WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą” pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. W tamtym roku udział w programie wzięli gimnazjaliści, teraz uczestniczymy my, czyli szkoła podstawowa.
Każdy z nas już wie, co oznacza tajemniczy skrót TIK, z komputerem, Internetem, telefonem komórkowym jest za pan brat. Korzysta też (mamy nadzieję) z technologii informacyjno- komunikacyjnych rozsądnie!
Powspominajmy… Co już zrobiliśmy?
Słuchajcie i oglądajcie uważnie, bo na koniec czekają na Was zagadki!
Każda z klas pod okiem swojego wychowawcy przygotowywała się do debaty, niektórzy mieli zajęcia z panią koordynator…
Towarzyszyły nam pacynki. Potem nadaliśmy im imiona: Kolczatek i Max! Wybraliśmy też nazwę bloga szkolnego: superowa podstawowa!
Przedstawiciele każdej z klas spotkali się w świetlicy na debacie. Wspólnie ustaliliśmy wstępną wersję „Kodeksu 2.0”
Ostatecznie powstało trzynaście jego punktów, stąd też nazwa „Szczęśliwa trzynastka”
Mamy też jego wersję w formie komiksu
I rysunków…
Odbyły się też warsztaty dotyczące cyberprzemocy
Potem przyszedł czas na „Targi 2.0”. Oj, działo się, działo…
Dzięki naszym przyjaciołom z Radgoszczy to zdjęcie obiegło świat…
Najmłodsi poznawali tajniki programu Paint. Trzecioklasiści wykonali w nim rysunki do piosenki „Na marchewki urodziny”. Teledysk pokazano podczas prezentacji projektu „Żyj smacznie i zdrowo” w gimnazjum.
Wtedy technologia komunikacyjno-informacyjna znowu zagościła u nas szczególnie… Wykorzystywana jest na różnych zajęciach przez wielu nauczycieli. Nad wszystkim czuwają: Dyrekcja, „Zespół 2.0”. Pomagają gimnazjaliści.
Odbył się także II Gminny Konkurs na kartkę wielkanocną wykonaną w programie Paint
Odbywaliśmy podróże małe i duże… Na początek pierwszoklasiści w Zalipiu
Trzecia klasa w Muzeum Drogownictwa w Szczucinie
I ostatnia wycieczka, między innymi do Żarnowca, gdzie znajduje się dworek Marii Konopnickiej. Szczegóły wkrótce na blogu…
W drugim półroczu uczniowie pracowali metodą projektu, efekty mogliście zobaczyć dzisiaj, albo sami stawali się nauczycielami, wybierając formę „uczymy innych”. Specjalistami od lekcji języka angielskiego prowadzonych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej zostali czwartoklasiści. Klasa druga uczyła rodziców, a obie i II a, i II b założyły ogródek.
Oto ekipa z czwartej klasy…
W zajęciach prowadzonych przez nas uczniów dla naszych kolegów z klasy stosowaliśmy różne typy zadań.
Reakcje naszych kolegów były bardzo pozytywne…
Praca z tablicą bardzo nam się podobała, więc postanowiliśmy pokazać nauczycielom, jak z niej korzystać…
Klasa II a w akcji… A Rodziców rozpiera duma…
Uczymy innych… „Kwiatki, bratki i stokrotki…”
Prowadziliśmy blog i zdobyliśmy odznaki: żółtą, niebieską i zieloną
Zrealizowaliśmy następujące projekty: „Piękna matematyka”, „Memory Senior life”, „Kapliczki i krzyże przydrożne naszej miejscowości ocalić od zapomnienia”,
Sprawdźmy, czy uważaliście… 1.Co oznacza skrót TIK? 2.Jakie imiona noszą pacynki? 3.Która klasa specjalizuje się w prowadzeniu lekcji angielskiego z tablicą interaktywną? 4.O jakich wycieczkach była mowa w prezentacji? 5.Do jakiej piosenki klasa III wykonała ilustracje w programie Paint? 6.Jaką drugą nazwę nosi „Szkolny Kodeks 2.0”, dlaczego?
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! NIESTETY NIE BYLIŚMY W STANIE O WSZYSTKIM OPOWIEDZIEĆ. W NASZEJ SZKOLE DZIEJE SIĘ NAPRAWDĘ WIELE!