Problemy spowodowane przez dyskalkulię nie są tylko problemami „szkolnymi”, nie kończą się wraz z zakończeniem nauki w szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

Konstruowanie programu nauczania
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Domowe Finanse PL+ Kontrolowanie domowego budżetu SoftwareProjekt 2012.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
START WYPROWADŹ WYNIK 8 STOP
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Zmiany w Ordynacji podatkowej w zakresie kontroli podatkowej obowiązujące od 1 stycznia 2007 r. Zawiadamianie podatników o planowanej kontroli podatkowej.
Skąd się biorą problemy dzieci w nauce?
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Spójność logiczna projektu.
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Środki transportu.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Objawy DYSLEKSJI.
Czy to już uzależnienie?
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
mgr Karolina Góryjowska
Dostęp do własnego konta przez 24h na dobę bezpieczne miejsce do przechowywania zaoszczędzonych pieniędzy darmowa karta płatnicza (możliwość dokonywania.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Program „Szkoła bez przemocy”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dydaktyka ogólna.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Prof. Tadeusz Więckowski
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „w”
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
DAM RADĘ!. Główne zagadnienie problemowe projektu to: samodzielność dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu. Cele: 1. Planowanie zakupów w sklepie spożywczym,
Wsparcie w prawidłowości rozliczeń podatkowych unikania opodatkowania
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Czy matematyka może być ciekawa?
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Ul. Świętokrzyska Warszawa tel.: fax : Wsparcie w prawidłowości rozliczeń podatkowych i ograniczenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Maria Króliczak III liceum
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Problemy spowodowane przez dyskalkulię nie są tylko problemami „szkolnymi”, nie kończą się wraz z zakończeniem nauki w szkole.

Osoba dotknięta dyskalkulią może mieć trudności: z zapamiętaniem liczb, nawet tych bardzo ważnych w życiu, np. daty urodzin, daty imienin, daty ślubu, wieku; z odczytywaniem numerów autobusów i tramwajów; zapisywaniem spotkań pod odpowiednią datą w kalendarzu, właściwym odczytaniem godziny,

z planowaniem prac domowych (trudność w zaplanowaniu kolejności różnych czynności oraz silna tendencja do przeceniania wartości czasu); z gotowaniem posiłków spowodowanych kłopotami z: poprawnym odczytaniem liczb w przepisie; proporcjonalnym zwiększeniem (lub zmniejszeniem) ilości składników w zależności od potrzeb; ważeniem, odmierzeniem składników; nastawieniem piekarnika na właściwą temperaturę;

wybieraniem właściwych liczb na kalkulatorze lub w trakcie telefonowania; posługiwaniem się pieniędzmi (z szacowaniem, na co wystarczy pieniędzy, ze sprawdzaniem wydanej reszty, z rozmienianiem pieniędzy); posługiwaniem się kartą bankomatową; prowadzeniem działalności gospodarczej (kontrola wydatków, zakupów, rozliczenia podatków, wypłaty pensji).

BIBLIOGRAFIA: A. Cholewińska. Z. Cholewińska, Dwugłos w sprawie dyskalkulii, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 3(5)/2009.