W ramach projektu edukacyjnego w naszej klasie przeprowadziliśmy ankietę zatytułowaną,, Jaki rodzaj mediów współczesny gimnazjalista lubi najbardziej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Dlaczego edukacja medialna?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Telewizja.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Co to jest TIK?.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Technologia informacyjna
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Edukacja medialna.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Bezpieczni w sieci Zuzanna Cieślak i Weronika Andrzejewska Z klasy V a
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Medialna rzeczywistoŚĆ
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Problemy współczesnej młodzieży
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Podział i funkcje mass mediów
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Niezależność i pluralizm mediów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Internet to nie tylko gry
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
PRASA.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Między tablicą a smartphone”-
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Wychowanie do życia w rodzinie
Zapis prezentacji:

W ramach projektu edukacyjnego w naszej klasie przeprowadziliśmy ankietę zatytułowaną,, Jaki rodzaj mediów współczesny gimnazjalista lubi najbardziej ? ''.

Według uczniów naszej szkoły najczęściej odwiedzanym źródłem medialnym jest internet i telewizja. Podczas korzystania z mediów gimnazjaliści średnio spędzają około 3 godzin dziennie, a niektóre osoby nawet ponad 3 godziny. Ulubionymi portalami społecznościowym okazały się : - Facebook - Gadu - Youtube - Demotywatory

Kiedy zapytaliśmy jakie strony internetowe, przekazy radiowe lub programy telewizyjne są nam najpotrzebniejsze, dużo uczniów odpowiedziało, że są to : - Wikipedia - Wirtualna Polska - Zapytaj.com - Radio Eska - Kocham Cię Polsko !

Według gimnazjalistów korzystanie z mediów ma swoje plusy i minusy. Dobrą stroną mediów jest to, że możemy się wiele dowiedzieć. Media dostarczają nam wiele niezbędnych i ciekawych informacji. Korzystając z nich mamy możliwość intensywnego uczenia się. Media zachęcają ludzi do zawierania nowych znajomości oraz wyrażania swojej kreatywności. Korzystanie np. z internetu pozwala nam ''zabić nudę''.

Przekazy medialne mają także swoje negatywne strony. W internecie bez problemu możemy kogoś anonimowo obrażać i prześladować. Ponad to gimnazjalistom bardzo łatwo jest dostać się do stron zawierających zabarwienie erotyczne. Bardzo łatwo jest też natknąć się nam na nieznane osoby, które podają się za kogoś kim nie są. Najgroźniejszą wadą jest jednak utrata realnego świata. Powinniśmy uważać na to, ile czasu spędzamy korzystając z mediów, gdyż bardzo szybko możemy się od nich uzależnić.

Rola, jaka media odgrywają w życiu współczesnego człowieka, a zwłaszcza w uczeniu się i wychowywaniu, nasuwa potrzebę powszechnej edukacji medialnej. Okazuje się, iż media szczególnie silnie kształtują nasz system wartości i postaw społeczno-moralnych. Rola mass mediów w życiu społecznym, a w tym i edukacji wciąż rośnie. To one kształtują nasze upodobania i postawy. W zasadzie telewizja jest najbardziej aktywnym medium masowym. Może ona skutecznie podejmować problemy o globalnym znaczeniu edukacyjnym.

Dzisiejsza TV stała się większości TV komercyjną, nadawane są tylko te programy czy filmy, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem, stacje TV niemal biją się o widza, przyciągając go nowymi realisty show. TV zdecydowanie zmieniła się na przestrzeni wieków dziś w większości odgrywa rolę tylko rozrywkową, rzadko naukową. Nawet tzw. Wiadomości przesycone są informacjami typu „poseł Florek sprawcą wypadku?” Trudno nie zauważyć niewątpliwie destrukcyjnego wpływu telewizji na dzieci i młodzież jednak nie można pominąć również jej zasług, gdyż nie wszystko w telewizji jest „złe”. Programy przyrodnicze pozwalają nam ujrzeć rzeczy, których inaczej moglibyśmy nigdy nie zobaczyć.

Możemy też obejrzeć relacje z wydarzeń kulturalnych, takich jak widowiska baletowe, koncerny symfoniczne i opery, a oprócz tego spektakle teatralnie, filmy i inne programy- jedne po prostu głębokie i wnikliwe, drugie po prostu zabawne. Nadawanych jest też wiele programów oświatowych. Telewizja może, więc być po prostu miłą i pouczająca rozrywką, jeśli tylko właściwie się z niej korzysta, potrafi się dokonywać wyborów i w rozsądny sposób poświęcać na nią czas.

Dieta medialna – to kształtowanie nawyków medialnych, samowychowanie i samo ograniczanie się w korzystaniu z mediów. Edukację medialną definiujemy jako wychowanie do korzystania mediów. Edukacja medialna jest dla jednych wykorzystanie pomocy dydaktycznych, a dla innych jest to tworzenie programów edukacyjnych. Ważnymi pytaniami na które trzeba odpowiedzieć to: Czy mają to być lekcje szkolne lub pozaszkolne? W szkole występuje przedmiot informatyka jako stały element kształcenia, ale ważna jest część edukacji humanistycznej, pozwalająca na zrozumienie mediów. Celem edukacji medialnej, w humanistycznym rozumieniu, jest kształcenie umiejętności i postaw względem mediów. Wymieniamy 3 postawy: aktywną(twórczą, świadomą), krytyczną i selektywną. Postawa świadoma polega na wiedzy i rozumieniu czym są media. Postawa krytyczna dotyczy umiejętności dokonywania ocen. Postawa selektywna, polega na doborze treści medialnych. Odbiorca świadomy, krytyczny i selektywny jest mniej podatny na manipulacje marketingowe.

Edukacja medialna to zadanie różnych instytucji społecznych. Jednak nasuwają się pytania: Jak jej uczyć w domu, w szkole i w organizacjach społecznych. Edukacja medialna jest nie tylko wiedzą o mediach ale również sztuką mądrego korzystania z nich. Edukacja medialna inaczej będzie przebiegać w rodzinie, szkole i instytucjach pozaszkolnych. W rodzinie ma ona formę bardzo swobodną, stąd możemy mówić o reedukacji medialnej. Dużą rolę odgrywa kształcenie nawyków medialnych wśród dzieci i młodzieży. W pierwszych latach edukacji medialnej powinniśmy przede wszystkim kształtować nawyki czytelnicze. Jeśli dziecko widzi w nas osobę, która czyta książki, będzie to dla niego ważna lekcja postawy medialnej. Szkolna edukacja wymaga określonych ram programowych, stąd konieczność przygotowania podstawy przedmiotowej. Szkoła wymaga również oceny postępów ucznia. Nie znaczy to jednak, że właściwą formą byłyby „klasówki” i sprawdziany wiadomości o mediach. Jeśli przyjmujemy model aktywizujący, przedmiotem oceny będą uczniowskie projekty medialne. Edukacja medialna w instytucjach pozaszkolnych, takich jak koła zainteresowań, zachęca uczniów do aktywności. Jednak najwłaściwszym miejscem edukacji medialnej pozostaje szkoła. Możemy tam liczyć na regularność i stałość edukacji.