Schemat organizacyjny
Schemat organizacyjny
Schemat organizacyjny
Schemat obiegu dokumentów
Schemat obiegu dokumentów
Schemat obiegu dokumentów I etap Referent/ Księgowy Przyjmowanie dokumentów, weryfikacja pod kątem kompletności (wykonania czynności kontroli zarządczej przez jednostkę, tj. czy wszystkie opisy, podpisy zostały umieszczone na dokumencie). Potwierdzenie wykonania czynności - potwierdzenie sprawdzenia dokumentu pod kątem formalnym.
Schemat obiegu dokumentów II etap 1. Planowanie i analiza przychodów i wydatków 2. Analiza dokumentów pod kątem zabezpieczenia w planie finansowym, zgodności z umowami - potwierdzenie wykonania czynności kontroli zarządczej pod kątem merytorycznym, dekretacja dokumentów, 3.ustalanie z Dyrektorami jednostek i Intendentami poprawności zapisów w księgach rachunkowych z zapisami na kartach kontowych dzieci II etap Księgowy
Schemat obiegu dokumentów III etap 1. Akceptacja dokumentów do realizacji - stwierdzenie zakwalifikowania wydatku do realizacji (dział, rozdział, §, kwota) analiza dokumentów finansowych 2. Instruktaż dla służb finansowych COPO oraz Intendentów 3. Nadzór nad prawidłowością realizacji zadań przez służby finansowe COPO III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora
Schemat obiegu dokumentów kwalifikacja do realizacji I etap Referent/ Księgowy II etap Księgowy III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora Po zakwalifikowaniu dokumentów do realizacji przekazanie dokumentów do księgowania do pracowników I etapu
Schemat obiegu dokumentów księgowanie i dokonanie płatności Po zaksięgowaniu dokumentów przekazanie do dokonania płatności I etap Referent/ Księgowy Po opłaceniu dokumentów zwrot do działu księgowości Kasjer
Pracownik działu księgowości Dyrektor Rejestracja umowy Intendent Uzgodnienie kart kontowych Intendent/Dyrektor Sporządzenie wydruku Bilans Pracownik działu księgowości Zamknięcie dni Przesłanie przypisów do FK Porównanie zapisów z księgi analitycznej (GRU, WPBUD) z zapisami na kontach księgowych Uzgodnienie sald należności i zobowiązań Sporządzenie sprawozdań