Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka
Business Inteligence (BI) Hurtownie danych i systemy analityczno- raportowe (rozwiązania i procesy usprawniające proces podejmowania decyzji biznesowych, wykorzystujące dane zawarte w zasobach informacyjnych firmy)
Grupy użytkowników: -samodzielni projektanci raportów i analiz ( analitycy biznesowi, ) -osoby korzystające z przygotowanych raportów ( prezesi zarządów, dyrektorzy finansowi )
Obszary biznesowe –Sprzedaż: analiza sprzedaży według regionów i produktów, włącznie z analizami zyskowności klientów i produktów –Finanse: wielowymiarowa analiza rachunku wyników, z uwzględnieniem planu i wykonania dla różnych działów przedsiębiorstwa i linii produktowych –Logistyka: analiza dostaw terminowych i nieterminowych, z uwzględnieniem regionów, produktów i typów sprzedaży, –Produkcja: analiza kosztów produkcji w rozbiciu na działy produkcji, typy kosztu, linie produktowe i menedżerów, –Zarządzanie relacjami z klientem - analiza dochodowości klientów według różnych segmentów oraz wzorców zachowań; definiowanie tzw. dobrych klientów
Business Intelligence – możliwości i korzyści: - szybka adaptacja przedsiębiorstwa do zmieniającej się sytuacji, uzyskanie przewagi konkurencyjnej - odkrywanie możliwości, identyfikowanie tendencji i intuicyjne wykrywanie zdarzeń istotnych dla biznesu - gromadzenie danych i zarządzanie nimi - zwiększenie efektywności analiz - narzędzia wizualizacji danych służące zwiększeniu przejrzystości danych w kontakcie z ich odbiorcą
Zakres usług –instalacja niezbędnego oprogramowania –podłączenie do przygotowanych danych źródłowych –wykonanie ładowania danych do zdefiniowanego modelu –wykonanie systemu raportowego dla wybranego obszaru działalności przedsiębiorstwa –zebranie informacji niezbędnych do oceny systemów informatycznych firmy pod kątem wdrożenia systemu analityczno-raportowego w wybranym obszarze działalności
Elementy charakterystyczne dla Business Intelligence
Techniki Business Intelligence Pod względem funkcjonalności wyróżnia się następujące obszary raportowania: raportowanie predefinowane raportowanie ad-hoc analizy wielowymiarowe (OLAP) kokpity menedżerskie