POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania i rola specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie wynikające z przepisów prawnych - na przykładzie ośrodków działających.
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Działania pomocowe, w tym na rzecz osób niepełnosprawnych W ramach Priorytetu VII PO KL Dorota Wróblewska Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
System wsparcia dziecka i rodziny
Bożena Balcerzak-Paradowska Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Warszawa, dnia 9-10 marca 2010r. Projekt PO KL Godzenie ról rodzinnych i zawodowych kobiet i mężczyzn, Działanie 1.1. Wsparcie systemowe instytucji rynku.
OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W FORMIE WSPIERANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W DZIEDZINIE POMOCY SPOŁECZNEJ W ROKU 2012 uchwała.
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Caritas Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej Zadania Parafialnych Zespołów Caritas Chojna, 25 października 2008.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
Profilaktyka to odpowiednie działanie, które ma na celu zapobieganie pojawieniu się lub rozwojowi danego zjawiska w konkretnej społeczności, profilaktyka.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
…bo każde dziecko potrzebuje skrzydeł Program Skrzydła mecenat na rzecz rozwoju i edukacji dzieci.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Miłość Wobec Bliźniego
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
W Ustroniu, w różnych sferach życia społecznego, działa 63 organizacje pozarządowe: - 12 w zakresie kultury - 5 w zakresie oświaty i edukacji - 6 fundacji.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ośrodek FUNDACJI „ŚWIATŁO-ŻYCIE” w Bielsku-Białej
Doradztwo zawodowe w szkołach
Konkurs i Katowice r..
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
w części dotyczącej wydatków
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W POSŁUDZE CARITAS KIELECKIEJ Kielce, 22 października 2009 r.

Rodzina funkcjonalna, czyli prawidłowa troszczy się o zaspokajanie potrzeb dzieci, uczy samodzielności i odpowiedzialności. Dzieci są kochane i cenione, mają poczucie własnej wartości. Postawa rodziców uznaje prawa dziecka do jego ciała, do własnych myśli, uczuć i zachowań.

Rodzina dysfunkcyjna to taka w której występują zjawiska patologiczne mające na nią destrukcyjny wpływ (alkohol, narkotyki, przemoc, przestępczość, rozpad rodziny). Dziecko jest krzywdzone, atakowane, rodzice ignorują jego prawa, umniejszają jego wartość, godność, nie uczą poprawnych zachowań.

Działania Caritas Kieleckiej na rzecz dziecka i rodziny: Okno życia Świetlice środowiskowe i ogniska wychowawcze Kolonie charytatywne Stołówki Program „Skrzydła”

Okno Życia „Każde dziecko jest darem Boga” – Jan Paweł II Dnia 25 marca 2009 r. na Placu Najświętszej Maryi Panny w Kielcach otwarto „Okno Życia”. Matka może anonimowo zostawić dziecko, które zostanie otoczone opieką i poddane procesom adopcyjnym.

Świetlice środowiskowe i ogniska wychowawcze - Placówki opiekuńczo- wychowawcze wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży działające w oparciu o ustawę o pomocy społecznej z dn. 12 marca 2004 r oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie placówek opiekuńczo- wychowawczych z dnia 17 października 2007 r. W strukturze Caritas Kieleckiej funkcjonuje 9 świetlic środowiskowych (Kielc, Chmielnik, Mniów, Wiśniówka, Ślęcin, Cudzynowice) i 2 ogniska wychowawcze (Jędrzejów, Proszowice).

Świetlice środowiskowe i ogniska wychowawcze Cele placówek: wspomaganie wychowawczej roli rodziny i szkoły w integralnym rozwoju dzieci i młodzieży działania wychowawcze i profilaktyczne skierowane głównie do dzieci i młodzieży zagrożonych patologią społeczną pomoc w nauce i wyrównywanie szans edukacyjnych organizacja czasu wolnego i rozwój zainteresowań zapewnienie posiłku i pomoc materialna

Kolonie charytatywne Każdego roku nieodpłatnie z kolonii Caritas korzysta ok. 1500 dzieci z regionu i ok. 250 z rodzin polonijnych ze Wschodu. Adresatami są dzieci z rodzin ubogich, wielodzietnych, patologicznych. Rekrutacja dzieci we współpracy z kuratorium oświaty, pcpr, ops, parafiami, szkołami. Działania wychowawcze prowadzone są w formie warsztatów, pogadanek, z wykorzystaniem metod aktywizujących.

Stołówki Niepokojące są dane dot. niedożywienia dzieci w Polsce. Niedożywienie dotyka nie tylko sferę medyczną, ale także psychologiczną i społeczną. Caritas Kielecka prowadzi 5 stołówek (Kielce, Sędziszów, Rataje, Miechów, Proszowice), wspiera też szkoły w objęciu dożywianiem najuboższych dzieci.

Program „Skrzydła” Program stypendialny dla uczniów z biednych rodzin mający na celu wyrównywanie szans edukacyjnych Caritas poszukuje darczyńców – 150 zł miesięcznie przez min. 1 semestr szkolny Pieniądze przekazywane są do koordynatora ze strony szkoły, który nimi dysponuje zgodnie z potrzebami dziecka

Podsumowanie „Potrzeba wyobraźni miłosierdzia, aby przyjść z pomocą dziecku zaniedbanemu duchowo i materialnie, aby nie odwracać się od chłopca, czy dziewczyny, którzy zgubili się w świecie uzależnień lub przestępstwa; aby nieść radę, pocieszenie, duchowe i moralne wsparcie.” Jan Paweł II