Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
SUKCES.
Jak mówić o Bogu?.
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
Trzy główne wymiary etyki chrześcijańskiej to:
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Wiara czyni Wolnym.
Na podstawie życia s.Emilii Engel. - spojrzenie na s.M.Emilię - spojrzenie na nasze życie - praktyczne wskazówki 1. Pozwolić się dotknąć spojrzeniu Boga.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
O bezużyteczności filozofii?
Wychowanie i wychowawcy wobec problemów płynnej nowoczesności
JAN PAWEŁ II
Co cię gryzie? Czyli kilka słów o sumieniu.
Organizacja i zarządzanie firmą
„Wy jesteście solą dla ziemi…
ZE WZGLĘDU NA MIŁOŚĆ BOGA
Ks. Jan Twardowski Kochać....
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Ochrona własności intelektualnej
Jezus zachęca nas abyśmy pozostawili swoją grzeszność
Recepta na sukces nauczyciela
Życie nastolatka.
RACHUNEK SUMIENIA.
10 cech miłości.
Złote myśli Jana Pawła II
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć...” Jan Paweł II.
JAN PAWEŁ II.
Zadania, przed nami są na miarę każdego z nas.
TOTUS TUUS – „Cały twój”
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
w praktyce pedagogicznej
Jan Paweł II - Papież Wolności
Stosunki prawne.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Jan Paweł II WIELKI 18 V 1920 – 2 IV 2005.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
29. Kultura życia, kultura śmierci
28. Modlitwa darem Boga.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Agatolog z Łopusznej. Dobro nieskończone - boskie.
Drogi Boże piszę chociaż kilka słów…
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
BENEDYKT XVI KATECHEZA W CZASIE AUDIENCJI GENERALNEJ 11 MAJA 2011 R. O MODLITWIE.
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
ODSZEDŁ OD NAS WIELKI CZŁOWIEK, WIELKI PAPIEŻ, WIELKI POLAK!!!!
Zaangażowanie kapelana szpitalnego w dzieło nowej ewangelizacji
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
„Czucie i wiara silniej mówi do mnie Niż mędrca szkiełko i oko.”
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.

Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.
Etyka – AKSJOLOGIA Dlaczego wartości?!.
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
HABEMUS PAPAM..!!.
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Spotkanie ze Słowem Mt 7, 12 Z Ewangelii według świętego Mateusza:
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Odpowiedzialność za uczucia
W poszukiwaniu Boga w-poszukiwaniu-boga.blog.onet.pl.
Dary Ducha Świętego.
Zapis prezentacji:

Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005

1. Motywy podjęcia tematu 2. Działanie jako istota ludzkiego życia 3. Zasady działania w świetle teorii naukowych 4. Zasady działania w świetle religii System wartości jako podstawowy wyznacznik ludzkich działań Znaczenie dobra i zła 5. Model działania jako rezultat teorii naukowych i religii 6. Refleksje końcowe Duchowość w działaniu

2. Działanie jako istota ludzkiego życia Jakość działania - cecha działania ludzi i wytworów ich działalności w procesie życia i tworzenia. Dotyczy ona zarówno działania jako procesu, jak i ducha oraz materii zaangażowanych w tym działaniu, a także jego skutków. Jakość działania jest wyrazem miłości człowieka do innych ludzi, odpowiedzialności za innych ludzi i eksploatowane dobra (zasoby naturalne ziemi, którymi zostaliśmy obdarowani przychodząc na świat).

Jakość odzwierciedla szacunek człowieka dla innych, troskę i dbałość o ich, a tym samym o nasze, wspólne DOBRO. Wyraża się w wymaganiach od siebie samego i aktywności, a więc w zaangażowaniu danego nam potencjału w procesie tworzenia wspólnego dobra oraz w sensowności podejmowanych działań, staranności, przejawiającej się w czynach ludzi i rezultatach ich pracy świadczonej na rzecz innych ludzi.

Jakość jest miarą miłości, odzwierciedlającą stosunek jednego człowieka do drugiego człowieka, jednych ludzi do innych ludzi, jednego podmiotu działania ludzkiego do drugiego podmiotu działalności ludzkiej. Wymaga ona przede wszystkim: - dobrej woli, - kompetencji, - możliwości działania.

3. Zasady działania w świetle teorii naukowych Składowe działania: a) cele b) rzeczy i relacje między nimi c) czynności d) metody e) techniki i technologie

Ideowy schemat działania w świetle teorii naukowych

Nurtujące pytania: Dlaczego - mimo znajomości metodyki postępowania, precyzyjnego określenia celów działania i spełnienia wszystkich warunków wyspecyfikowanych w ramach bytów materialnych - nie osiągamy zamierzonych celów? Dlaczego wiele działań przebiega inaczej niż się tego spodziewamy?

Próba odpowiedzi: - ludzkie ograniczenia (nie zawsze wszystko widzimy) - nie zawsze potrafimy porozumieć się w pełni z innymi - nigdy nie jesteśmy w stanie w pełni ogarnąć i opisać rzeczywistości - w trakcie prac nad problemem odsłaniają się przed nami nowe obszary wcześniej niewidoczne - nie zawsze mamy czas i ochotę na empatyczne spojrzenie na potrzeby innych ludzi - nie zawsze zależy nam na usatysfakcjonowaniu drugiego człowieka i udzieleniu stosownej porady, jeśli ta godzi w nasz interes

4. Zasady działania w świetle religii We wszelkim ludzkim działaniu konieczna jest ludzka życzliwość, pokora, miłość do innych ludzi i chęć dzielenia się z innymi tym, czym zostaliśmy obdarowani (zdolności, talent, wiedza). Podstawą wyzwolenia wielkiego potencjału drzemiącego w każdym człowieku, drzemiącego w ludziach, jest szansa realizowania wartości istotnych dla człowieka. Energia ludzi, moc ich ducha, chęci działania i współdziałania, dobrej woli mają ogromną siłę sprawczą.

Nie ma jakości bez MIŁOŚCI Nie ma jakości bez ODPOWIEDZIALNOŚCI Nie ma jakości bez systemu WARTOŚCI Nie ma jakości bez WIEDZY Nie ma jakości bez dobrej WOLI Nie ma jakości bez WYMAGAŃ wobec siebie samego Byty niematerialne jakości działania

5. Model działania jako rezultat teorii naukowych i religii J M = COFMeT, Oznaczenia: J M - jakość materialnych czynników jakości działania C - cele O - obiekty F - funkcje Me - metody T - techniki i technologie

J N = MO4W, Oznaczenia: J N - jakość niematerialnych czynników jakości działania M - miłość do innych ludzi O - odpowiedzialność W - uznawany system wartości W - wiedza W - wola działania (dobra) W - wymagania wobec siebie samego 4W

J N = MO4W J M = COFMeT Model działania w świetle nauki i religii

6. Refleksje końcowe „Szukasz prawdy ale bez tajemnic liścia bez drzewa wiedzy bez zdziwienia boisz się oprzeć na tym czego nie można dotknąć zaczynasz od sukcesu wielki i zbędny nie milczysz ale pyskujesz o Bogu chcesz być kochany ale sam nie umiesz kochać myślisz że sobie zawdzięczasz wyrzuty sumienia nie wiesz że dowodem na istnienie jest to że tego dowodu nie ma inteligentny i taki niemądry” Jan Twardowski - Rachunek dla dorosłego, s. 29

Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu tel./fax (0-22) /82