XXI Sejm Dzieci i Młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Advertisements

Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
1 Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
Wstrzel się w aktywność. Projekt skierowany dla 80 uczniów i uczennic szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Obejmuje swoim zasięgiem: Powiat tczewski.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Hasło naszej akcji do XVII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
(łac. voluntarius – dobrowolny) dobrowolna, bezpłatna, ś wiadoma praca na rzecz innych lub całego społecze ń stwa, wykraczaj ą ca poza zwi ą zki rodzinno-kole.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Szkolny klub europejski Rok 2011/2012. Projekt Volare*U Projekt zrealizowany w lipcu 2011r. w Köszeg na Węgrzech Cel projektu: promocja wolontariatu Uczestnicy:
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Sejm Dzieci i Młodzieży
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
PROJEKT MŁODY OBYWATEL - BADANIE ZASOBÓW MIASTA Autorzy: Kamila Pazura Beata Boczkowska Michał Tomaszewski.
Quick-School.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Skok w Przeszłość.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
PRZYGOTOWAŁY: MONIKA NOWACKA ANNA NADWORSKA
Gimnazjum Nr 9 im. Jana Pawła II w Kaliszu Samorząd lokalny Kalisza w latach miasta na prawach powiatu Miasto Kalisz.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
AKTYWNOŚCI SENIORALNE Fundacja Inicjatyw Społeczno – Kulturalnych FORUM LIDER LOKALNEJ KOALICJI NA RZECZ STAREGO PRZEDMIEŚCIA I GŁÓWNEGO MIASTA Fundacja.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
Projekt realizowany w ramach ogólnopolskieg o projektu edukacyjnego XXI SDiM MIEJSCA MŁODYCH: ALTERNATYWNE FORMY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ MŁODZIEŻ.
NA CO SANDOMIERZ MOŻE PRZEZNACZYĆ ŚRODKI Z UNII EUROPEJSKIEJ?
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Prezentacja 1.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Koncert rockowy,czyli wolontariat na wesoło,czyli wolontariat na wesoło.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
VIRGIN MOBILE ACADEMY PODPOWIADAMY, JAK W PIĘCIU KROKACH PRZYGOTOWAĆ PREZENTACJĘ KONKURSOWĄ.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
Kalistenika Konferencja otwierająca konsultacje społeczne projektu Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Strzegom na lata Strzegom, 3 sierpnia.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
- projekt, który zmienił naszą społeczność!
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

XXI Sejm Dzieci i Młodzieży Realizatorzy projektu: Adrianna Tracz Weronika Czechowska

Czym jest Sejm Dzieci i Młodzieży? Jest to projekt edukacyjny, dzięki któremu 1 czerwca 2015r. możemy zasiąść w ławach poselskich na posiedzeniu Sejmu. Najpierw jednak czeka nas zadanie rekrutacyjne składające się z 2 etapów: badania oraz poszukiwania rozwiązań.

Dlaczego zgłosiłyśmy się do projektu, czyli jakie są nasze cele? Zarażanie pozytywną energią społeczność lokalną; Zachęcanie mieszkańców do zmian i przekonanie ich, że każdy z nas może nią być; Kształtowanie lokalnego patriotyzmu; Poznawanie zmieniających się potrzeb mieszkańców; Wymienianie się doświadczeniami i poglądami ze społecznością.

Początki czyli zgłoszenie się do projektu Plan działania Plan projektu: Początki czyli zgłoszenie się do projektu Plan działania Poszukiwania partnerów/sojuszników Rozpropagowanie akcji Badanie na skierniewickim Rynku Wyciągnięcie wniosków i podsumowanie akcji

Początki – czyli zgłoszenie się do projektu O projekcie dowiedziałyśmy się w szkole, a szczegółowych informacji zasięgnęłyśmy ze strony internetowej XXI Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Plan działania Ustaliłyśmy miejsce i czas naszego badania, a przede wszystkim jego formę. Nasz wybór padł na badanie nr 4 - ,,Pocztówka do przeszłości”. Zebrałyśmy informację o założycielu naszego miasta – Janie Sprowskim przygotowując ciekawostki i notki biograficzne, które posłużą nam w happening’u Wykonałyśmy atrapę skrzynki na listy

Poszukiwanie partnerów/sojuszników Nawiązałyśmy współpracę z Izbą Historii Skierniewic. Wydrukowałyśmy tam przedwojenne i powojenne pocztówki naszego miasta. Uzyskałyśmy zgodę Urzędu Miasta na przeprowadzenie akcji na skierniewickim Rynku w sobotę 28 marca 2015r.

Poszukiwanie partnerów/sojuszników Nawiązałyśmy też współpracę z działem promocji Urzędu Miasta, w którym uzyskałyśmy gadżety do naszej sobotniej akcji Wspierała nas również nasza klasa

Rozpropagowanie akcji Zależało nam na powiadomieniu jak największej liczby osób. Przygotowałyśmy: Wydarzenie na Facebook’u Plakaty rozwieszone w Państwowej Szkole Muzycznej, na miejskich słupach i w szkołach gimnazjalnych

Nasza sobotnia akcja W sobotę – 28 marca 2015r. o godzinie 11.00 rozstawiłyśmy nasze stoisko. Chciałyśmy przyciągnąć uwagę wielu osób przechodzących przez Rynek, więc przygotowałyśmy z pomocą naszej klasy transparenty oraz kupiłyśmy balony.

Postawiłyśmy uczestnikom badania pytania badawcze: Nasza sobotnia akcja Postawiłyśmy uczestnikom badania pytania badawcze: Czy jest takie wydarzenie/miejsce/rzecz w centrum miasta, którą możemy się pochwalić? Czy centrum miasta, na przestrzeni naszej historii, rozwija się w kierunku młodych? Jak, patrząc na centrum naszego miasta, miałaby wyglądać jego przyszłość? Ich zadaniem było odpowiedzieć na te pytania adresując pocztówkę do Jana Sprowskiego.

W zamian za wypełnienie pocztówki uczestnicy otrzymywali: Nasza sobotnia akcja W zamian za wypełnienie pocztówki uczestnicy otrzymywali: breloczek w kształcie jabłka (symbolu Skierniewic jako stolicy nauk ogrodniczych) Słodki poczęstunek – jabłko i kawałek skierlotki Ciekawostkę o naszym mieście i jego założycielu

Wnioski Przed przeczytaniem pytań badawczych wyjaśniłyśmy uczestnikom badania, że dotyczy ono centrum naszego miasta (przyjęłyśmy, że jest to promień ok. pół kilometra od skierniewickiego Rynku/ulice do niego przyległe). Na zadane przez nas pytania mieszkańcy reagowali podobnie, dzięki czemu mogłyśmy sformułować konkretne wnioski:

Wnioski Mieszkańcy są dumni przede wszystkim z ostatnio zmodernizowanego parku miejskiego oraz coraz popularniejszego Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw Według mieszkańców brakuje zorganizowanych imprez dla dzieci i młodzieży (np. warsztatów, happening'ów) Zwracają też uwagę na niewielką liczbę koncertów dla młodych Mieszkańcy są pełni obaw o przyszłość przestrzeni dla dzieci i młodzieży Tylko 1/3 uczestników badania jest zadowolona z kierunku, w jakim rozwija się centrum Skierniewic

Plan działania Bardzo zmartwiły nas wnioski wyciągnięte z pocztówek, dlatego przede wszystkich chcemy skupić się na propagowaniu historii naszego miasta. Według nas, przeszłość jest bardzo ważna, ponieważ dzięki niej przynależymy do społeczności.

Nasz plan działań: 1. stworzenie na Skierniewickim rynku Ławki Historii,  2. zorganizowanie pieszej wycieczki po centrum naszego miasta dla najmłodszych  3. powołanie Klubu Młodego Historyka w ramach którego zorganizujemy wykłady i zajęcia 4. promowanie miejskich zabytków poprzez zorganizowanie akcji Noc Muzeów 5. wystosowanie wniosku do budżetu obywatelskiego z pomysłem dofinansowania przedsięwzięć Młodzieżowej Rady Miasta

Zdjęcia