Ile umiesz do sesji? Pragmatyka językowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Gatunki dziennikarskie - informacja -
Ewolucja schematu komunikacji językowej
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
(na podstawie badań ankietowych)
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikroekonomii, :)… 1.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Raport z efektów programu Ciemne Niebo. Na co wydano zebrane środki Mapa nawiązanych kontaktów i korespondencji z miłośnikami astronomii i instytucjami.
Witam Państwa na wykładzie z podstaw mikroekonomii, :)… Co tu się będzie działo?? 1.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Tu proszę wpisać treść pytania A Pierwsza odpowiedź B Drugaodpowiedź C Trzecia odpowiedź – wytłoszczenie = poprawna D Czwarta odpowiedź
Tydzień kultury słowa
U NIWERSYTET M IKOŁAJA K OPERNIKA B IBLIOTEKA W YDZIAŁU P RAWA I A DMINISTRACJI ul. Gagarina 15, Toruń tel. : (56) ; ,
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Quiz - FC bARCELONA Damian Wiśniewski I LzI Rozpocznij.
Kompetencje komunikacyjne
Test de français international. > Obiektywny i uznany egzamin Stworzony w odpowiedzi na potrzeby firm i instytucji z kapitałem francuskim Stosowany przez.
Czytanie ze zrozumieniem
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,
WYMAGANIA Przedmiot: psychologia poznawcza
E-pytanie, e-odpowiedź... czyli jakich badań potrzebują biblioteki przyszłości? Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Od narratologii do narratywizmu
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW Z MATURY PRÓBNEJ ORAZ MATURY Z SESJI LETNIEJ 2005.
I LO Bytów STRATEGIA DZIAŁANIA:  CEL  ETAP (STUDIA)  ETAP (REKRUTACJA)  ETAP (MATURA)  DZIEŃ DZISIEJSZY.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Nauka o komunikowaniu - perswazja i manipulacja
Nauka o komunikowaniu - wprowadzenie
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
INFORMACJE O EGZAMINIE
Śniadanie daje moc ! 7 listopada 2014 r.. Przygotowania do Akademii ! START Przygotowania do Akademii ! START.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
dr Anna Raulinajtys & mgr Zofia Szczepaniak
Aleksandra Kiełbania I G
Rodzaje illokucji: stwierdzenia (representatives, assertives) („ wiem że … i informuję cię o tym”) ekspresje (expressions) („przeżywam stan X i dlatego.
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IX kółko języka francuskiego 6 maja 2016 Cele: -psychopedagogiczne: integracja grupy; podtrzymanie zasad współpracy, motywowanie do poszerzania wiedzy.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Komunikowanie się w zespole: narzędzia osoby kierującej
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Deutschunterricht Thema: Wie schmeckt’s ?.
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Dzień dobry! Aleksandra Luterek
Uogólnione funkcje języka:
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Norma postępowania jako wyrażenie języka
Cel lekcji dla ucznia Na dzisiejszej lekcji, pracując indywidualnie i w parze, nauczysz się redagować ogłoszenie, by wykorzystać tę umiejętność.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Zapis prezentacji:

Ile umiesz do sesji? Pragmatyka językowa

Pytanie 1 Skłonienie odbiorcy do przyjęcia manifestowanej w aktach mowy nadawcy orientacji aksjologicznej i skłonienie go do tego, by dał temu bezpośredni dowód w postaci deklaracji werbalnej lub wyrażenia odpowiedniej emocji, to podstawowy cel: A. strategii aksjologiczno – emotywnej B. strategii behawioralnej C. strategii informacyjno – weryfikacyjnej D. strategii metadyskursywnej.

strategii aksjologiczno-emotywnej Poprawna odpowiedź strategii aksjologiczno-emotywnej Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 63.

Pytanie 2 Co jest operatorem interakcyjnym w zdaniu: „Zamknij drzwi!”?

Tryb rozkazujący czasownika Poprawna odpowiedź: Tryb rozkazujący czasownika Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 47.

Pytanie 3 W zdaniu „Z pewnością zdam ten egzamin na piątkę” fraza „z pewnością” jest: operatorem emotywno-oceniającym operatorem działania operatorem modalnym metaoperatorem perswazyjnym.

Poprawna odpowiedź: C. operatorem modalnym Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 78.

Pytanie 4 Która z poniższych wypowiedzi jest bezpośrednim aktem mowy powitania w teorii Johna Searle`a? Dzień dobry. Witam panią.

Poprawna odpowiedź: B. Witam panią. Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 19-20 . Akty i gatunki mowy, red. Jerzy Barmiński, Stanisława Niebrzegowska-Barmińska, Joanna Szadura, wyd. UMCS, Lublin 2004.

Pytanie 5 Akty mowy, takie jak: prośba, obietnica, żądanie, proponowanie, rada, służą realizacji strategii:  strategii aksjologiczno – emotywnej strategii behawioralnej strategii informacyjno – weryfikacyjnej strategii metadyskursywnej.

B. strategii behawioralnej Poprawna odpowiedź: B. strategii behawioralnej Zobacz: Awdiejew A., Habrajska G., Wprowadzenie do gramatyki komunikacyjnej, t. 2, Łask 2006, s. 66-67.

Znasz odpowiedź na każde z tych pytań Znasz odpowiedź na każde z tych pytań? To powtórz materiał jeszcze tylko raz. Jeśli odpowiedzi sprawiły Ci kłopot… to powtórz jeszcze klika razy  I jeszcze ostatnie zadanie do rozwiązania:

??? Pytania w sesji będą: łatwiejsze trudniejsze.

Odpowiedzi udzielicie po egzaminach Odpowiedzi udzielicie po egzaminach. Będziemy mocno trzymać kciuki za naszych studentów Zespół ZTPK