Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
SZKOLNE RZĄDY.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Pierwsza edycja Rok szkolny 2013/14.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz partnerów: Kancelarię Sejmu, Ministerstwo Edukacji.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Samorząd Uczniowski.
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Samorząd Uczniowski.
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
czwarte spotkanie Zespołu
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.

Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak

Delegaci klas (po trzech z każdej), Sekretarze, spisujący wnioski, Moderatorki prowadzące debatę, Fotoreporter z koła fotograficznego, Zaproszeni goście: Wójt Gminy Stare Kurowo, Przewodniczący Rady Gminy, Pani Dyrektor Gimnazjum, opiekun SU przy Gimnazjum, przedstawiciele samorządu ze Szkoły Podstawowej wraz z opiekunami, posłowie na Sejm Dzieci i Młodzieży z poprzednich lat

Zostały przeprowadzone we wszystkich klasach kilka dni przed debatą przy wsparciu wychowawców klas. Rozważania dotyczyły trzech obszarów: 1. Czym jest samorządność? 2. Jakie są cele samorządności szkolnej? 3. Jakie są zasady samorządności w szkole? Wnioski zostały przedstawione na początku debaty plenarnej przez delegatów klas.

Szanse samorządności w szkole. Zagrożenia dla samorządności. Sojusznicy szkolnej samorządności. Ta część debaty odbyła się metodą warsztatową, wzięli w niej udział delegaci z klas, którzy pracowali metoda pokera kryterialnego. Dyskutowali i stworzyli rankingi w trzech wyżej wymienionych obszarach.

Przedstawienie wniosków z pracy zespołów klasowych. Przedstawienie efektów pracy paneli dyskusyjnych. Przerwa. Wystąpienia gości i ogólna dyskusja. Podsumowanie i zakończenie debaty.

delegaci pracują nad rankingiem zagrożeń dla szkolnej samorządności

Wójt Gminy, Pani Dyrektor Gimnazjum, Przewodniczący Rady Gminy, opiekunka SU W Szkole Podstawowej

delegaci klas, goście organizatorzy

Panel: Szanse szkolnej samorządności : Samorząd uczniowski powinien korzystać z pomysłów całej szkolnej społeczności. Młodzież z SU powinna wykazywać się chęcią do działania. Panel: Zagrożenia szkolnej samorządności : Brak chęci działania ze strony uczniów. Brak współpracy w zespole. Panel: Sojusznicy szkolnej samorządności : Opiekun SU. Wychowawcy klas.

Młodzi ludzie powinni uczyć się samorządności od dorosłych i rówieśników (szkolenia, warsztaty, miejsca wymiany poglądów). Najważniejsze w samorządności są oddolne inicjatywy uczniowskie ( zorganizowane grupy inicjatywne). Zmotywować rodziców do podejmowania działań wspólnie z uczniami. Należy dla nowo wybranego samorządu organizować zajęcia integracyjne, dobra atmosfera wpływa na lepsze współdziałanie. Zorganizować cykl debat z udziałem dyrekcji, nauczycieli, władz samorządowych : co nam się w szkole podoba, co nie, co zmienić, co powtarzać? Zorganizować przedsięwzięcia służące integracji uczniów w wszystkich klas, np. zawody integracyjne, imprezę kulturalną o takim charakterze. Organizować lekcje wychowawcze poświęcone samorządności, nie tylko przy okazji wyborów. Zwrócić szczególną uwagę na uczniów odrzuconych, samorząd powinien objąć ich szczególną opieką i znaleźć sposób na włączenie ich w życie szkoły. Samorząd potrzebuje pomocy z zewnątrz ( organizacyjnej, finansowej).

ogólnoszkolna impreza integracyjna, opracowanie zasad postępowania z uczniami sprawiającymi problemy („psującymi” działania innych), włączenie do działań uczniów odrzuconych. forum samorządów szkolnych z terenu powiatu, służące wymianie doświadczeń, (powrót do dobrych praktyk sprzed kilku lat), udział uczniów w szkoleniach i programach organizowanych przez CEO lub inne instytucje, reaktywowanie Młodzieżowej Rady Gminy.