LIDER.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Psychologia Zarządzania
Niebiesko - Zielone DORADCA Consultants Ltd.
AUTOPREZENTACJA.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
Anna Paszkowska-Rogacz
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Stowarzyszenie Sportowe Niepełnosprawnych „EUROINTEGRACJA”
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
JAN PAWEŁ II
Organizacja i zarządzanie firmą
Lider- Przywódca.
Jeśli usuniesz to po przeczytaniu... sprowadzisz na siebie rok nieszczęścia! Ale... jeżeli wyślesz to do (co najmniej) 2 przyjaciół... będziesz mieć 3.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Recepta na sukces nauczyciela
Pozycja lidera – kierowanie
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
SYLWETKA LIDERA.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Szkoła Współpracy.
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Samorząd Uczniowski.
FUNKCJE ZARZĄDZANIA: kierowanie. WŁADZA LEGALNA CHARYZMATYCZNA TRADYCJONALNA.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Bierzemy udział w Programie edukacyjnym „Mamo, Tato, wolę wodę!” Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w.
Wolontariat Wolontariat to nieodpłatna praca dla społeczeństwa. Każdy może zaangażować się w tę działalność. Wolontariusze działają w wielu placówkach.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
8 zasad postępowania lidera
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
7 Nawyków – mapa wdrożenia
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
Kandydat na Rektora Politechniki Gdańskiej
MERCURE WROCŁAW CENTRUM RECEPCJONISTA/KA
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

LIDER

LIDER Przywódca, menadżer, przewodnik, szef, guru, mentor, nauczyciel, organizator, mistrz , animator, koordynator

LIDER Lider musi mieć wizję i musi być w stanie zaszczepić ją innym czyniąc w ten sposób wizję wspólną.

LIDER kieruje działaniami innych ludzi, ale także pracuje z nimi dla osiągnięcia wspólnych celów, pomaga ludziom precyzować cele i zadania, współuczestniczy w analizie i rozwiązywaniu grupowych i indywidualnych problemów

Autorytet lidera 4 rodzaje autorytetu: autorytet pozycji i stanowiska – „Zrób to, bo ja jestem szefem!” autorytet wiedzy – autorytet przechodzi na tych, którzy wiedzą autorytet osobowości – w swej ekstremalnej formie to charyzma autorytet moralny – autorytet wymagający poświęceń od innych.

LIDER

Styl lidera Autokratyczny Lider wydaje precyzyjne polecenia i wymaga, by one były wykonane automatycznie

Lider pozwala współpracownikom postępować tak jak chcą Styl lidera Liberalny Lider pozwala współpracownikom postępować tak jak chcą

Styl lidera Demokratyczny Lider pozwala by członkowie zespołu brali udział w procesie decyzyjnym

Styl lidera Styl służebny Służenie innym jednocześnie skupiając się na osiąganiu wyników zgodnych z linia przyjętą przez organizację

Styl lidera Styl sytuacyjny Wymaga aby lider dostosował swój styl do kompetencji i zaangażowania podległych mu członków zespołu

Funkcje lidera Realizacja zadania Podtrzymujące trwałość grupy

1. Sześć najważniejszych słów 1. Sześć najważniejszych słów... „Z przykrością przyznaję, że popełniłem błąd.” 2. Pięć najważniejszych słów... „Jestem z Ciebie bardzo dumny.” 3. Cztery najważniejsze słowa... „Jaka jest Twoja opinia?” 4. Trzy najważniejsze słowa... „Bardzo Cię proszę” 5. Dwa najważniejsze słowa... „Dziękuję Ci.” 6. Jedno najważniejsze słowo... „My” 7. I ostatnie najmniej ważne słowo... Ja”

Świadome przywództwo Lider potrafi wdrożyć styl dziania odpowiedni do podległego mu zespołu i sytuacji. Jest zdolny poszerzać swoje kompetencje i kwalifikacje, by prowadzić siebie, podległy mu zespół i organizację do rozwoju. Potrafi dostrajać się do swoich emocji a także do emocji swoich pracowników i do środowiska

LIDER

Ja lider jaki/ jaka jestem gdy realizuje zadania, jaki/ jaka jestem gdy współpracuje z innymi co myślę o sobie jako o liderze/ liderce

Ja lider jaki/ jaka chcę być gdy realizuję zadania, jaki/ jaka chcę być gdy będę współpracować z innymi jakim chcę być liderem, liderką