BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.
W dniach 17 i 18 kwietnia 2013 r. odbywaliśmy konwersatoria na temat: Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Zajęcia poprowadziła dla nas Pani Justyna Piec, absolwentka resocjalizacji i wychowawca Zakładu Poprawczego i Schroniska dla Nieletnich w Zawierciu. ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… Zajęcia odbywały się według następującego konspektu: 1. Podział uczestników spotkania na trzy grupy. Zadaniem każdej z grup była charakterystyka kiboli, blokresów lub dresiarzy. Młodzież posługując się metodą burzy mózgów podawała wszelkie skojarzenia ze wskazanymi grupami dotyczące wyglądu, zachowania, poglądów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 2. Zaprezentowanie i omówienie (dyskusja) na forum wyników pracy w grupach i zapisanie wniosków na tablicy. 3. Omówienie zagrożeń wynikających z wciągnięcia do takiej grupy, do których należą: zachowania agresywne, uzależnienie od narkotyków i innych używek, poniżanie, prowokowanie, bójki, zaczepki, agresja słowna.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 4. Próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: Jak bronić się przed takimi grupami? Wśród wymienianych przez młodzież odpowiedzi padły następujące: - - świadomość zagrożenia, - - wsparcie rodziny, przyjaciół, - - organizowanie czasu wolnego dla młodzieży przez ośrodki kultury, - - poszukiwanie pomocy w wyspecjalizowanych instytucjach, np. policji, - - kształtowanie postaw asertywnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… 5. Odgrywanie scenek, w których zaczepiany, prowokowany młody człowiek potrafi się zachować asertywnie wobec zagrożenia ze strony kibola, blokersa lub dresiarza. Pokazanie różnic między zachowaniami uległymi, asertywnymi i agresywnymi.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe…
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ. ZADANIE 6 – Kibole, blokersi, grupy podwórkowe… Udział w zajęciach przeprowadzonych w sposób aktywizujący i ciekawy pomoże nam podejmować właściwe decyzje i zachować się asertywnie wobec ludzi próbujących wciągnąć nas do grup takich, jak blokersi, kibole, czy dresiarze.