DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI URZĄD SOLICITOR GENERAL.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcjonowanie sumienia w środowisku prawniczym.
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Dobre rządzenie, państwo obywatelskie. MODERATOR KA : KATARZYNA BATKO-TOŁUĆ STOWARZYSZENIE LIDERÓW LOKALNYCH GRUP OBYWATELSKICH UCZESTNICY / PANELIŚCI:
Organizowanie jako proces kształtowania struktur organizacyjnych
Ustrój sądownictwa w państwach skandynawskich
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
UGODA ADMINISTRACYJNA
Charakterystyka władzy wykonawczej
Władza sądownicza w Polsce
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
WYKŁAD PIĄTY NACHODZENIE PRAWA I POLITYKI: SOLICITOR GENERAL INDEPENDENT COUNSEL.
Twinning Project Strengthening of the process of implementation of the anticorruption activities Transition Facility 2004 Dochodzenia z implikacjami politycznymi.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Komisja europejska.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Rząd i prezydent.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Nowa perspektywa zawodowa
AMERYKAŃSKIE ORGANA ŚCIGANIA
10 lat członkowstwa Polski w Unii Europejskiej
Władza ustawodawcza.
DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI UPOLITYCZNIONA PROKURATURA
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
Zróżnicowanie kulturowe społeczeństwa
PRAWO I POLITYKA NA SZCZEBLU STANOWYM / PODSUMOWANIE.
WYKŁAD SZÓSTY WŁADZA SĄDOWNICZA.
WYKŁAD CZWARTY WŁADZA WYKONAWCZA.
Demokracja.
SĄD NAJWYŻSZY U.S.A. SĘDZIOWIE W SŁUŻBIE IDEOLOGII
- STUDIA PRAWNICZE MOŻNA PODJĄĆ PO UZYSKANIU STOPNIA ‘BA’ LUB ‘ BS’ - NAJCZĘŚCIEJ STUDIA TRWAJĄ TRZY LATA I KOŃCZĄ SIĘ UZYSKANIEM STOPNIA ‘J.D.’ (wcześniej.
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Mgr Przemysław Mazurek
PRAWO I POLITYKA POLITYKA I PRAWO. SOFOKLES: „NIKT NIE JEST BARDZIEJ ZOBOWIĄZANY DO PRZESTRZEGANIA PRAWA NIŻ TEN, KTO TO PRAWO TWORZY” O. von BISMARCK:
KONGRES U.S.A. POLITYCY TWORZĄ PRAWO
Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.
John Maynard Keynes.
Kontrola i nadzór.
M GR M ICHAŁ K IEDRZYNEK Prawo administracyjne - stosunki ustrojowo-prawne między podmiotami administrującymi.
Cje Wprowadzenie do przedmiotu dr Karolina Kremens, LL.M.
Temat: Władza ustawodawcza w Polsce. 1.Sejm i senat. a.Z wyjątkiem lat i parlament był zawsze dwuizbowy; b.posłowie i senatorowie są.
Dualistyczny model władzy wykonawczej w Polsce.
Postępowanie egzekucyjne w administracji
 W 2001 r. Lech Kaczyński został odwołany ze stanowiska ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego w rządzie Jerzego Buzka. Na skutek wewnętrznego.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
AMERYKAŃSKIE ORGANA ŚCIGANIA. CRIME CONTROL MODELDUE PROCESS MODEL WIĘKSZE KOMPETENCJE ORGANÓW ŚCIGANIA OGRANICZENIE DZIAŁANIA ORGANÓW ŚCIGANIA MODEL.
Skarga do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Co ciekawego możesz dowiedzieć się o Stanach Zjednoczonych?
Projekt ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnej informacji prawnej oraz edukacji prawnej społeczeństwa Warszawa 2015.
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
Sądy Administracyjne w Polsce
W Y K Ł A D Ó S M Y. ZAWÓD: PRAWNIK -STUDIA PRAWNICZE MOŻNA PODJĄĆ PO UZYSKANIU STOPNIA ‘BA’ LUB ‘ BS’ -NAJCZĘŚCIEJ STUDIA TRWAJĄ TRZY LATA I KOŃCZĄ SIĘ.
W Y K Ł A D C Z W A R T Y Podstawy amerykańskiego konstytucjonalizmu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA ADMINISTRACJI Etymologicznie wyraz „administracja” oznacza służenie, czynność podporządkowaną rozkazom „ministrare” oznacza posługiwać,
TAX ALERT NR 63/2017   NSA: Ustalanie cen towarów sprzedawanych w zestawie służące zaniżeniu podstawy opodatkowania jest nadużyciem prawa 26 maja br. Naczelny.
Oskarżyciel a obrońca w świetle modelowych zmian procesu karnego
Promowanie praw dzieci
ROLA OSÓB ZAANGAŻOWANYCH W PROCES
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
Redefinicja modelu postępowania karnego
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Konflikt interesów.
Sądy Administracyjne w Polsce
Ustrój Księstwa Warszawskiego
Sądy Administracyjne w Polsce
Kontrola prawna administracji
Zapis prezentacji:

DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI URZĄD SOLICITOR GENERAL

- URZĄD UTWORZONY WRAZ Z POWSTANIEM DEPARTAMENTU SPRAWIEDLIWOŚCI (1870) - POL.: DORADCA PRAWNY RZĄDU - GŁÓWNA KOMPETENCJA: REPREZENTOWANIE ADMINISTRACJI PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM - MIANOWANIE: PREZYDENT – PROKURATOR GENERALNY

- PRZEGLĄDANIE SPRAW W SĄDACH NIŻSZYCH INSTANCJI - WPŁYW NA DECYZJE PODEJMOWANE PODCZAS CERT POOL – INSTYTUCJA C.V.S.G. - PRZYGOTOWYWANIE ARGUMENTACJI NA RZECZ STANÓW ZJEDNOCZONYCH W SPORACH PRZED S.N. - WYSTĘPOWANIE JAKO „PRZYJACIEL SĄDU”: DECYZJA ORAZ ARGUMENTACJA USTNA - SOLICITOR GENERAL JAKO „TENTH JUSTICE”

- TRUMAN I KWESTIE RÓWNOUPRAWNIENIA - EISENHOWER I BROWN v. BOARD OF EDUCATION - NIXON I PENTAGON PAPERS CASE - CARTER I PROBLEM AKCJI AFIRMATYWNEJ - REAGAN I KONSERWATYWNA AGENDA - BUSH I (ZNÓW) AKCJA AFIRMATYWNA

OBAMA: DUŻY WSPÓŁCZYNNIK ZWYCIĘSTW ADMINISTRACJI PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM

- SIMON SOBELOFF I BROWN v. BOARD OF EDUCATION - ROBERT H. BORK I CZASY NIXONA - CHARLES FRIED I KONFLIKTY Z REAGANEM - ELENA KAGAN I POCZĄTKI RZĄDÓW BARACKA OBAMY

- DORADCY PRAWNI RZĄDU SĄ REALIZATORAMI POLITYKI PRAWNEJ ADMINISTRACJI - SOLICITOR GENERAL MUSI POSIADAĆ BARDZO WYSOKIE KWALIFIKACJE PRAWNE - CZYNNIKI POLITYCZNE SĄ NAJBARDZIEJ WIDOCZNE W PROCEDURZE ARGUMENTOWANIA A.C.B. - SĄD NAJWYŻSZY TRAKTUJE ADMINISTRACJĘ RZĄDOWĄ W SPOSÓB WYJĄTKOWY: POTWIERDZENIE TEORII ROBERTA DAHLA (ARGUMENT WSPÓŁCZESNY)

POLICY DETERMINUJE KIERUNEK DZIAŁAŃ RZĄDU PRZED SĄDEM NAJW. SOLICITOR GENERAL JEST SKUTECZNYM REALIZATOREM POLITYKI PRAWNEJ POLICY PRAWO

- WATERGATE I JEGO SKUTKI - STWORZENIE URZĘDU: ETHICS IN GOVERNMENT ACT (1978) - „LICENCJA” NA CZTERY LATA – decyzja Kongresu - PROWADZENIE CZYNNOŚCI DOCHODZENIOWO- ŚLEDCZYCH PRZECIW URZĘDNIKOM WYKONAWCZYM, CO DO KTÓRYCH ISTNIEJE PODEJRZENIE NARUSZENIA PRAWA

- DZIAŁALNOŚĆ TYPOWO PRAWNICZA (PROKURATORSKA) - NADZÓR PROKURATORA GENERALNEGO I (POŚREDNIO) PREZYDENTA - ZEBRANIE MATERIAŁU DOWODOWEGO NIE OZNACZA FORMALNEGO OSKARŻENIA - TRUDNOŚCI Z PROWADZENIEM DZIAŁAŃ: PRAWNIK WŚRÓD DZIESIĄTKÓW POLITYKÓW - KONSTYTUCYJNOŚĆ: MORRISON v. OLSON (1988)

- LAWRENCE E. WALSH I AFERY EDWINA MEESE’A - ALEXIA MORRISON I DZIAŁALNOŚĆ THEODORE’A OLSONA - KENNETH STARR I IMPEACHMENT CLINTONA - ZAKOŃCZENIE FUNKCJONOWANIA URZĘDU: 1999 (KRYTYKA)

STRUKTURA URZĘDU OGRANICZA SWOBODĘ PRAWNEGO DZIAŁANIA BRAK SKUTECZNOŚCI NIE OZNACZA BRAKU KONIECZNOŚCI ISTNIENIA URZĘDU POLICY PRAWO