jezdnię o szerokości 16 m zawieszoną na stalowych prętach. Szkoda tylko, że te dzieło było trudne i kosztowne do realizacji. Z tych tylko powodów projekt nie został zrealizowany.

Pod kierunkiem Pancera powstał most przez niego zaprojektowany przez Wieprz pod Kośminem. Była to drewniana konstrukcja o rozpiętości 76,8 m, złożona z 3 łuków, z jezdnią o szerokości 12,6 m. Most ten oceniono jako bardzo udany, poza konstrukcją chwalono jego efektowny wygląd.

Jedną z największych budowli w Warszawie, którą zaprojektował, i której wykonaniem kierował, byl wiadukt prowadzący z placu Zamkowego ku Wiśle. Zyskał zresztą nazwę wiaduktu Pancera. Ta monumentalna budowla o łącznej długości 657 m, rozplanowana na łuku, służyła miastu aż do 1944 r, kiedy to Niemcy wycofując się z Warszawy wysadzili część wiaduktu. Wiadukt Pancera ( na którym ułożono tory tramwajowe) zapewniał dogodny dojazd, zrazu do mostu łyżwowego na linii ul. Bednarskiej a następnie, od 1864 r. do mostu Kierbedzia. Wiadukt, który określano jako budowlę piękną przy swej powadze i prostocie, stał się trwałym elementem krajobrazu Warszawy i został rozebrany dopiero po II wojnie światowej, ustępując miejsca trasie W-Z.

(obecnie nie istniejący) Wiadukt Pancera Jedynym ocalałym elementem wiaduktu jest tablica upamiętniająca fakt jego budowy. (obecnie nie istniejący)

Feliks Pancer umarł w 1851 r. Było to stosunkowo krótkie życie, ale zawodowo bardzo czynne, zostało niejako uwieńczone w sposób, którego dostępują tylko bardzo nieliczni inżynierowie.

Przemysław Dorochowicz Źródła: http://pl.wikipedia.org/wiki/Feliks_Pancer http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Pancera_w_Warszawie http://www.kpk-ottawa.org/sip/biuletyn/0201.html#historia