Koncepcja rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego przy Dworcu Wschodnim w Warszawie wraz z jego analizą funkcjonalno-ruchową.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Oferta nieruchomości gruntowej niezabudowanej Gmina Parzęczew Miejscowość Skórka.
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy WYKONANIE OBLICZEŃ SYMULACYJNYCH ROZKŁADU RUCHU ORAZ ANALIZ NATĘŻEŃ
Budowa centralnego odcinka II linii metra
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?
Opracowanie zasad tworzenia programów ochrony przed hałasem mieszkańców terenów przygranicznych związanych z funkcjonowaniem dużych przejść granicznych.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Miejski Obszar Funkcjonalny Trójmiasta
Przygotowanie projektu technicznego
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Bezpieczeństwo elektroenergetyczne Warszawy i Mazowsza
Rola Vattenfall Heat Poland S. A
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Pokaż się. Show Yourself. City-Show.. Lokalizacje.
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Planowanie przepływów materiałów
NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY w Tarnowskich Górach
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 91 NA ODCINKU TCZEW - CZARLIN
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Przykład Dobór i analiza pracy podgrzewaczy w ruchu ciągłym
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Propozycje zamienne lokalizacji Bazaru „Trocka”
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Plac Długosza.
Zespół Szkolno Przedszkolny
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Mieszkalnictwo I 11 luty 2016 I. 1.SUiKZP Analizy 3.Chłonność terenów mieszkaniowych 4.Założenia.
Nieruchomość inwestycyjna w Dąbrowie Górniczej 22,1 ha
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
„INFRAPARK Police” SA ul. Kuźnicka 1, Police tel. (+48) PROPOZYCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENU NR 24 Kompleksowa budowa infrastruktury.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
MOŻLIWOŚCI ZABUDOWY Urząd Miasta Poznania Wydział Urbanistyki i Architektury Prezentacja dotyczy możliwości zabudowy w przypadku braku M.P.Z.P - sąsiedztwo,
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
STREFA AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ W WOLI DĘBIŃSKIEJ
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 35,1 ha
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Zapis prezentacji:

Koncepcja rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego przy Dworcu Wschodnim w Warszawie wraz z jego analizą funkcjonalno-ruchową

Koncepcja rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego przy Dworcu Wschodnim w Warszawie wraz z jego analizą funkcjonalno-ruchową

Opracowowanie wariantowej koncepcji rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego dla założeń wynikających z: ograniczeń obszarowych, ograniczeń obszarowych, przeprowadzonej na potrzeby opracowania prognozy ruchu autobusowego w analizowanym rejonie. przeprowadzonej na potrzeby opracowania prognozy ruchu autobusowego w analizowanym rejonie. Koncepcje geometryczno-przestrzenne terenu dworca są rozwiązaniem przykładowym, dla których spełnione są założenia funkcjonalno-ruchowe. Zlecenie nie obejmowało opracowania programu użytkowego budynku dworca. Cel opracowania

Nowa lokalizacja funkcjonującego obecnie dworca autobusowego Warszawa Stadion Źródło:

Stan istniejący Dworzec: Warszawa Zachodnia

Powierzchnia terenu m2 Powierzchnia budynku m2 Powierzchnia budynku administracyjno-hotelowy m2 9 stanowisk dla ruchu krajowego 2 stanowiska dla ruchu międzynarodowego Parking na 100 autobusów Dziennie odjeżdża ok. 420 autobusów Stan istniejący Dworzec: Warszawa Zachodnia

Stan istniejący Dworzec: Warszawa Zachodnia Typ komunikacji Liczba przewoź ników Liczba kursów w ciągu doby odjazdoweprzelotoweprzyjazdowe średni o Max. Max. Średn io Max. Komunikacjamiędzymiastowa Komunikacja podmiejska Komunikacja międzynarodow a kierunek wschodni jw. lecz zachodni Razem

Stan istniejący Dworzec: Warszawa Stadion

Powierzchnia terenu m2 Powierzchnia budynku 336 m2 5 stanowisk dla ruchu krajowego 1 stanowisko dla ruchu międzynarodowego Parking na 30 autobusów Dziennie odjeżdża ok. 270 autobusów Stan istniejący Dworzec: Warszawa Wschodnia

Baza danych: WBR 2005, WBR 2005, statystyki europejskie International Road Federation, statystyki europejskie International Road Federation, prognoza zapotrzebowania na usługi transportowe w Polsce do 2020 roku, opracowana przez prof. J. Burnewicza prognoza zapotrzebowania na usługi transportowe w Polsce do 2020 roku, opracowana przez prof. J. Burnewicza Prognoza

Prognoza Autobusy obsługujące relacje Liczba autobusów odprawianych w godzinie szczytu i w dobie War. max War. min autobusy ogółem, w tym: 250/ /1900  podmiejskie 170/ /1300  regionalne 32/29027/240  ponadregionalne 48/44039/360 Prognozowana liczba autbusów odprawianych na obu warszawskich dworcach

Prognoza Prognozowana liczba autbusów odprawianych na Dworcu Wschodnim Typy połączeń Prognozowana liczba autobusów odprawianych przez dworzec Wschodni w szczycie i w dobie War. max War. min War. opt autobusy ogółem, w tym: 120/80075/660100/730  podmiejskie 82/ /45065/500  regionalne 15/10010/8415/90  ponadregionalne 23/15015/12620/140

Prognoza Zestawienie prognozowanej liczby kursów z Dworca Wschodniego w roku 2025 na podstawie prognozy własnej dla wariantu optymalnego Przewoźnik Ilość kursów na dobę Ilość kursów w godzinie szczytu () – wartość sugerowana ZTM48040 PKS (komunikacja międzymiastowa i międzynarodowa) (50) Komunikacja podmiejska ( PKS, przewoźnicy prywatni) w tym: Suma: (155)

Prognoza Zestawienie liczbowe kursów, oraz stanowisk oszacowane na podstawie prognoz Autobusy w ruchu: Liczba kursów w ciągu godziny szczytu Liczba stanowisk postojowych  dalekobieżnym 5050  podmiejskim 6550 Stanowisko Ruch dalekobieżny Ruch podmiejski Suma Liczba stanowisk Czas obsługi Liczba stanowisk Czas obsługi odjazdoweodjazdowe13 15 min 9 8 min 22 przyjazdoweprzyjazdowe5 5 min 3 2 min 8 postojowepostojowe

Prognoza Założenia dotyczące powierzchni dworcowych – dane szacunkowe: Stanowiska postojowe: Stanowiska postojowe: 15,0 m x 3,5 m, powierzchnia z dojazdami 150 m2, 15,0 m x 3,5 m, powierzchnia z dojazdami 150 m2, Stanowiska odpraw: Stanowiska odpraw: dla wariantu o ograniczonej powierzchni m2, dla wariantu o ograniczonej powierzchni m2, dla wariantu o optymalnej powierzchni m2 dla wariantu o optymalnej powierzchni m2

PrognozaStanowiska: Wariant o ograniczonej powierzchni Wariant o optymalnej powierzchni Powierzchnia – m 2 odpraw postojowe Zestawienie powierzchni dworca autobusowego

Lokalizacja Istniejący Dworzec Stadion Projektowany Dworzec Wschodni – wariant minimalny Projektowany Dworzec Wschodni – wariant optymalny

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy

Fragment projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego obszaru rejonu Dworca Wschodniego

Własność działek w rejonie Dworca Wschodniego (strona południowa)

Własność działek w rejonie ul. Chodakowskiej

Koncepcja geometryczno-przestrzenna – wariant 1.

Koncepcja geometryczno-przestrzenna – wariant 2.

Koncepcja geometryczno-przestrzenna – wariant 2 (max).

Koncepcja geometryczno-przestrzenna – wariant 2 (opt).

Realizując zakres opracowania zawarty w umowie opracowano wariantowe (dla dwóch lokalizacji) przykładowe koncepcje rozwiązania komunikacyjnego dla planowanego dworca autobusowego Warszawa Wschodnia dla założeń obszarowych i ruchowych. Realizując zakres opracowania zawarty w umowie opracowano wariantowe (dla dwóch lokalizacji) przykładowe koncepcje rozwiązania komunikacyjnego dla planowanego dworca autobusowego Warszawa Wschodnia dla założeń obszarowych i ruchowych. Założenia ruchowe dla opracowanych wariantów przygotowano na podstawie opracowanej w ramach zlecenia prognozy liczby autobusów, które będą obsługiwać połączenia podmiejskie, regionalne i ponadregionalne w horyzoncie 2025r. Założenia ruchowe dla opracowanych wariantów przygotowano na podstawie opracowanej w ramach zlecenia prognozy liczby autobusów, które będą obsługiwać połączenia podmiejskie, regionalne i ponadregionalne w horyzoncie 2025r. Koncepcje geometryczno-przestrzenne przedstawiono jako przykładowe rozwiązanie wynikające z założeń funkcjonalno-ruchowy. Koncepcje geometryczno-przestrzenne przedstawiono jako przykładowe rozwiązanie wynikające z założeń funkcjonalno-ruchowy. Parametry ruchowe dla wymiarowania geometrii dróg, stanowisk odprawczych i placów postojowych przyjęto na podstawie obowiązujących przepisów oraz prognozowanego ruchu autobusów. Parametry ruchowe dla wymiarowania geometrii dróg, stanowisk odprawczych i placów postojowych przyjęto na podstawie obowiązujących przepisów oraz prognozowanego ruchu autobusów. Opracowując koncepcje położono szczególny nacisk na połączenia piesze i bezpieczeństwo pasażerów przemieszczających się w rejonie dworca i całego węzła przesiadkowego. Segragacja ruchu pieszego i pojazdów, ograniczenie ilości kolizji oraz ograniczenie długości dojść znacząco wpłynęło na warunki ruchu pieszego w obszarze dworca. Opracowując koncepcje położono szczególny nacisk na połączenia piesze i bezpieczeństwo pasażerów przemieszczających się w rejonie dworca i całego węzła przesiadkowego. Segragacja ruchu pieszego i pojazdów, ograniczenie ilości kolizji oraz ograniczenie długości dojść znacząco wpłynęło na warunki ruchu pieszego w obszarze dworca. Oceniając dostosowanie rozwiązań uzyskanych dla poszczególnych lokalizacji (wariantów koncepcji) należy stwierdzić, że koncepcja wykorzystania działki C1 jest zdecydowanie korzystniejsza z punktu widzenia obsługi prognozowanego ruchu autobusowego na dworcu usytuowanie dworca na działce C3. Oceniając dostosowanie rozwiązań uzyskanych dla poszczególnych lokalizacji (wariantów koncepcji) należy stwierdzić, że koncepcja wykorzystania działki C1 jest zdecydowanie korzystniejsza z punktu widzenia obsługi prognozowanego ruchu autobusowego na dworcu usytuowanie dworca na działce C3. Ze względu na trudności z pozyskaniem przez m.st. Warszawa działki C1 proponuje się zmianę w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla obszaru rejonu Dworca Wschodniego zapisu symbolu działki C3 z MW/U na MW/U/KDd co stworzy możliwość ewentualnego tymczasowego zagospodarowania kwartału C3 pod dworzec autobusowy. Jednocześnie należy zachować zapis symbolu działi C1 w postaci KDd tak, aby zostawić rezerwę pod rozwiązanie docelowe, czyli optymalny kształt Autobusowego Dworca Wschodniego. Lokalizacja dworca na terenie kwartału C1 pozwoli zaspokoić prognozowane wielkości ruchu i postoju oraz umożliwia ponadto etapowy rozwój tego dworca. W pierwszym etapie może funkcjonować jednopoziomowe rozwiązanie, a w etapie II możliwe będzie jego spiętrzenie i wykorzystanie wyższych kondygnacji do celów biurowo - usługowych. Ze względu na trudności z pozyskaniem przez m.st. Warszawa działki C1 proponuje się zmianę w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla obszaru rejonu Dworca Wschodniego zapisu symbolu działki C3 z MW/U na MW/U/KDd co stworzy możliwość ewentualnego tymczasowego zagospodarowania kwartału C3 pod dworzec autobusowy. Jednocześnie należy zachować zapis symbolu działi C1 w postaci KDd tak, aby zostawić rezerwę pod rozwiązanie docelowe, czyli optymalny kształt Autobusowego Dworca Wschodniego. Lokalizacja dworca na terenie kwartału C1 pozwoli zaspokoić prognozowane wielkości ruchu i postoju oraz umożliwia ponadto etapowy rozwój tego dworca. W pierwszym etapie może funkcjonować jednopoziomowe rozwiązanie, a w etapie II możliwe będzie jego spiętrzenie i wykorzystanie wyższych kondygnacji do celów biurowo - usługowych. Podsumowanie

Koncepcja rozwiązania komunikacyjnego dworca autobusowego przy Dworcu Wschodnim w Warszawie wraz z jego analizą funkcjonalno-ruchową