Nieświadoma manipulacja - jak mimowolnie wpłynąć na innych, aby zachowywali się zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
Ocenianie Kształtujące
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Edukacja chrześcijańska
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
NIEPEWNOŚĆ … DYLEMAT… K A R I E R A Z A W Ó D KTÓRĄ DROGĘ WYBRAĆ…
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Ocenianie Kształtujące
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Nasza szkoła w procentach
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Zapis prezentacji:

Nieświadoma manipulacja - jak mimowolnie wpłynąć na innych, aby zachowywali się zgodnie z naszymi oczekiwaniami

Etykietki w szkole Uczeń zdolny Leń Zdolny ale leniwy „Z niego to nic nie będzie” Pracowity ale niezbyt bystry Nieśmiały Błazen Rozrabiaka Łobuz

Eksperyment Rosenthala: lata 60, uczniowie szkoły podstawowej, rozpoczynający naukę, zostali przebadani szeregiem testów na inteligencję. Wyodrębniono losową grupę uczniów którzy mieli mieć ponadprzeciętne wyniki. Po roku przeprowadzono testy powtórnie – dzieci z tej grupy znacząco poprawiły swoje wyniki, miały też więcej osiągnięć szkolnych. Sama informacja, że mają one bardzo duży potencjał sprawiła, że nauczyciele poświęcali im więcej uwagi i efektywniej dobierali metody pracy.

Klimat: Nauczyciel jest bardziej życzliwy dla dzieci, które „są inteligentniejsze od innych”. Jest dla nich milszy, więcej się do nich uśmiecha. Używa ciepłego tonu głosu. Sprzężenie zwrotne: N. więcej czasu poświęca na wyjaśnienie trudnego zagadnienia osobie „zdolniejszej”. Chętniej odpowiada na jej pytania. Prowadzi to do nierówności (zdolniejsze będzie wiedzieć jeszcze więcej). Wkład: wobec dzieci mniej zdolnych mamy niższe wymagania, zadajemy łatwiejsze zadania przez co będą mniej wiedzieć. Wydajność: zdolniejsze dzieci mają więcej okazji do wykazania się, pokazania swoich możliwości, częściej są wywoływane do odpowiedzi – sukces ma silne działanie motywujące do dalszej pracy

Uczeń „zdolny ale leniwy” i autohandicap Autohandicap (samoutrudnianie): mechanizm obronny w którym jednostka oczekując niepowodzenia przygotowuje takie jego wyjaśnienie które nie zagraża jego samoocenie. Uczeń „zdolny ale leniwy” nie przygotuje się do sprawdzianu. Jeśli zda to oznacza, że jest bardzo zdolny. Jeśli nie zda- to dlatego, że się nie uczył.

Samospełniające się proroctwa Określone nastawienie wobec zdarzeń, osób, zachowań wpływają na nasze zachowanie wobec nich i dporowadzają do sytuacji zgodnej z naszymi oczekiwaniami. Jest to zjawisko nieświadome i mimowolne. Silniejsze gdy informacja pochodzi z wiarygodnego źródła.