Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
ocenianie, które pomaga się uczyć
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
im. Króla Jana III Sobieskiego
E-Portfolio.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ocenianie, które pomaga się uczyć
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
TIK w pracy nauczyciela
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Co to jest spacer edukacyjny?
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Kurs - OK zeszyt.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
czwarte spotkanie Zespołu
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Obserwacja wybranych uczniów
Projekty zrealizowane w ZS1
Przykładowy model podziału środków
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kurs – OK zeszyt.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania OK-obserwacja

Cele stosowania procedury: Obserwowanie lekcji przez innego nauczyciela pod kątem obszaru, który według obserwowanego nauczyciela jest obszarem do pracy i zmiany. Poszukiwanie dowodów na widoczne uczenie się uczniów.

OK-obserwacja – po co? Nauczyciele planują, w jaki sposób chcą zmienić/poprawić swój sposób uczenia. Zapraszają do siebie obserwatora, aby obserwował, na ile im się te plany udaje realizować i jakie są efekty jego działań. Po obserwacji nauczyciel otrzymuje informację zwrotną.

OK-obserwacja – jak? Nauczyciel wraz z obserwatorem podczas rozmowy przed obserwacją ustala obszar obserwacji i dotyczące go wskaźniki – tworzą wspólnie arkusz obserwacji. Podczas obserwacji lekcji obserwujący notuje swoje pozytywne opinie, dowody tych opinii oraz pytania, które chciałby zadać nauczycielowi.

OK-obserwacja – jak? Podczas rozmowy po OK-obserwacji obserwujący udziela IZ nauczycielowi prowadzącemu lekcję. Obserwowany nauczyciel sam wyciąga wnioski i podejmuje postanowienia dotyczące dalszych działań.

OK-obserwacja – korzyści Wzajemne obserwacje lekcji pozwalają na podniesienie efektywności nauczania. Obserwujący się nauczyciele otrzymują wsparcie w zakresie planowania i organizowania lekcji, wymieniają doświadczenia. Uczestnictwo w OK-obserwacjach zwiększa motywację nauczyciela do pracy i pozwala uniknąć wypalenia zawodowego. Nauczyciele ćwiczą i doskonalą udzielanie informacji zwrotnej.