Chromatografia bibułowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Advertisements

Krok 1 Przygotowujemy miseczki z rozpuszczonymi w wodzie barwnikami (naturalnymi lub sztucznymi) . Jeśli jest to barwnik naturalny musimy poczekać, aż.
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
''Fizyczna strona wirowania prania''
Doświadczenie z wodą i atramentem
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Sprawozdanie z doświadczenia
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
Emulsje światłoczułe.
„ POCZUJ CHEMIĘ DO CHEMII ”
Mieszanina a związki chemiczne
Album fotograficzny autor: michoń.
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
CHROMATOGRAFIA CIENKOWARSTWOWA
CHROMATOGRAFIA KOLUMNOWA
Operacje na wykresie funkcji f(x)=|x|
Przebieg druku dokumentu Krok pierwszy: Krok pierwszy: Wzór trafia do informatyków, którzy na jego podstawie tworzą projekt na komputerze. Wzór trafia.
Biologia jako nauka eksperymentalna.
Czyli jak krok po kroku zostać domowym papiernikiem
Doświadczenia: Chromatografia Zjawisko dyfuzji
Jak pietruszka pije wodę?
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Biologia, jako nauka eksperymentalna
You.
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Badanie odczynu produktów użytku domowego za pomocą wskaźników.
Przygotowanie doświadczenia:
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Budowa chemiczna kości
Otrzymywanie wodoru.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
„Jak rozdzielamy mieszaniny”
Spójrzmy ile odcieni kryje w sobie tęcza. To są odcienie zdrowia. Tęczowe barwy produktów żywnościowych, a zwłaszcza warzyw i owoców to nie tylko radość.
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Chemia w kolorach tęczy
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
W takim razie mamy propozycję dla Ciebie…  Nie czujesz się dobrze ze swoją figurą?  Szukasz innowacji?  Jesteś alergikiem i szukasz produktów tworzonych.
Poch ł aniacz Azjatyckich Obsesji Innowacyjny produkt firmy Fanfick w odpowiedzi na Wasze potrzeby.
Chromatografia bibułowa
Barwy i zapachy świta (cz. I - barwniki)
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Czy substancje można mieszać?
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Czy substancje można przetwarzać?
W barwach biało-czerwonych Zespół Szkolno-Przedszkolny w Czeremsze.
Doświadczenie o wpływie zmian temperatury na kolory. Wysypałyśmy barwniki do barwienia jajek na śnieg... Oto one:
● Klasa 6 d. ● w naukach przyrodniczych i społecznych zbiór działań wzbudzających w obiektach materialnych określone reakcje i zjawiska w warunkach pozwalających.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Przedszkole Samorządowe Nr 29 „Fantazja” w Białymstoku przy ul. Broniewskiego 25 wzięło aktywny udział w zaproponowanym przez Zarząd Rodziny Szkół Imienia.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Grupy szlaków Wyróżnia się dwie grupy znaków stosowanych do oznakowania szlaków: a. znaki określające przebieg szlaku; b. znaki informacyjne i ostrzegawcze.
CHROMATOGRAFIA Pojęcia podstawowe Parametry chromatograficzne
Opracował Tomasz Durawa
Metody rozdzielania mieszanin
Kreacja aromatów Techniki przygotowania próbek
Zapis prezentacji:

Chromatografia bibułowa Sabina Zembala Kl. 3F

Sprzęt i substancje użyte do przeprowadzenia doświadczenia 3 szklanki 3 pisaki w kolorze: -czarnym -zielonym -niebieskim 3 patyczki 3 paski zrobione z filtru do kawy ocet

Cel doświadczenia Rozdzielanie składników tuszu, o różnych barwach, za pomocą chromatografii bibułowej.

Przygotowanie bibuły Na każdym pasku bibuły rysujemy pisakiem kreskę.

Przyczepiamy paski do patyczków.

Przygotowanie komory chromatograficznej Do trzech szklanek wlewamy ocet i zanurzamy przygotowane wcześniej paski.

Efekt doświadczenia Chromatogram czarnego pisaka. Dzięki zjawisku włoskowatości, ocet wędruje w górę paska, zabierając ze sobą substancje wchodzące w skład tuszu. Chromatogram czarnego pisaka.

Chromatogram niebieskiego pisaka.

Chromatogram zielonego pisaka.

Obserwacje Kiedy pasek nasiąkał, wielobarwne składniki tuszu rozdzielały się tworząc niby tęczę. Im dłużej paski były w naczyniach, tym wyżej te barwy przemieszczały się i tworzyły coraz więcej kolorów.

Wnioski Możemy stwierdzić iż mimo tego, że mazaki są koloru: zielonego, niebieskiego i czarnego, to składają się one z kilku innych barwników, które przemieszczają się po pasku z różną szybkością.

KONIEC