1 Umiejętności informatyczne w przygotowaniu zawodowym przyszłych nauczycieli Krystyna Buchta Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie ZWWF w Białej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
LOSY ABSOLWENTÓW LO im. Wł. Sikorskiego
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
[odpowiedzi spontaniczne]
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
Szkoła - pracodawca.
Badanie losów absolwentów
Współczesny nauczyciel a idea Janusza Korczaka
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Tematyka prac magisterskich
Badanie „Monitoring Karier Zawodowych Absolwentów Politechniki Warszawskiej 2014” Informacje Ogólne
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli Rok ukończenia szkoły 2014.
Uniwersytet Rzeszowski
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Rok ukończenia szkoły W PREZENTACJI WYKORZYSTANO WYNIKI Z ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD ABSOLWENTÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR1 PO UKOŃCZENIU SZKOŁY W 2014.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego projekt współfinansowany ze środków Unii.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
dr hab. Rajmund Tomik prof. AWF
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Raport roczny 2014/2015 z działania Uczelnianego Systemu Jakości Kształcenia AWF we Wrocławiu Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Komisja Jakości.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

1 Umiejętności informatyczne w przygotowaniu zawodowym przyszłych nauczycieli Krystyna Buchta Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie ZWWF w Białej Podlaskiej Monika Jakubiak Doktorantka Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie

2 Problematyka opracowania Problematyka opracowania dotyczy kompetencji informatycznych nabytych w procesie kształcenia przez studentów kierunków pedagogicznych. W opracowaniu podjęto próbę zdiagnozowania oczekiwań badanych wobec studiów i kierunku kształcenia w tym względzie.

3 Metodologia badań Badania przeprowadzono w 2009 r. Materiał empiryczny zgromadzono przy zastosowaniu metody sondażu diagnostycznego z techniką ankiety audytoryjnej. Badani wyrażając swoje opinie posługiwali się skalą pięciopunktową. Wyniki ocen absolwentów przedstawiono za pomocą średnich arytmetycznych, a także odsetków wskazań uznanych za wysokie i bardzo wysokie (oceny 4 i 5).

4 Próba badawcza Materiał empiryczny zgromadzono wśród studentów ostatnich lat dwóch kierunków studiów pedagogicznych: edukacja techniczno-informatyczna (ETI) na Politechnice Lubelskiej (PL) – 88 osób; wychowanie fizyczne (WF) w Zamiejscowym Wydziale Wychowania Fizycznego warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej (ZWWF) – 104 osoby. Badani to w większości mężczyźni (71-76%), głównie mieszkający w miastach (63-74%). W strukturze respondentów dominują osoby kończące studia ze średnią arytmetyczną ocen nie przekraczającą oceny dobrej (53-73%).

5 Kompetencje nabyte przez badanych w czasie studiów * - różnice istotne statystycznie, p<0,05

6 Różnice między poziomem nabytych kompetencji a oczekiwaniami badanych

7 Wnioski Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na dość słabe przygotowanie przyszłych nauczycieli w zakresie kompetencji informatycznych, czego przejawem był odnotowany niski poziom znajomości obsługi komputera i specjalistycznych programów komputerowych. Wynika stąd konieczność doskonalenia umiejętności korzystania z technologii informatycznych przyszłych nauczycieli. Niezbędne wydaje się tu oprócz zajęć obligatoryjnych prowadzenie zajęć fakultatywnych bądź innych form doskonalenia informatycznego studentów (także w formie dodatkowych kursów czy szkoleń).

8 Dziękujmy za uwagę. Krystyna Buchta Monika Jakubiak