Poznajemy arkusz kalkulacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

Wyższa Szkoła Zawodowa Administracji Publicznej
Tematyka kursu z informatyki dzień 3
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Procesor tekstu Word część 1
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
Poznajemy edytor tekstu Word
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Arkusz kalkulacyjny Excel
Arkusz kalkulacyjny Excel
Informatyka w administracji
autor: Andrzej Seneczko
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Sekrety klawiatury czyli jak sobie poradzić bez myszki
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Microsoft Office Excel
Ćwiczenia z Worda
Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
Tabele WordArt ClipArt Kolumny
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
ARKUSZE KALKULACYJNE 1. ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE W EXCELU 2
Konfiguracja systemu Windows
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Excel – wiadomości przydatne
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Okienkowy system operacyjny
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka +.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Ilustrowanie dokumentów w edytorze elementami graficznymi
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Komputerowe malowanki
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
VISUAL BASIC FOR APLICATION (VBA)
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
poziom średniozaawansowany
Operacje na plikach i folderach
Informatyka Mysz komputerowa.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Formatowanie arkusza kalkulacyjnego
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Poznajemy arkusz kalkulacyjny Informatyka Poznajemy arkusz kalkulacyjny

Cele lekcji Podczas tej lekcji nauczysz się: – co to jest arkusz kalkulacyjny; – rozróżniać i nazywać elementy arkusza kalkulacyjnego; – pracować z arkuszami skoroszytu; – wprowadzać do arkusza dane i je edytować; – nadawać elementom arkusza pożądaną formę. Wiedza Uczeń potrafi: -rozróżnić pojęcia: arkusz kalkulacyjny-program, arkusz kalkulacyjny-dokument, arkusz kalkulacyjny – część dokumentu skoroszytu; -omówić przeznaczenie i zastosowanie arkusza kalkulacyjnego ; -wyróżnić typy danych wprowadzanych do arkusza. Umiejętności -wskazać elementy budowy wybranego skoroszytu oraz elementy okna arkusza; -wykonać podstawowe operacje na arkuszach skoroszytu; -wprowadzić dane do arkusza; -wykonać podstawowe operacje edytorskie na danych w arkuszu; -zastosować podstawowe elementy formatowania arkusza.

Przegląd zagadnień Arkusz kalkulacyjny – podstawowe pojęcia. Skoroszyt – praca z arkuszami. Dane i ich typy. Wpisywanie i edytowanie danych. Formatowanie arkusza. Przedstawienie zagadnień, które zostaną omówione na lekcji, zaciekawienie uczniów jej treścią.

Arkusz kalkulacyjny – podstawowe pojęcia Arkusz kalkulacyjny jest programem, dzięki któremu użytkownik może wprowadzać do komputera różnego typu dane, przeprowadzać na nich wszelkiego rodzaju obliczenia, prezentować oraz analizować ich wyniki.

Arkusz kalkulacyjny – podstawowe pojęcia Obszar roboczy arkusza. Aktywna komórka. Litera kolumny. Numer wiersza. Arkusze. Pasek formuły. Pole nazwy.

Skoroszyt – praca z arkuszami Dokument programu Excel to zeszyt albo inaczej skoroszyt. Każdy skoroszyt składa się z jednego lub więcej arkuszy kalkulacyjnych. Każdy arkusz ma 256 kolumn i 65536 wierszy. Arkusze można dodawać, usuwać, przenosić i kopiować.

Skoroszyt – praca z arkuszami W menu Wstaw wybierz polecenie Arkusz. W menu Edycja wybierz polecenie Usuń arkusz. Nowy arkusz.

Skoroszyt – praca z arkuszami Polecenia sterujące arkuszami są dostępne również w menu kontekstowym.

Dane i ich typy Typy danych to inaczej rodzaje danych, jakie można przechowywać w komórkach. Microsoft Excel rozróżnia cztery typy danych. Są to: tekst; liczba; data; formuła.

Dane i ich typy Formuła. Liczba – wyrównanie do prawej. Wynik formuły – wyrównanie do prawej. Tekst – wyrównanie do lewej. Data – wyrównanie do prawej.

Wpisywanie i edytowanie danych Aby wprowadzić dane do komórki, należy: uaktywnić wybraną komórkę, klikając na niej lub przesuwając na nią kursor klawiszami ze strzałkami; wpisać dane, formułę należy poprzedzić znakiem równości ”=”; zatwierdzić wprowadzone dane klawiszem Enter, kliknięciem innej komórki lub kliknięciem myszki na przycisku Wpis widocznym z lewej strony pola formuły. Aby usunąć dane z aktywnej komórki, wystarczy nacisnąć klawisz Delete. Aby edytować komórkę należy dwukrotnie ją kliknąć lub zaznaczyć i przejść do pola formuły. Aby skopiować komórkę: należy ją zaznaczyć; z menu Edycja wybrać polecenie Kopiuj, można też skorzystać z przycisku na pasku narzędzi lub kombinacji klawiszy Ctrl+C; zaznaczyć komórkę docelową; z menu Edycja lub z paska narzędzi wybrać polecenie Wklej lub za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl+V.

Formatowanie arkusza Komórki z danymi w arkuszu można sformatować, dostosowując szerokość kolumn, wysokość wierszy, dodając obramowanie i wypełnienie. Aby sformatować komórki należy zaznaczyć obszar z danymi i wybrać polecenie Komórki w menu Format lub skorzystać z przycisków na pasku formatowania. Aby dostosować szerokość kolumn lub ukryć kolumny należy wybrać polecenie Kolumna w menu Format. Aby dostosować wysokość wierszy lub ukryć wiersze należy wybrać polecenie Wiersz w menu Format. Aby dostosować kolorystykę arkusza lub ukryć arkusz należy wybrać polecenie Arkusz w menu Format.

Formatowanie arkusza Kolor komórek. Obramowanie komórek. Wybór czcionki. Wyrównanie, kierunek tekstu, scalanie komórek. Format danych, ilość miejsc po przecinku, zaokrąglanie.

Formatowanie arkusza Kliknij, aby dopasować szerokość zaznaczonych kolumn. Możesz też użyć funkcji Autodopasowanie obszaru. Kliknij, aby dopasować wysokość zaznaczonych wierszy. Możesz też użyć funkcji Autodopasowania. Możesz dostosować wygląd całego arkusza dodając jako tło obraz lub kolor.

Podsumowanie Arkusz kalkulacyjny – podstawowe pojęcia. Skoroszyt – praca z arkuszami. Dane i ich typy. Wpisywanie i edytowanie danych. Formatowanie arkusza.