BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, 42-400 ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
ZAGROŻENIA NARKOTYKOWE KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W PIŃCZOWIE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Absencja uczniów.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE
realizacja VIII punktu
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Trzymaj formę Celem programu jest :
ABECADŁO ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
„KIBICUJĘ BEZPIECZNIE” II miejsce w konkursie MSW
Kibole, blokersi, grupy podwórkowe.
Bezpieczna szkoła II Edycja konkursu 2012/2013.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Malborskie Porozumienie Rad Rodziców Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Sejm Dzieci i Młodzieży
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Rozwój społeczny dziecka
PEDAGOG SZKOLNY.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat „Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 1 Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły,
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
Tydzień działań profilaktycznych
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Konferencja Naukowo-Szkoleniowa pt. ”Zagrożenia związane z używaniem nowych narkotyków – tzw. dopalaczy” Odbyła się w dniach 09 i r. Przedsięwzięciu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
 Nasze miniprzedsiębiorstwo nosi nazwę BOOKMARK. Działamy na terenie szkoły ponadgimnazjalnej: Zespół Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego.
OGÓLNOPOLSKI KONKURS: „BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ” Organizator: Redakcje miesięczników „Monitor Unii Europejskiej” „Monitor Unii Europejskiej”
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.

W dniach 17 i 18 kwietnia 2013 r. odbywaliśmy konwersatoria na temat: Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Zajęcia poprowadziła dla nas Pani Justyna Piec, absolwentka resocjalizacji i wychowawca Zakładu Poprawczego i Schroniska dla Nieletnich w Zawierciu. ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… Zajęcia odbywały się według następującego konspektu: 1. Podział uczestników spotkania na trzy grupy. Zadaniem każdej z grup była charakterystyka kiboli, blokresów lub dresiarzy. Młodzież posługując się metodą burzy mózgów podawała wszelkie skojarzenia ze wskazanymi grupami dotyczące wyglądu, zachowania, poglądów.

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 2. Zaprezentowanie i omówienie (dyskusja) na forum wyników pracy w grupach i zapisanie wniosków na tablicy. 3. Omówienie zagrożeń wynikających z wciągnięcia do takiej grupy, do których należą: zachowania agresywne, uzależnienie od narkotyków i innych używek, poniżanie, prowokowanie, bójki, zaczepki, agresja słowna.

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 4. Próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: Jak bronić się przed takimi grupami? Wśród wymienianych przez młodzież odpowiedzi padły następujące: - - świadomość zagrożenia, - - wsparcie rodziny, przyjaciół, - - organizowanie czasu wolnego dla młodzieży przez ośrodki kultury, - - poszukiwanie pomocy w wyspecjalizowanych instytucjach, np. policji, - - kształtowanie postaw asertywnych.

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 5. Odgrywanie scenek, w których zaczepiany, prowokowany młody człowiek potrafi się zachować asertywnie wobec zagrożenia ze strony kibola, blokersa lub dresiarza. Pokazanie różnic między zachowaniami uległymi, asertywnymi i agresywnymi.

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…

ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… Udział w zajęciach przeprowadzonych w sposób aktywizujący i ciekawy pomoże nam podejmować właściwe decyzje i zachować się asertywnie wobec ludzi próbujących wciągnąć nas do grup takich, jak blokersi, kibole, czy dresiarze.