Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Advertisements

Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
czyli zostań kowalem swojego losu
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Kształcenie praktyczne
Akademia przyszłości -program rozwoju Gimnazjum nr 18 im
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Przedszkolak Pełen Zdrowia
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
KLOCKOMANIA.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
w praktyce pedagogicznej
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 6 SPOTKANIE.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
KOMPETENCJE vs. KWALIFIKACJE Biuro Karier UAM Kontakt
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Sesja warsztatowa Dorota Janułajtys Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Przyszłością edukacji
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Staże europejskie drogą do sukcesu
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE

Czym są kompetencje? Cel ogólny zajęć: określanie swoich posiadanych miękkich kompetencji w kontekście podejmowanych wyborów edukacyjnych i zawodowych Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: określić czym są kompetencje miękkie; określić, które kompetencje miękkie posiadania; określić, które kompetencję są niezbędne w wykonywaniu poszczególnych zawodów.

Kompetencje Jak myślisz, co to są kompetencje? BURZA MÓZGÓW

Kompetencje Kompetencje według definicji Słownika Języka Polskiego PWN to: zakres czyjejś wiedzy, umiejętności i doświadczenia

Kompetencje Twarde Konkretne umiejętności; Można je zmierzyć; Są niezbędne do wykonywania pracy; Przykłady: korzystanie z komputera, znajomość języków, umiejętność prowadzenia pojazdów…..

Kompetencje miękkie Dotyczą zachowań człowieka; Są szczególnie ważne podczas rozmowy kwalifikacyjnej; Wchodzą w zakres umiejętności społecznych; Przykłady: asertywność, dynamizm, umiejętność pracy w zespole

1.Dobierzcie się w pary. 2.Każda para otrzymuje kartkę (załącznik 1), z której wycina kartoniki z definicjami. 3.Kartki należy rozłożyć na stoliku, białą stroną do góry. 4. Gracze kolejno odkrywają dwie kartki, dobierając definicję do pojęcia. GRA TOWARZYSKA – Memory

Kompetencje miękkie Komunikatywność- umiejętność przekazywania informacji. Łatwość w nawiązywaniu relacji. Kreatywność- twórcza postawa. Umiejętność tworzenia ciekawych pomysłów. Umiejętność pracy w zespole- sprawne działanie w grupie.

Kompetencje miękkie Odporność na stres- umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Zachowanie spokoju w sytuacjach niespodziewanych. Zarządzanie czasem- umiejętność planowania swojego czasu. Asertywność- wyrażanie własnego zdania. Umiejętność grzecznego i stanowczego odmawiania.

Kompetencje miękkie Motywacja- gotowość do podjęcia działania. Dynamizm działania- aktywne, sprawne, energiczne i szybkie działanie.

Jakie kompetencje powinienem doskonalić?

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: ELŻBIETA BODZIAKOWSKA KAROLINA DOMAŃSKA MAŁGORZATA POLKOWSKA JOANNA ŚLIŻEWSKA