Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie
debaty i kodeks 2.0 zadanie TIK 3 projekty edukacyjne festiwal prowadzenie bloga zrealizowane najważniejsze zadania:
13 dobrych praktyk umieszczonych na platformie, lepsze wykorzystanie pracowni po lekcjach, regularne umieszczanie wpisów i relacji na blogach, uzyskanie tytułu „Szkoła Ekspercka”, 31 odznak na blogach (blog główny ‚Konopniczaki’ zdobył komplet), nasze sukcesy:
zaangażowanie się społeczności szkolnej, rodziców i mieszkańców w realizację projektów edukacyjnych, wspólna nauka z TIK po lekcjach, opracowanie wielu interesujących i oryginalnych materiałów promujących szkołę i małą ojczyznę, przeprowadzenie Festiwalu Projektów i podsumowanie działań w ramach programu, zakwalifikowanie się na Ogólnopolski Festiwal Szkoły z Klasą 2.0 projektu „Jeszcze są wśród nas...” promocja szkoły na stronie programu, w opracowaniach,stronie programuopracowaniach nasze sukcesy:
umieszczenie wielu wpisów uczniów i nauczycieli na tablicach PINTEREST programu „Szkoła z klasą 2.0”, wzrost samooceny uczniów i nauczycieli w wyniku uzyskanych rezultatów, lepsza integracja pomiędzy uczniami, ale i nauczycielami, wzrost świadomości wagi i znaczenia prawa autorskiego, lepsze opisywanie źródeł informacji, grafik, muzyki, nasze sukcesy:
dzięki zaangażowaniu uczniów, nauczycieli i rodziców, dzięki dobrej współpracy pomiędzy zespołami uczniowsko-nauczycielskimi, dzięki stałemu monitorowaniu procesu i motywowaniu przez koordynatora i dyrektora, dzięki dzieleniu się wiedzą i wymianie informacji pomiędzy uczniami, nauczycielami i rodzicami, Jak to osiągnęliśmy?
nauka pracy długoterminowej i dążenia do wyznaczonego celu, system doceniania i motywowania uczniów, ale i nauczycieli, efektywniejsze wykorzystanie TIK w procesie lekcyjnym, niestabilna sieć i przestarzałe oprogramowanie, Problemy i wyzwania:
aktualizacja zapisów szkolnego systemu oceniania, cykl szkoleń z TIK dla nauczycieli (warsztaty zewnętrzne, szkolenia koleżeńskie, wymiana dobrych praktyk), opracowanie rocznego planu zajęć z TIK, wraz ze scenariuszami (inspiracje),inspiracje dostosowanie sieci do potrzeb szkolnych. Jak można je rozwiązać? Propozycje:
kontynuowanie działań rozpoczętych w r.szk. 2013/14, prowadzenie bloga jako platformy komunikacyjnej oraz edukacyjnej, wprowadzanie TIK na większej ilości lekcji, przekonanie się do TIK i przełamanie barier, jakie postrzegane są obecnie, opracowanie systemu motywacyjnego i wspierającego nauczycieli w działaniach edukacyjnych z zastowaniem TIK. plan działania w przyszłym roku:
udało nam się wiele zyskać możemy jeszcze więcej ważne, aby każdy wspierał aktywnie nasz plan działań
Bardzo dziękuję Panu Dyrektorowi, nauczycielom i uczniom za niezwykłą i twórczą współpracę. Zachęcam Was serdecznie do dalszych działań i kontynuowania tego, co już Wam się udało osiągnąć. Małgorzata Janik, koordynator programu
Podsumowanie Programu Glichów, czerwiec 2014r.