Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Budowa i funkcje układu pokarmowego
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
TARGI
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Segreguję i Ziemię ratuję!
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
Prezentacja w Power Point
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Składniki pokarmowe Spis treści: WPROWADZENIE ZADANIE
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Prezentacje multimedialne
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
O prezentacjach cel, zawartość, zadania
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Webquest Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”

Zawartość  Wprowadzenie Wprowadzenie  Zadanie Zadanie  Proces Proces  Zasoby Zasoby  Ewaluacja Ewaluacja  Podsumowanie Podsumowanie

Wprowadzenie  Projektu Uczniowskiego. WebQuest’owi.  Już wkrótce czeka Was egzamin gimnazjalny. Jednym z wymagań ukończenia gimnazjum jest opracowanie Projektu Uczniowskiego. Można dokonać realizacji tego zadania dzięki WebQuest’owi.  WebQuest’a,  Proponuję Wam realizację WebQuest’a na temat użyteczności roślin, które są obecne w naszym życiu, mimo że nie zawsze zastanawiamy się nad ich ogromną rolą .  Wykonanie poniższego zadania pomoże Wam uświadomić sobie ten fakt i zdobyć argumenty, aby przekonać o nim innych.

Zadanie Twoim zadaniem jest   we współpracy z kolegami z grupy (4-6 osób) …   stworzyć prezentację multimedialną…   na temat wskazanej przez nauczyciela grupy roślin użytkowych…   i przedstawić ja na forum klasy,   oraz umotywować główną tezę zawarta w tytule

Proces cz.1 Warunki wykonania zadania:   Nauczyciel dzieli klasę na 4-5 osobowe zespoły,   Każdy zespół wybiera swojego lidera (szefa), który będzie odpowiadał za przebieg pracy zespołu i koordynował ją, a w razie wątpliwości kontaktował się z nauczycielem. Prezentacja każdej grupy powinna zawierać informacje na temat:   Pochodzenia i występowania każdej rośliny (minimum 6 roślin z danej grupy),   sposobów wykorzystania omawianych roślin przez człowieka w różnych dziedzinach życia,   składników odżywczych, które zawierają te rośliny (jeśli zawierają) lub specyficznych własności decydujących o ich wykorzystaniu na co dzień,   zdjęcia (rysunki) roślin użytkowych,   ciekawostki na ich temat.

Proces cz.2 Zespoły opracowują następujące grupy roślin użytkowych:   Zespół 1 – zboża   Zespół 2 – zioła (rośliny lecznicze)   Zespół 3 – rośliny włókniste   Zespół 4 – rośliny warzywne   Zespół 5 – rośliny owocowe   Zespół 6 – rośliny oleiste   Zespół 7 – rośliny przyprawowe Przygotowując prezentację korzystasz z podanych zasobów (w tym internetowych) Efekt swojej pracy prezentujecie na forum klasy. „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień” Prezentacja nie powinna trwać krócej niż 3-5 minut i musi zawierać Waszą argumentację tezy „Więcej pokarmów roślinnych dla zdrowia, lepsze naturalne produkty roślinne na co dzień”

Ewaluacja cz.1 Wymagania Składniki podstawowerozszerzającedopełniającewykraczające ilość pkt. Zgodność i wyczerpanie tematu Informacje ubogie, niepełne, nie w pełni zgodne z tematem lub tylko skopiowane ze źródeł bezrefleksyjnie. Korzystanie z 1 źródła Informacje zgodne z tematem ale chaotyczne, częściowo tylko skopiowane. Zawierają wyłącznie wiedze encyklopedyczną. Korzystanie z niewielu źródeł Informacje pełne, opracowane samodzielnie, wyczerpujące temat ale nie zawierające ciekawych, interesujących informacji. Korzysta z kilku źródeł Informacje w pełni wyczerpują temat, podane ciekawie, wykraczają poza wiedze encyklopedyczną, opracowane samodzielnie z wykorzystaniem różnych źródeł (zawiera także filmy) Estetyka pracy Słaba szata graficzna, zdjęcia małej rozdzielczości, nieczytelne, przeładowanie slajdów treściami. Kolorystyka niedobrana. Żadnych pozatekstowych informacji Szata graficzna nienajlepszej jakości, na slajdach nie wszystkie ilustracje są czytelne. Zawiera mało lub wcale tabelek lub filmów. Nie do końca zgodna kolorystyka Szata graficzna dobra, zawiera wyraźne ilustracje, slajdy są czytelne, ładna kolorystyka. Zawiera niewiele informacji poza tekstowych Wizualnie bardzo dobra, przejrzysta, rysunki i zdjęcia czytelne, opatrzone źródłami lub wykonane samodzielnie. Zawiera filmy, animacje, tabelki Sposób ustnej prezentacji i zgodność z czasem Prowadzący mówi niewyraźnie, nieciekawie, nie zna treści prezentowanej pracy, czyta z notatek, nie potrafi zmieścić się w przewidzianym czasie Prezentujący mieści się w czasie, ale ma z tym problem, nie do końca zna treść prezentacji, często korzysta z notatek, Prowadzący mówi jasno i wyraźnie, od czasu do czasu spogląda w notatki, zna treści prezentacji, mieści się w przewidzianym czasie Prezentujący mieści się w czasie, mówi interesująco, używa logicznych argumentów, zna prezentowany materiał Współpraca w grupie Brak lub bardzo mała – wykonanie pracy przez 1 osobę Współpraca niewielka, znaczna część pracy wykonana przez 1 osobę, pozostali członkowie wkład niewielki, po interwencji nauczyciela lub lidera Nie w pełni zadowalająca współpraca, niektórych członków grupy trzeba było zmuszać do podjęcia zadań, choć ostatecznie wszyscy wzięli udział w tworzeniu zadania Wszyscy członkowie zaangażowani w zadanie, współpraca pełna i zadowalająca. Członkowie sami chętnie podejmowali się zadań 1 - 4

Ewaluacja cz. 2 SKALA OCENIANIA:  pkt - ocena celująca  pkt - ocena bardzo dobra  pkt - ocena dobra  pkt - ocena dostateczna  pkt - ocena dopuszczająca  pkt - ocena niedostateczna

Zasoby   Encyklopedia Biologia, wyd. GREG, Warszawa 2010   Podbielkowski Zbigniew, Sudnik-Wójcikowska Barbara „Słownik roślin użytkowych” PWRiL, Warszawa 2003   – wyszukiwanie zastosowania roślin wg ich nazw,           B3kniste.html B3kniste.html       I inne, które znajdziesz sam

Podsumowanie  Wykonując samodzielnie zadania mogliście utrwalić umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy, kopiować, edytować obiekty typu rysunek, zdjęcia, opracowywać teksty, tabele  Dowiedzieliście się jakie znaczenie mają dla nas rośliny w codziennym życiu,  Mogliście poznać ile wartości odżywczych mają pokarmy roślinne i jak ważne są dla zdrowia