 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Dziecko przewlekle chore w przedszkolu/ szkole - aspekty prawne
O szkole dla rodziców i wychowawców
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Plan Działań Wspierających w praktyce.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
DZIAŁALNOŚĆ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNYCH W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH POZNAŃ, 18 listopada 2010 r.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
BYTOM, 15 GRUDNIA 2010 R. NOWE REGULACJE PRAWNE W ZAKRESIE PRACY Z UCZNIEM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI ROK SZKOLNY 2010/2011 DELEGATURA W.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie organizacji Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej.
Reforma pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach, i przedszkolach czyli co nas czeka po 1 września 2011 r. ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KONFERENCJA METODYCZNA DLA WYCHOWAWCÓW
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenia MEN: 17 listopada 2010 r.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pracy zespołów i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych dla uczniów oraz kart indywidualnych potrzeb.
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej  Na podstawie własnego rozpoznania

KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB Data założenia karty…………………………………. Imię (imiona) i nazwisko Szkoła /placówka/ Rok szkolny Grupa /klasa/ Rok szkolny

Diagnoza poradni psychologiczno-pedagogicznej / specjalistycznej - nr…., data………….,, orzeczenia o potrzebie: - indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego - indywidualnego nauczania w szkole podstawowej - nr…., data………..., opinii w sprawie (zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Rozpoznanie dokonane przez nauczyciela, wychowawcę, specjalistów…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Formy pomocy ( w oparciu o rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach paragraf 6 ust. 1 (lub opinię) Zakres, sposób udzielaniaOkres trwaniaWymiar godzin - klasa terapeutyczna - zajęcia rozwijające uzdolnienia -Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze -Zajęcia specjalistyczne -Zajęcia z doradztwa zawodowego -Porady i konsultacje -korekcyjno-kompensacyjne -Logopedyczne -Socjoterapeutyczne -Inne o charakterze terapeutycznym około 2 lat1 godzina tygodniowo Podstawa założenia karty Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecane przez zespół

Zmiany dokonane przez dyrektora Data Podpis dyrektora Forma zajęć Okres trwania OcenaFormy dalszej pomocy Akceptacja form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora Efektywność udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Data spotkaniaImiona i nazwiska osób uczestniczącychPodpis Członkowie zespołu Rodzice Osoby zaproszone na wniosek dyrektora Osoby zaproszone na wniosek rodzica Terminy spotkań zespołu

Imię (imiona) i nazwisko Szkoła (placówka) Grupa (klasa) Uwagi PLAN DZIAŁA WSPIERAJĄCYCH Rodzaj planu: -dla jednego ucznia -dla grupy uczni ó w Podpisy os ó b uczestniczących w zespolePodpis dyrektora

1.Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej 2. Szczegółowe działania realizowane z dzieckiem (w ramach poszczególnych form i sposobów udzielania mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej) 3. Metody pracy z dzieckiem 4. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka 5. Formy wsparcia dla rodziców (porady, konsultacje, szkolenia) 6. Zakres współdziałania szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi działającymi na rzecz dzieci i młodzieży 7. Sposób przeprowadzenia efektywności udzielanej uczniowi/uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej 8. Uwagi Podpisy osób uczestniczących w zespolePodpis dyrektora