Rafał Dworacki Krystyna Dyrda Anna Ejme Przemek Florczak Nina Gałuszka Łukasz Gieroba.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Indywidualne Plany Działania
Advertisements

system zarządzania zasobami ludzkimi
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Ocena programów i projektów rewitalizacji
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Blended Value System wskaźników dla indeksu WIG Spożywczy
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Być ekspertem – najlepsza szkoła pisania projektów
Projekty edukacyjne w szkole
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Informacja z realizacji działań Biura Ewaluacji RPO w 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Baza danych komisu samochodowego „TIGRA”
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Międzynarodowe Warsztaty ERZ IG Metall Luty 2008
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
Sporządzanie biznesplanu
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Tworzenie projektu Paweł Jordan 1.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ogólne zasady prezentacji Przed stworzeniem prezentacji prosimy o szczegółowe zapoznanie się z regulaminem konkursu. Prosimy o używanie czcionki o nazwie.
Podsumowanie trzeciego roku Ranking Pozycja w rankingu pokazuje jak radzicie sobie na tle innych zespołów w klasie. Pamiętajcie o przemyśleniu wszystkich.
Raport z wdrożenia CSR z obszaru 3. Zaangażowanie społeczne
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Ranking Od najbliższej rundy do gry zostanie wprowadzony ranking. Dzięki niemu będziecie mogli porównać swoje wyniki z innymi zespołami w klasie. Czy.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Wyniki badania ankietowego Marta Petelewicz Katedra Socjologii Ogólnej Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
Raport - „Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata ” w 2015 r.” XVII Posiedzenie Plenarne Koalicji na.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zgłoszenie do konkursu Employer Branding Excellence Awards/2017
NAZWA NOMINOWANEGO DO NAGRODY MIEJSCA
Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie.
Wnioski / Podsumowanie
Indywidualne Plany Działania
FIRMA ……………………………..…..
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Rafał Dworacki Krystyna Dyrda Anna Ejme Przemek Florczak Nina Gałuszka Łukasz Gieroba

Przychody ze sprzeda ż y – ,00 zł (2009 rok) Liczba zatrudnionych – 1545 osób 196 miejsce w rankingu Politki

Uwagi, braki, niejasności: poczucie braku realizmu u nas jako odbiorców - same pozytywy brak informacji na temat postępowania w sytuacjach trudnych, kryzysowych, brak informacji, które z wyznaczonych celów nie zostały zrealizowane

brak jasnego zdefiniowania grup interesariuszy wspominanie o rzeczach podstawowych, niewykraczających poza fundamentalne powinności firmy Polpharma w raporcie 'chwali się' swoimi osiągnięciami, w bardzo ogólnej formie, bez konkretnych liczb, odwołań. Brak założonych celów CSR od poprzedniego raportu, jak to jest w raporcie FRC. Nie są przedstawione żadne konkretne cele ani ich narzędzia pomiaru. brak ewaluacji podjętych działań

brak rzetelności (metodologia badań, konkretne wyniki itp.) brak również wzmianek o uwagach krytycznych, wyciągniętych z nich refleksjach i konkretnych posunięciach brak równowagi, wieloaspektowości raportu - brak zagadnień ekologicznych, ekonomicznych mało szczegółowy charakter raportu

PRZYKŁADY

program wsparcia socjalnego dla pracowników jak również emerytów nie zawiera informacji o sumie wydanej na takie działania jak również liczbie pracowników, którzy skorzystali z takiego programu program stypendialny dla młodych naukowców. Stypendium w kwocie 10 tys. zł. Brak informacji ilu było stypendystów do tej pory. Stypendium „ Zostańcie z nami” analogiczna sytuacja informacja o wyeliminowaniu części szkodliwych czynników i związków z produkcji nie zawiera nazw tych związków

informacja o tańszych lekach „generycznych” nie zawiera danych ile tych leków wyprodukowano. Jaki to stanowi procent ogólnej liczby wyprodukowanych leków. Brak konkretnego porównania cenowego Polpharma w swoim raporcie wspomina, że była największym polskim producentem leków kardiologicznych – wg danych IMS DataViev z 2008 roku. – nie udało nam się znaleźć takiego źródła – pomijając literówkę w „DataView” informacja o uzyskanych certyfikatach w zakresie BHP jest niepełna

Przedstawiając podejmowane przedsięwzięcia i kampanie nie podają konkretnych liczb ani wyników mierzalnych w sposób rzetelny Brak zastosowania jakiejkolwiek techniki badania działań CSR, chociażby TBL. brak słowniczka pojęć / Glossary w raporcie FRC

Plusy czytelna i przejrzysta szata graficzna (layout): rozliczenie z 4 zobowiązań dobre praktyki w niebieskich ramkach nagrody na zielono wypowiedzi pracowników w szarych ramkach linki do stron ze szczegółowymi opisami danych działań / kampanii zdjęcia spójna i logiczna konstrukcja raportu

w raporcie podkreślają, że chcą się skupić na długofalowej strategii a nie jednorazowych relacjach raport pokazuje, że firma działa na obszarach w których jest ekspertem (dobry punkt wyjścia do kolejnych działań i rozwoju strategi) dużo odwołań do kampanii społecznych w które angażuje się firma informacje i diagramy wskazują na wzrost kosztów firmy wydanych na nowego pracownika. To pokazuje angażowanie się firmy w rozwój kapitału ludzkiego firma

Wyszczególnienie dobrych praktyk: firma posiada fundusz stypendialny podaje informacje o swoich sukcesach i uzyskanych patentach. Mamy odnośniki i konkretny numer patentów zastosowanie systemu TrackWise wspieranie lokalnej drużynę koszykarską program Zrównoważonego Rozwoju Środowiskowego współpraca z uczelniami wyższymi

liczne sylwetki pracowników wraz ze zdjęciami wpływają na uwiarygodnienie prezentowanych treści. pracownicy mają w zarządzie firmy swojego przedstawiciela, który dba o ich interesy posiadanie Biura Innowacji

Podsumowanie Mimo wymienionych zalet raport Polpharmy nie przekonał nas jako odbiorców. Wywarł na nas wrażenie raczej strategii PR niż faktycznego rozliczenia z działań z zakresu społecznej odpowiedzialności.

Bardzo przekonujące w raporcie FRC było sumienne rozliczenie się skonstruowane w przejrzysty sposób: zamierzony cel - na ile udało/ nie udało się go osiągnąć refleksje. - co można zrobić, by lepiej dany cel realizować, czy należy go zmienić, itp jasna i prosta symbolika, dzięki której na pierwszy rzut oka widać, na ile cel został zrealizowany.

SUGESTIE, ZALECENIA

sformułowanie obszarów do eksploracji w zakresie CSR, strategia na podstawie refleksji o dotychczasowej działalności wprowadzenie mierzalnych celów - na ile udało/ nie udało się ich osiągnąć refleksje - co można zrobić, by lepiej dany cel realizować, czy należy go zmienić, itp. Wprowadzenie jasnej i prostej symboliki, dzięki której na pierwszy rzut oka widać, na ile cel został zrealizowany.

uwzględnienie interesariuszy – włączenie ich w proces oceny działań wprowadzenie narzędzi pomiaru CSR - Tripple Bottom Line, Social Return on Investment więcej obiektywizmu, rzetelności – pełne ukazanie faktycznej sytuacji (włącznie z niepowodzeniami, krytyką pracowników itp.)