Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
BIBLIOTEKA III L.O. W SOPOCIE Zapraszamy codziennie od godz W środy biblioteka nieczynna ! BIBLIOTEKARZ - mgr. Zdzisława Małyszko.
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
„Wszelka praca wykonywana z zamiłowaniem jest szczęściem,
REGULAMIN BIBLIOTEKI Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Szydłowcu Przygotowała: mgr Agnieszka Chalastra.
Wolff Katarzyna Zasięg książki w Polsce, czyli co czytelnicy i nabywcy książek mają do powiedzenia bibliotekarzom.
Dojrzałość szkolna dziecka
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Nasza Biblioteka 2011.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
Biblioteka jako trzecie miejsce
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół w Regnowie
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
ZABAWA KLOCKAMI LEGO JAKO PRZYKŁAD AKTYWNEJ FORMY SPĘDZANIA CZASU RODZICÓW Z DZIECKIEM Janusz Andrzej Czuba – TRENER.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Współpraca bibliotekarzy i nauczycieli w realizacji podstawy programowej w Szkole Podstawowej nr 27 im. Marii Montessori w Lublinie Największą oznaką.
1. CZYTELNIK. OBSŁUGA CZYTELNIKA 1937 Czytelnictwo W Encyklopedii staropolskiej (1937) występuje hasło “czytelnictwo”( nie ma hasła “czytelnik”), opisane.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Zapraszam do biblioteki
Jak dobierać książki do biblioteki dla dzieci
Wychowanie jako proces
Nie jest możliwe pokochanie kogokolwiek
METODY I FORMY PRACY Z CZYTELNIKIEM W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Działania promujące czytelnictwo
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
Jak zachęcać uczniów do czytania
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Innowacja pedagogiczna
AKCJA LATO 2016 Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Koordynatorki Wojewódzkie nagrodzone za najlepiej prowadzoną kampanię
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
i młodzieży Opracowała na podstawie dostępnych materiałów:
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Czytaj od A do Zachwytu - projekt promocji czytelnictwa zrealizowany
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
GRUPA OF W BIBLIOTECE..
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

Konieczne trzeba rozmawiać na temat czytanych tekstów, wyjaśniać niezrozumiałe określenia. Wspólne omawianie, przeżywanie piękna opisów, uczenie prawidłowego używania określeń, kształtowania skojarzeń- to ważne zadania dla rodziców chcących zapewnić korzystny rozwój ich dzieci.

W wieku przedszkolnym środowiskiem najsilniej oddziałującym na dziecko i kształtujący kontakt z literaturą jest dom rodzinny. W późniejszym okresie o rozwoju i zakresie lektur dziecka coraz w większym stopniu zaczyna decydować jego środowisko szkolne i rówieśnicy. Na zainteresowanie dziecka książką mają wiec głównie wpływ trzy podstawowe środowiska: rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza (dom, szkoła, biblioteka, świetlica, dom kultury).

Jest właściwie niezbadaną tajemnicą, dlaczego w okresie pytań i niepohamowanej ciekawości dziecka dla świata, trzyma się ono z uporem, jednej lub kilku książek, wracając stale do tych samych emocji. Potrzeba kontaktu z utworem literackim jest faktem kulturalnym i musimy ją sami obudzić w dziecku w procesie wychowania.

Bibliotekarz w ramach swej działalności, realizuje wychowanie moralne, patriotyczne, społeczne, etyczne, zdrowotne, ekologiczne, fizyczne, umysłowe, a przede wszystkim wychowanie czytelnicze, mające na celu kształtowanie u wychowanków dyspozycji motywujących ich zachowania czytelnicze.

Trzy typy bibliotekarzy ukształtowane na przestrzeni dziejów: w starożytności i średniowieczu był to cerber zazdrośnie strzegący ksiąg- skarbów, w wieku XVII- XVIII pojawił się typ bibliotekarza-uczonego, który troszczył się o opracowanie zbiorów (oba typy skierowane na książkę), w drugiej połowie XIX wieku wraz z rozwojem bibliotekarstwa powszechnego, kształtuje się typ bibliotekarza- pedagoga- doradcy czytelnika, przewodnika po świecie książek (czytelnik staje się głównym ośrodkiem zainteresowania).