Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Oligopol – konkurencja i współpraca
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Konkurencja niedoskonała
Rynek: popyt, podaż, cena
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Strategia przedsiębiorstwa
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Monopol.
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Marketing usług agroturystycznych
Strategie promocji.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Wykorzystanie rabatów pakietowych przez firmę dominującą.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Rodzaje struktur rynkowych
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Profesor Stefan Markowski
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
Ustalenie polityki cenowej - przykład
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Zapis prezentacji:

Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia. Konkurencja Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.

Definicja konkurencji Akt lub proces działania jednostek dążących do takich korzyści, o które w tym samym czasie, przy tych samych warunkach i regułach ubiegają się inni. Żródło: Noga, A., 1993, Dominacja a efektywna konkurencja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa

Formy konkurencji Cenowa – polega na oferowaniu niższej ceny od konkurencji w celu zwiększenia popytu. Jakościowa – polega na oferowaniu produktów o wyższej jakości od produktów konkurencyjnych i substytutów. Obsługowa – kładzie nacisk na efektywny kontakt z klientem, często stosowana na rynku usług. Marketingowa – kładzie nacisk na budowanie silnej i szeroko rozpoznawalnej marki, odpowiednie pozycjonowaniu produktu i działania promocyjne.

Narzędzia konkurencji cenowej poziom cen usług (produktów) oraz usług towarzyszących, ceny promocyjne i upusty, warunki płatności.

Narzędzia konkurencji jakościowej Jakość usługi, wprowadzanie nowych usług, renoma firmy, stosowanie nowoczesnych technologii, ekologiczność produktów i usług, dostosowywanie usług do potrzeb klientów.

Narzędzia konkurencji marketingowej Reklama, public relations, programy lojalnościowe, utrzymywanie kontaktu z klientami, szybkie reagowanie na sygnały klientów, portale społecznościowe, społeczna odpowiedzialność biznesu.

Narzędzia konkurencji obsługowej Kompleksowość usługi, dostępność usługi na rynku, jakość i szybkość obsługi, zapewnienie dogodnego czasu i miejsca świadczenia usługi, zróżnicowanie kanałów dystrybucji, usługi świadczone w zestawie. usługi posprzedażowe.

Główne modele konkurencji Cecha Konkurencja doskonała Konkurencja monopolistyczna Konkurencja oligopolistyczna Czysty monopol Liczba producentów/sprzedających Duża Wielu Kilku Jeden Wielkość rynku przedsiębiorstwa Mała Raczej mała Duża lub mała Zróżnicowanie produktów Produkty jednorodne, identyczne Wyroby różniące się w niewielki sposób, bliskie substytuty Produkty identyczne, standardowe lub zróżnicowane Nie istnieją bliskie substytuty, produkt unikatowy Informacja rynkowa Doskonała przejrzystość, sprzedający i kupujący dysponują pełną wiedzą o rynku, produktach i cenach Wysoki stopień nieprzejrzystości rynku, ograniczona wiedza o rynku Kupujący mogą być dobrze poinformowani, ale nie musi tak być, wysoki stopień nieprzejrzystości rynku Z uwagi na jednego producenta zakres informacji duży Bariery wejścia na rynek Niskie Stosunkowo niskie Wysokie Wpływ producentów na cenę Brak wpływu na cenę Znaczący, kontrola cen zależy od zróżnicowania produktów oraz liczby i bliskości konkurentów Znaczący, ograniczony współzależnością cenową, duży w przypadku zmowy Brak konkurencji Metody konkurowania Wyłącznie konkurencja cenowa Konkurencja poza-cenowa oparta na promocji, jakości, udogodnieniach w sprzedaż, itd. Jak w przypadku konkurencji monopolistycznej także przez różnicowanie produktów Główne modele konkurencji Źródło: Jonas A., 2002, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, PTH, Warszawa