Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SCHŰLERAUSTAUSCH 2012.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
Das Bild Nr. 6 Ein goldenes Bild Das Bild Nr. 6 Golden Nich Lange Her gabs einen Oma und Opa – Tag. Wir haben fűr Sie ein goldenes Bild mit unseren Fotos.
MÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁO Projekt edukacji językowej Miasteczko językowe.
Kapitel X - Wiederholung
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Wie und was ich auf deustch gelernt habe?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wie ist das Wetter in Griechenland und im Gebirge
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
Wymiana między IGS Emmelshausen i Gimnazjum w Szklarskiej Porębie Schüleraustausch zwischen der IGS Emmelshausen und dem Gymnasium in Szklarska Poręba.
Turnus wakacyjny w Polsko – Niemieckim Centrum Młodzieży Europejskiej w Olsztynie 6 – Polnisch-Deutsches Sommercamp.
Miejscowość Połomia Data: r. Datum: r. Autorzy: Jarek Mazur i Niklas Tilse. Autor: Jarek Mazur und Niklas Tilse.
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Krankheiten und Medikamente
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Treffpunkte - skojarzenia
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zu Hause muss ich aufräumen
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Technik im Alltag Unser lieber Freund - Computer.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
SPORT SPOTRARTEN.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
Magnet 2 Kapitel “Guter Start”
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PERFEKT CZAS PRZESZŁY ZŁOŻONY.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Das Bild Nr. 2 Das Bild Nr. 2 „Das Abtőnen von Blumen”
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
WETTKAMPF.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zapis prezentacji:

Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch Magnet 2 – Kapitel 4 Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch

Treffpunkte Pl = De PL De ta hala – die Turnhalle ten basen - das Schwimmbad ta szkoła – die Reitschule ta klinika – die Reha-klinik ten klub - der Tennisclub ten park – der Park to solarium – das Solarium to studio – das Studio to centrum – das Zentrum

Spoczynek Ruch A  A A  B Celownik Biernik r. m. der  den Wo – gdzie Wohin – dokąd Spoczynek Ruch (brak zmiany miejsca) (zmiana miejsca) A  A A  B Celownik Biernik r. m. der  den r. m. der  dem r. ż. die  der r. ż. die  die r. n. das  dem r.n. das  das

Übung 10 /Seite 46 Wo spielst du Volleyball? In der Turnhalle die  der/C na hali – spoczynek – celownik Du willst reiten. Wohin gehst du? In die Reitschule. die  die/B do szkoły jeźdz. - ruch - biernik Du willst Tennisspielen. Wohin gehst du?  In den Tennisclub. do klubu - ruch - biernik der den/B Wo machst du Fit –Boxing? Im/in dem Fitnessstudio das dem/C w studiu – spoczynek – celownik

Du brauchst Muskeltherapie. Wohin gehst du? In die Reha-Klinik do kliniki - ruch – biernik diedie/B Du mochtest braun werden. Wohin gehst du? Ins/in das Solarium. do solarium - ruch – biernik das das/B Wo lernst du schwimmen? Im/in dem Schwimmbad. das  dem/C na basenie – spoczynek – celownik Wohin gehst du joggen? In den Park. der  den/B do parku - ruch – biernik

Übung 15 /Seite 48 Wo – gdzie Wohin – dokąd ins Schwimmbad – na basen im Park - w parku in der Turnhalle – na hali spor. ins Fitnessstudio – do studia fitnesu im Solarium – w solarium in den Tennisclub – do klubu in der Sauna – w saunie in die Reha-Klinik – do kliniki im Sportzentrum – w zentrum in die Reitschule – do szkoły jeź.

Übung 16 /Seite 48 Wohin gehst du heute Abend? In ……………….. Fitnessstudio. Wo machst du Krafttraining? In ……… Turnhalle. Wohin gehst du am Wochenende? In ……….. Tennisclub. das (ins) der den

Wohin gehst du so schnell? In ………………. Schwimmbad. Wo triffst du Petra? In …………….. Sportzentrum. Wo spielst du Squash?  In ……………….. Tennisclub. das (ins) dem (im) dem (im)

Szyk zdania: oznajmującego: ………… du inne słowa ..………… . pytającego: Übung 4 /Seite 43 Szyk zdania: oznajmującego: Ich ……….. kiedy/jak/co/dokąd ……….. . pytającego: Wann …………. du inne słowa ….……….… ? ………… du inne słowa ..………… . kann kaufen osoba Czasow. modalny bezoolicznik kaufen kannst Pytajnik Czas. modalny osoba bezoolicznik kannst kaufen osoba bezoolicznik Czas. modalny

Übung 4 /Seite 43 Mein Bruder kann sehr gut Klavier spielen. 2. Meine Freunde wollen nach Italien fahren und Italienisch lernen. 3. Kannst du morgen zu mir kommen? 4. Wir wollen im Winter einen Skikurs besuchen.

5. Wir können uns in der Stadt treffen. 6. Kannst du mir dein Fahrrad leihen. 7. Meine Eltern wollen in Spanien Urlaub machen. 8. Tina will heute Abend mit ihren Freunden ausgehen.

Trening Ich gehe in ......... Schwimmbad Ich mache Trenning in ....... Turnhalle. Ich fahre in ........... Park. Ich spiele Tennis in ........... Tennisclub. das der den dem 2017/4/14