„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd Uczniowski.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PRAWA DZIECKA I UCZNIA W SZKOLE
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Od bierności ku aktywności,
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorządy.
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Debata o samorządności uczniowskiej
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
RODZICE W SZKOLE.
DYSKUSJA PANELOWA.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Samorząd Uczniowski.
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Prowadzenie debat w szkole
DEBATA KODEKS 2.0.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych” Prezentacja inicjatyw uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Janowie podjętych dla uczczenia 100 Rocznicy.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA

PLAN DYSKUSJI 1.Wypowiedzi ekspertów na temat zadań SU wynikających z Ustawy. 2. Omówienie zasad współpracy SU z innymi organami szkoły. 3. Wymiana doświadczeń poszczególnych samorządów klasowych. 4. Prezentacja przedsięwzięć SU w bieżącym roku szkolnym. 5. Współpraca władz SU z przedstawicielami klas. 6. Wnioski na przyszłość.

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

1.Prawa i obowiązki Samorządu Uczniowskiego. 2.Współpraca Samorządu Uczniowskiego z innymi organami szkoły. 3. Zadania trójek klasowych. 4. Działania i akcje podejmowane w szkole przez Samorząd Uczniowski. ZAGADNIENIA DO DYSKUSJI

5.Współpraca między samorządami klasowymi. 6. Pomysły na aktywizację uczniów w Samorządzie Uczniowskim. 7. Dobre praktyki, wymiana doświadczeń. ZAGDNIENIA DO DYSKUSJI

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

ZASADY DYSKUSJI 1.Jedna osoba mówi, reszta słucha - nie przekrzykujemy si ę. 2.Słowo prowadz ą cego jest ostateczne. 3.Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym w ł asnych opinii. 4.Nie krytykujemy osób, ewentualnie wypowiedzi.

5. Nie mówimy o sprawach osobistych. 6. Nie traktujemy krytyki osobiście. 7. Szanujemy siebie nawzajem. 8. Mówimy krótko i na temat. ZASADY DYSKUSJI

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

PODSTAWA PRAWNA SAMORZ Ą DU UCZNIOWSKIEGO – ART. 55 USTAWY O SYSTEMIE O Ś WIATY

1. W szkole działa samorz ą d uczniowski[…] 2. Samorz ą d tworz ą wszyscy uczniowie szkoły. 3. Zasady wybierania i działania organów samorz ą du określa regulamin […] 4. Regulamin samorz ą du nie mo ż e by ć sprzeczny ze statutem szkoły. 5. Samorz ą d mo ż e przedstawia ć radzie szkoły, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie w szczególności dotyczące realizacji podstawowych praw uczniów […] : ART. 55 USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY

a) prawa do zapoznawania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami; b) prawa do jawnej i umotywowanej oceny w nauce i zachowaniu; c) prawa do organizacji życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań; ART. 55 USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY

d) prawa do redagowania i wydawania gazety szkolnej; e) prawa organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem; f) prawa wyboru nauczyciela pełniącego funkcję opiekuna samorządu. ART. 55 USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

ZADANIA SAMORZ Ą DU UCZNIOWSKIEGO

ZADANIA SAMORZ Ą DU UCZNIOWSKIEGO

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

REALIZOWANE PROJEKTY I DZIA Ł ANIA

WSPÓ Ł PRACA Z PATRONEM Nasze gimnazjum przyłączyło się do KLUBU SZKÓŁ UNICEF, który zrzesza około 300 szkół z całej Polski.

Samorz ą d Uczniowski we współpracy ze szkolnym kołem PCK od kilku lat realizuje różne zadania w ramach kampanii prowadzonych przez naszego patrona - UNICEF. Włączyliśmy się już w takie projekty, jak: „Szkoły dla Afryki" – 2007 /2008;,,Na ratunek dzieciom w Kongo” – 2008 / 2009; „Szkoła z prawami dziecka” / WSPÓ Ł PRACA Z PATRONEM

WIECZORY Z MUZAMI Organizowane przez SU ju ż od kilku lat muzyczno – poetyckie spotkania szkolnych artystów. Odbywają się dwa razy w roku szkolnym pod patronatem lokalnych instytucji.

WIECZORY Z MUZAMI

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

SZKOLNE „POLE NADZIEI” Włączyliśmy się do akcji "POLA NADZIEI", której patronuje zielonogórskie Hospicjum im. Lady Ryder of Warsaw. Poleg a ła ona na sprzedaży cebulek żonkili. Zakupione cebulki zasadziliśmy przy naszej szkole. Uczestniczyliśmy również w oficjalnym otwarciu akcji, które odbyło się 3 października 2009 przed zielonogórską Palmiarnią.

SZKOLNE „POLE NADZIEI”

„POLE NADZIEI”

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

ZA NIEPODLEG Ł O ŚĆ I WOLNO ŚĆ NASZĄ … Z okazji 91. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości zorganizowaliśmy uroczystą akademię. Aby uczcić to narodowe święto, a jednocześnie uświadomić wszystkim, że zaciera się wśród młodych Polaków znajomość ważnych dla Polski wydarzeń historycznych, przedstawiciele klas zaprezentowali montaż słowno-muzyczny pt. „Za niepodległość i wolność Ojczyzny naszej..."

ZA NIEPODLEGŁOŚĆ I WOLNOŚĆ NASZĄ…

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

PSU NA BUD Ę Akcja wykonywania budek dla kotów, które zostały przekazane na rzecz Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Zwierz ą t”, z którym od lat współpracujemy.

PSU NA BUDĘ

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

KIERMASZ ŚWIĄTECZNY W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia Samorząd Uczniowski we współpracy ze szkolnym kołem PCK oraz biblioteką i nauczycielami techniki zorganizował kiermasz świąteczny, na którym sprzedawane były przedmioty wykonane własnoręcznie przez uczniów.

KIERMASZ ŚWI Ą TECZNY

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU?”

BIBLIOGRAFIA