Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kształcenie specjalne
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Podyplomowe Studia Surdopedagogiki
Podyplomowe Studia Neurologopedii
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co dalej…..
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
LICENCJAT I CO DALEJ?. Praca…. 1) Przedszkola, kluby przedszkolaka, punkty przedszkolne i inne formy wychowania przedszkolnego (minimum ½ etatu w jednym.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Studia stacjonarne i niestacjonarne
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, ośrodkach diagnozy i rehabilitacji dzieci i młodzieży z wadami słuchu, wzroku i z innymi niepełnosprawnościami, w placówkach specjalnych zajmujących się kształceniem, wychowaniem i rehabilitacją osób niepełnosprawnych, podlegających resortowi edukacji, zdrowia, opieki społecznej oraz organizacjom pozarządowym; także absolwenci uczelni wyższych (psychologii, pedagogiki, socjologii) pragnący podjąć pracę z osobami z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku.

Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Zadaniem studiów jest przygotowanie specjalistów z zakresu surdotyflopedagogiki - teorii i praktyki nauczania, wychowania, wspomagania rozwoju osób z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku oraz innymi współtowarzyszącymi tym uszkodzeniom niepełnosprawnościami.

Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Szczegółowe cele studiów: - przygotowanie kadry sudrotyflopedagogów, specjalistów z zakresu rehabilitacji i edukacji osób głuchoniewidomych. Mówiąc o „osobach głuchoniewidomych” mamy na uwadze osoby z uszkodzeniami słuchowo-wzrokowymi w różnym wieku, od urodzenia do późnej dorosłości; - wyposażenie słuchaczy w podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej, obejmującej rozwój psychomotoryczny dziecka w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa oraz zaburzenia tego rozwoju, a także specyfikę funkcjonowania człowieka w kolejnych fazach rozwojowych;

Podyplomowe Studia Surdopedagogiki - zapoznanie słuchaczy z problematyką diagnozy medycznej i psychopedagogicznej osób głuchoniewidomych (za głuchoniewidomą uznajemy osobę z równoczesnym, poważnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; kryteria medyczne – uszkodzenie słuchu w granicach dB w paśmie mowy, uszkodzenie wzroku w przedziale słabowzroczności, według Światowej Organizacji Zdrowia około 0,3), ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wczesnej diagnozy dziecka z ryzyka zaburzeń rozwoju, diagnozy zaburzeń rozwojowych w sytuacji głuchoślepoty wrodzonej lub nabytej we wczesnym dzieciństwie oraz głuchoślepoty nabytej w późniejszych okresach życia, typologii diagnozy (medyczna, funkcjonalna, środowiskowa);

Podyplomowe Studia Surdopedagogiki - przekazanie wiedzy na temat podstaw rehabilitacji i edukacji osób głuchoniewidomych, z uwzględnieniem stopnia uszkodzenia zmysłów, okresu życia, kiedy te uszkodzenia wystąpiły oraz konsekwencji danych uszkodzeń w sferze poznawczej, komunikacji, orientacji i poruszania się w przestrzeni, realizacji czynności dnia codziennego (z włączeniem czynności samoobsługowych), nauczania i wychowania, spędzania czasu wolnego (odpoczynek, rekreacja, rozwijanie zainteresowań) oraz metodyki i metod pracy specjalnej, jak również konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-rehabilitacyjnych;

Podyplomowe Studia Surdopedagogiki - zapoznanie z działalnością organizacji pozarządowych w zakresie wspomagania osób głuchoniewidomych; - wyposażenie w wiedzę na temat podstaw prawnych wspomagania osób niepełnosprawnych i ich rodzin oraz organizacji pomocy rehabilitacyjno-edukacyjnej w Polsce, innych krajach europejskich i USA; - przedstawienie informacji na temat osiągnięć surdotyflopedagogiki w aspekcie historycznym; - ukierunkowanie słuchaczy do dalszego samokształcenia w zakresie surdotyflopedagogiki.

Organizacja studiów Czas trwania studiów podyplomowych: 3 semestry; 475 godzin zajęć dydaktycznych oraz praktyk specjalistycznych; Termin, od którego mają być powołane studia: rok akademicki 2009/2010, od semestru zimowego

Organizacja studiów Forma zaliczenia poszczególnych przedmiotów: egzaminy, zaliczenia z oceną, zaliczenia. Forma zaliczenia studiów podyplomowych: zaliczenie wszystkich przedmiotów przewidzianych w planie studiów, przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.

Organizacja studiów Limity przyjęć – 30 osób Wymagane dokumenty: - odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, - podanie o przyjęcie na studia adresowane do kierownika, - opłata rekrutacyjna w wysokości 30,00 złotych, - 2 podpisane zdjęcia

Organizacja studiów Miejsce składania dokumentów: Wydział Nauk Pedagogicznych Katedra Pedagogiki Specjalnej Pracowania Badań nad Niepełnosprawnością Złożoną Toruń ul. Fredry 7/9 Telefon: (056) ; (056)

Organizacja studiów Termin składania dokumentów: do 25 września 2009 r. Rodzaj postępowania kwalifikacyjnego: kolejność złożenia kompletu wymaganych dokumentów Termin rozpoczęcia postępowania kwalifikacyjnego: 25 września 2009 r. Z A P R A S Z A M Y!