INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
TARGI
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Sopocka Akademia Tenisowa
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Bezpieczeństwo w sieci
INSTRUKCJA.
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Instrukcja.
Temat pracy dyplomowej
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

INSTRUKCJA

1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację. Sprawdzamy, czy temat został opublikowany w komentarzach na stronie internetowej wraz z nazwiskami osób realizujących zadanie.

2. Temat został wybrany, wiemy kto będzie z nami pracował nad realizacją zadania. Przystępujemy do analizy opublikowanych na stronie tekstów, które mają nas przygotować do dalszej pracy. Bez przestudiowania tekstów niemożliwe jest: a) przygotowanie dobrej lekcji, b) kompetentne komentowanie innych lekcji (wobec tego niemożliwe jest zaliczenie ćwiczeń).

3. Przystępujemy do przygotowania lekcji – zastanawiamy się dla kogo przygotujemy lekcję (która klasa, jaka szkoła – przypominamy sobie co wiemy, co czytaliśmy na temat tego okresu rozwojowego). Oczywiście zaczynamy od gromadzenia i analizowania literatury związanej z wybranym tematem. Teraz: pomysł na lekcję! (omijamy schematyczne rozwiązania, zastanawiamy się jak zaktywizować uczniów, zastanawiamy się nad skutecznością, nad poruszeniem emocji, dostarczeniem wiedzy i zmianą zachowania, nad pomocą w realizacji zadań rozwojowych przed, którymi stoją uczniowie).

4. Przystępujemy do tworzenia scenariusza zajęć. Przykładowy wzór scenariusza został umieszczony na stronie, jednak zachęcam do wykorzystywania innych dobrych wzorów. Po opracowaniu scenariusza umieszczamy go na stronie internetowej w komentarzach (tak jak informacje o wybranym temacie lekcji. Scenariusz powinien być umieszczony na stronie najpóźniej jeden dzień przed prezentacją lekcji (czyli nie w nocy!), aby pozostali studenci mogli się z nim zapoznać.

5. Na końcu scenariusza umieszczamy bibliografię - minimalnie trzy prace zwarte, albo artykuły, które posłużyły nam do merytorycznego przygotowania lekcji. Jeśli korzystamy ze stron internetowych, to konieczne jest podanie autorów zamieszczonych tam tekstów. Jeśli nie ma autorów, to wykorzystanie takich materiałów do przygotowania bibliografii nie jest uprawnione.

6. Jeśli do przeprowadzenia lekcji potrzebne będą jakieś pomoce, materiały papiernicze, to konieczna jest wcześniejsza informacja (rzutniki znajdują się w salach, głośniki do laptopa można wypożyczyć, sugeruję korzystanie z własnych laptopów).

7. Zachęcam do konsultowania lekcji na moich dyżurach – nie jest to jednak obowiązkowe. Lekcja trwa 35 minut. Przypominam: intencją przeprowadzenia lekcji jest uzyskanie skutku w postaci zmiany o charakterze wychowawczym (zmiana postawy) u gimnazjalistów lub uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Autorzy lekcji muszą posiadać świadomość jaka zmiana jest celem lekcji. Celem lekcji nie może być tylko i wyłącznie przekazanie informacji o danym problemie.