Schemat organizacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Irena Kisielewska
Advertisements

Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
SYSTEM KANCELARYJNY.
Przygotowanie wniosku o płatność - wskazówki dla IR Szwajcarsko-Polski Program Współpracy opracowanie JEMS Architekci Muszyna.
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
INWENTARYZACJA.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
ZINTEGROWANE SYSTEMY FINANSOWE CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU FINANSOWO- KSIĘGOWEGO dr Marian Krupa.
OPERACJE GOSPODARCZE, ICH DOKUMENTACJA I WPŁYW NA SKŁADNIKI BILANS
Zarządzanie projektami
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Projekt: Profesjonalne zarządzanie finansami a wiarygodny wizerunek NGO Działanie: Indywidualne doradztwo dla organizacji w zakresie finansów, księgowości.
Zasady prezentacji aktywów i pasywów
Operacje gospodarcze to udokumentowane i podlegające ewidencji księgowej zdarzenia gospodarcze. Zdarzenia gospodarcze to zjawiska i procesy gospodarcze.
Dotacje działalność pożytku publicznego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Realizacja zadań publicznych zlecanych podmiotom pozarządowym Radom 1
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
rachunkowość zajęcia nr 2
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Prezentacja na Side Event, Barcelona
PORZĄDKOWANIE SPRAW KSIĘGOWO PRAWNYCH
Bilans, Konta bilansowe, Zestawienie obrotów i sald
Nota księgowa jako dokument rozliczeniowy firmy
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
PROCES OBIEGU UMÓW.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Sprawozdawczość roczna w jednostce budżetowej wybrane aspekty Katarzyna Michalak.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
Dyr. Jednostki organizacyjnej Inicjator Postępowania Służby kontrolingowe właściwe organizacyjnie Departament Zakupów Pełnomocnik Kierownika Zamawiającego.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Rachunkowość finansowa – część 4
Rachunkowość finansowa - wykłady
Wydział Finansowo Księgowy
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
Rachunkowość finansowa - wykłady
Program „Maluch 2013”edycja 2
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
Rachunkowość finansowa - wykłady
Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Rachunkowość finansowa – część 5
Rachunkowość finansowa – wykład 2
Przyczyny powstawania, wykrywanie i poprawianie błędów księgowych
INWENTARYZACJA.
Rachunkowość finansowa – część 4
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Struktura organizacyjna GCUW
Zapis prezentacji:

Schemat organizacyjny

Schemat organizacyjny

Schemat organizacyjny

Schemat obiegu dokumentów

Schemat obiegu dokumentów

Schemat obiegu dokumentów I etap Referent/ Księgowy Przyjmowanie dokumentów, weryfikacja pod kątem kompletności (wykonania czynności kontroli zarządczej przez jednostkę, tj. czy wszystkie opisy, podpisy zostały umieszczone na dokumencie). Potwierdzenie wykonania czynności - potwierdzenie sprawdzenia dokumentu pod kątem formalnym.

Schemat obiegu dokumentów II etap 1. Planowanie i analiza przychodów i wydatków 2. Analiza dokumentów pod kątem zabezpieczenia w planie finansowym, zgodności z umowami - potwierdzenie wykonania czynności kontroli zarządczej pod kątem merytorycznym, dekretacja dokumentów, 3.ustalanie z Dyrektorami jednostek i Intendentami poprawności zapisów w księgach rachunkowych z zapisami na kartach kontowych dzieci II etap Księgowy

Schemat obiegu dokumentów III etap 1. Akceptacja dokumentów do realizacji - stwierdzenie zakwalifikowania wydatku do realizacji (dział, rozdział, §, kwota) analiza dokumentów finansowych 2. Instruktaż dla służb finansowych COPO oraz Intendentów 3. Nadzór nad prawidłowością realizacji zadań przez służby finansowe COPO III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora

Schemat obiegu dokumentów kwalifikacja do realizacji I etap Referent/ Księgowy II etap Księgowy III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora Po zakwalifikowaniu dokumentów do realizacji przekazanie dokumentów do księgowania do pracowników I etapu

Schemat obiegu dokumentów księgowanie i dokonanie płatności Po zaksięgowaniu dokumentów przekazanie do dokonania płatności I etap Referent/ Księgowy Po opłaceniu dokumentów zwrot do działu księgowości Kasjer

Pracownik działu księgowości Dyrektor Rejestracja umowy Intendent Uzgodnienie kart kontowych Intendent/Dyrektor Sporządzenie wydruku Bilans Pracownik działu księgowości Zamknięcie dni Przesłanie przypisów do FK Porównanie zapisów z księgi analitycznej (GRU, WPBUD) z zapisami na kontach księgowych Uzgodnienie sald należności i zobowiązań Sporządzenie sprawozdań