Informacje na temat lekcji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
  OK konspekt z chemii.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Sprawozdanie z doświadczenia
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
DOŚWIADCZENIA NA ZAJĘCIACH KOŁA CHEMIKA
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
Treści kształcenia.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Aminokwasy amfoteryczny charakter aminokwasów,
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Informacje na temat lekcji Zakres nauczania II klasa gimnazjum Przedział wiekowy 14-15 Cel ogólny : Wykazanie, że tlenki kwasowe reagują z zasadami, a tlenki zasadowe reagują z kwasami. Cele operacyjne –uczeń: – wskazuje przykłady tlenków metali reagujących z kwasami, tlenków niemetali reagujących z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków niemetali z zasadami; tlenków metali z kwasami; –projektuje doświadczenia prowadzące do otrzymania soli poznanymi metodami Cele Microsoft Office Word, SMART Notebook 10, CamStudio 2.5, FastStone Capture Oprogramowanie Problemowa Słowa kluczowe Ten szablon został stworzony aby ułatwić nauczycielowi stworzenie własnej Wirtualnej Wizyty w Klasie. Używaj szablony aby udokumentować swój projekt edukacyjny, który uznałeś za wyjątkowo interesujący. Możesz w ten sposób podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami w swojej szkole i nie tylko. Jak to zrobić: Postępuj zgodnie z poszczególnymi punktami na kolejnych slajdach i uważnie przeczytaj załączone dokumenty. Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych informacji, dokumentów i multimediów usuń niepotrzebne komentarze. Informacja: Aby wprowadzić tytuł swojej Wirtualnej Wizyty w Klasie należy wybrać z menu Widok, Wzorzec slajdów i wprowadzić w polu tekstowym tytuł projektu. W ten sam sposób można dokonać edycji przykładowego rysunku. W ten sposób na każdym slajdzie pojawi się odpowiedni tytuł i zdjęcie odpowiadające Twojemu projektowi. Pod przyciskiem Pakietu Office znajduje się funkcja Zapisz jako… w ten sposób można zachować projekt jako prezentacje programu PowerPoint. Prezentacja jest gotowa do pokazywania w klasie. Autor Anna Matałowska Gimnazjum w Bielinach Dokumenty

1.Wytworzenie sytuacji problemowej. Przebieg zajęć 1.Wytworzenie sytuacji problemowej. 2.Sformułowanie problemu: Czy tlenki reagują z kwasami i zasadami? 3.Weryfikacja hipotez. 4.Podział na grupy. 5. Praca w grupach, wykonanie doświadczeń zgodnie z instrukcją . 6.Rozwiązanie problemu –prezentacja pracy grup. 7.Wykonanie zadania z karty pracy. 8.Wykonanie ćwiczeń –prezentacja SMART Notebook 9. Praca domowa Ewaluacja Analiza przebiegu zajęć i szybka powtórka z wykorzystaniem walizki, kosza i białej plamy. Aby otworzyć załączone dokumenty należy dwukrotnie kliknąć na wybranej ikonie przedstawiającej żądany dokument. Wykonanie kolejnych kroków znajdujących się w dokumentach pozwoli na wprowadzenie informacji dotyczących projektu. Dokumenty

• Ciekawa chemia: Płyta CD-ROM dla nauczyciela Płyta CD-ROM dla ucznia Zasoby dydaktyczne • Materiały dydaktyczne do nauczania chemii w gimnazjum. Chemia Nowej Ery Książka i płyta CD-ROM nauczyciela 2 • Ciekawa chemia: Płyta CD-ROM dla nauczyciela Płyta CD-ROM dla ucznia •Karty pracy •Środki dydaktyczne: odczynniki chemiczne, szkło i sprzęt laboratoryjny: woda wapienna, rozcieńczony roztwór kwasu chlorowodorowego, tlenek wapnia, oranż metylowy, probówki, pipeta, bagietka, łyżka do odczynników, statyw do probówek •Okulary ochronne , fartuchy laboratoryjne, rękawice gumowe •Tablica interaktywna, prezentacja do lekcji Na tym slajdzie należy umieścić informacje dotyczące użytych zasobów w projekcie, instrukcji dla uczniów. Część materiałów dla ucznia można znaleźć w internecie pod linkami znajdującymi się w dołączonym dokumencie. Aby dołączyć wszystkie zasoby wykorzystane w projekcie należy wykonać następujące czynności: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Wykorzystane materiały

– wskazuje przykłady tlenków metali reagujących z kwasami; Podstawa programowa, kompetencje kluczowe Podstawa programowa II. Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów – wskazuje przykłady tlenków metali reagujących z kwasami; – wskazuje przykłady tlenków niemetali reagujących z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków nieme-tali z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków metali z kwasami; III. Opanowanie czynności praktycznych –projektuje i przeprowadza doświadczenia prowadzące do otrzymania soli poznanymi metodami Kompetencje 3B. Podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. 5.Umiejętność uczenia się. Aby dodać wszystkie zasoby jakie powstały w trakcie projektu należy: Z menu Wstawianie wybrać funkcję Obiekt. Wybrać Utwórz z pliku… i wybrać Przeglądaj…. Znaleźć i zaznaczyć odpowiedni plik. Wybrać polecenie Wyświetl jako Ikonę a następnie Zmień ikonę co pozwoli na wybranie odpowiedniej ikony i wprowadzenie nazwy pliku. Przyciskiem OK. należy potwierdzić poprawność powyższych akcji. Aby umieścić ikonę pliku w żądanym miejscu należy skorzystać z metody „chwyć i upuść”. Dwukrotne kliknięcie na wybranej ikonie otworzy zasób. Aby wprowadzić informacje o standardach jakie wykorzystuje projekt należy otworzyć dokument Powiązanie ze standardami i wprowadzić odpowiednie informacje. Link do strony ze standardami ma na celu ułatwienie powiązania z konkretnymi standardami. Dokumenty

www.zespol-szkol-bieliny.pl ZSS Gimnazjum w Bielinach Anna Matałowska Na tym slajdzie należy wprowadzić informacje i zdjęcia dotyczące szkoły i nauczyciela prowadzącego projekt. Anna Matałowska Nauczycielka chemii amatalow@wp.pl