Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
You don't have to do it alone. How to involve others to get things done. Opracowanie: Ewelina Rupart.
Advertisements

Zaawansowane metody programowania – Wykład V
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
E-Portfolio.
Kształtowanie motywacji pracowników
Jak pisać pracę dyplomową?
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jakość kształcenia przez całe życie 25 marca 2010.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
Dozwolone są dla Ciebie stronki dostosowane do Twojego wieku.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Title Slide 1 It starts with you
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
B e z p i c n y I n t e r.
O korzeniach i skrzydłach…
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
+ + dlaczego i jak czytać Biblię? SESJA PIĄTA.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Witam na szkoleniu Colway
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Jakość w projektach studenckich Paweł Polaczyk. Paweł Polaczyk, Jakość w projektach studenckich 2/12 Plan prezentacji Informacje ogólne Jakość Zagrożenia.
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Krzyś i Mama PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
8 zasad postępowania lidera
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
LEPSZY INTERNET ZALEŻ OD CIEBIE
Podstawowe umiejętności pomagania
MODUŁ 3 TEMAT 2 POZIOM 1 i 2 Podejmowan ie decyzji.
Czytaj uważnie i zastanów się! Oto zagadka, przeznaczona właściwie dla osób o wysokim IQ. Mimo to, wysyłam ją również Tobie... Jedziesz w samochodzie,
Po co ewangelizować?.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
INTERNET DLA ROZSĄDNYCH!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Przykłady dobrych praktyk
Złota 7 wytyczne obsługi
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zapis prezentacji:

Czego oczekuje i co robi użytkownik ?

Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.

jacy są? dlaczego używają danych programów i w jaki sposób to robią? jakimi motywacjami i intencjami kieruje się użytkownik? w jaki sposób zamierza posługiwać się programem ?

"Znaj swych użytkowników, gdyż nie są oni Tobą !"

Pierwszy etap budowania interfejsu polega na rozpracowaniu, co użytkownik chce właściwie osiągnąć.

Zadając właściwe pytania, możesz włączyć zapotrzebowanie użytkowników w proces projektowania. Kiedy klient mówi, że zależy mu na jakiejś funkcji, to dopytaj, dlaczego tak jest. Określ cel, jaki chce za jej pomocą osiągnąć.

Podstawy badań użytkowników Musisz najpierw określić, jacy ludzie będą korzystać z interfejsu. W tym celu najlepiej po prostu spotkać się z przyszłymi użytkownikami.

Podstawy badań użytkowników Choć to może być trudne, spróbuj opisać swoich potencjalnych odbiorców pod kątem tego, w jaki sposób i w jakim celu będą korzystać z Twojego oprogramowania.

Podstawy badań użytkowników Obserwacja bezpośrednia Studia przypadków Ankiety Persony

Motywacja użytkownika do nauki Oto ważne pytanie: "Jaki wysiłek zamierzają użytkownicy włożyć w naukę obsługi Twojego interfejsu ?"

Motywacja użytkownika do nauki Innymi słowami: jaką otwartością powinien się odznaczać się Twój interfejs ? Jeżeli nie będzie dostatecznie otwarty, użytkownicy będą się czuć stłamszeni i niezadowoleni. Zbyt otwarty interfejs może natomiast sparaliżować użytkownika, który nie będzie wiedział, co robić.

Motywacja użytkownika do nauki Musisz zatem zdecydować, jaką możliwość samodzielnego podejmowania decyzji należy użytkownikowi zapewnić.

Motywacja użytkownika do nauki Aplikacja musi adekwatnie zaspokajać potrzeby użytkowników pod dwoma względami: pomagać w nauce obsługi narzędzia jak i pozwalać osobom korzystającym z nich często bezproblemowo robić to, co chcą

Wzorce Wzorce opisujące zachowania ludzi: Bezpieczna Eksploracja Pragnienie Natychmiostowej Satysfakcji Satisficing Zmiany Na Bieżąco Odwlekanie Decyzji Stopniowa Konstrukcja Przyzwyczajenie Mikroprzerwy Pamięć Przestrzenna Pamięć Prospektywna Wspomagane Powtarzanie Miłość Do Klawiatury Porady Innych Osobiste Rekomendacje