AKADEMIA EKONOMICZNA IM. K. ADAMIECKIEGO W KATOWICACH WYDZIAŁ EKONOMII

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Metodologia i wyniki pilotażowego badania kosztów obowiązków administracyjnych ponoszonych przez banki w Polsce na przykładzie przestrzegania Prawa bankowego.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Struktura egzaminu zawodowego
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH Warszawa, 6 grudnia 2012 r. III OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Zawiercie, roku Jarosław Tyma.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Planowanie przepływów materiałów
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
DEBATA: Klient na rynku energii – forum odbiorców energii M.Kulesa, TOE ( Warszawa,
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Doc. dr W. Zborowska Zakład Gospodarki Rynkowej Katedra Gospodarki Narodowej Wydział Zarządzania UW Zmiany struktury sektorowej gospodarki.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Logistyk.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Logistyka międzynarodowa
Zapis prezentacji:

AKADEMIA EKONOMICZNA IM. K. ADAMIECKIEGO W KATOWICACH WYDZIAŁ EKONOMII Marek Wróbel LOGISTYCZNE UWARUNKOWANIA TERMINOWOŚCI ŚWIADCZENIA USŁUG POCZTOWYCH AUTOREFERAT ROZPRAWY DOKTORSKIEJ Praca doktorska napisana w Katedrze Transportu pod kierunkiem prof. AE dr hab. inż. A. Lipińskiej-Słota Katowice 2006

Uzasadnienie wyboru tematu Zmiany w sytuacji społeczno-gospodarczej w otoczeniu przedsiębiorstwa. Postępująca liberalizacja rynku usług pocztowych. Globalizacja i wzrost konkurencji w zakresie świadczonych usług. Regulacje unijne i krajowe w zakresie jakości usług pocztowych. Wzrastające wymagania klientów w zakresie jakości usług. Wprowadzenie nowoczesnych technologii informatycznych i teleinformatycznych. Restrukturyzacja „Poczty Polskiej”. Prace związane z opracowaniem strategii rozwoju poczty. Przeprowadzane zmiany w zakresie modelu logistyki pocztowej. Zmiany w wykorzystywanych środkach transportu do przemieszczania ładunków pocztowych.

Cel pracy oraz jej teza Cel: Celem pracy jest ocena uwarunkowań logistycznych oraz identyfikacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych mających wpływ na jakość realizacji usług pocztowych. Teza: Poprawa jakości świadczenia usług pocztowych możliwa jest do osiągnięcia poprzez restrukturyzację sieci placówek operatora oraz zmiany komunikacji między nimi w połączeniu z koncentracją procesu opracowywania i dystrybucji przesyłek pocztowych.

Badany parametr - uzasadnienie wyboru Z punktu widzenia obowiązujących przepisów, klienta i praktyki publicznych oraz prywatnych operatorów pocztowych, do najważniejszych cech jakości wykonywania usług pocztowych należy: - dostępność do usług pocztowych, - terminowość przebiegu przesyłek (szybkość), - bezpieczeństwo obrotu pocztowego.

Układ pracy, spis treści WSTĘP LOGISTYKA JAKO CZYNNIK WARUNKUJĄCY EFEKTYWNOŚĆ USŁUG ORGANIZACJA I FUNKCJE PUBLICZNEGO OPERATORA POCZTOWEGO JAKOŚĆ USŁUG POCZTOWYCH OCENA MOŻLIWOŚCI POPRAWY JAKOŚCI USŁUG POCZTOWYCH PODSUMOWANIE ANEKS

Układ pracy, wykorzystane materiały W pracy wykorzystana została literatura przedmiotu: pozycje zwarte, publikacje krajowe i zagraniczne oraz materiały i wydawnictwa Dyrekcji Generalnej Poczty Polskiej, materiały wewnętrzne i informacje pochodzące od pracowników Dyrekcji Generalnej Poczty Polskiej oraz Dyrekcji Okręgu Poczty w Katowicach. Wykorzystane zostały również wyniki badań terminowości przebiegu przesyłek przeprowadzonych przez Międzynarodową Korporację Pocztową UNEX , Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty, publicznego operatora pocztowego oraz wyniki badań własnych, a także materiały i opracowania przygotowane na potrzeby Komisji Europejskiej i Poczty Polskiej.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Wśród czynników, które wpływają na działalność poczty należy wymienić: postępującą globalizację gospodarki, liberalizację i komercjalizację rynku usług pocztowych, zmiany strukturalne w kraju i na świecie, wzrastającą konkurencję w obszarze usług pocztowych, przekształcenia dokonujące się na europejskim rynku usług pocztowych, wprowadzenie norm jakości w obrocie krajowym i międzynarodowym na terenie UE, uzależnienie od wskaźników terminowości wysokości otrzymywanej zapłaty za doręczanie poczty zagranicznej (system REIMS EAST), wzrastające wymagania konsumentów w zakresie jakości usług.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Tablica 1. Terminowości przebiegu przesyłek dla wskaźnika D+1 w obrocie krajowym badania URTiP Rok Wskaźnik terminowości D+1 (%) 1999 39,69 2000 48,14 2001/2002 58,63 2002 93,25 2003 90,58 2004 92,99 Źródło: Informacja na temat terminowości przebiegu przesyłek listowych zwykłych - badanie na przełomie 2001/2002. „Biuletyn URTiP” Warszawa 2002, nr 2 oraz http://www.urtip.gov.pl/urtip/index.jsp, 2004.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski * wyniki dotyczą Dyrekcji Okręgu Poczty w Katowicach (teren woj. śląskiego i opolskiego) opracowanie własne na podstawie danych z badań DGPP, ** wyniki dotyczą Dyrekcji Okręgu Poczty w Katowicach (teren woj. śląskiego i opolskiego). Rys. 1. Wskaźniki terminowości przebiegu przesyłek priorytetowych w standardzie D+1 Źródło: opracowanie własne.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Rys. 2. Nieprawidłowości stwierdzone na podstawie wyników badań przeprowadzonych na terenie województwa śląskiego i opolskiego w latach 2002-2004 Źródło: opracowanie własne.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Rys. 3. Udział opóźnionych przesyłek priorytetowych z podziałem na relacje w badaniu rzeczywistego strumienia przesyłek przeprowadzonym w urzędach węzłowych okręgu katowickiego Źródło: Materiały wewnętrzne WSP ds. Jakości Usług DOP Katowice 2004.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Na podstawie badania rzeczywistego strumienia przesyłek listowych stwierdzono, że procentowy udział nieprawidłowości w ogólnej liczbie opóźnionych przesyłek rozkładał się następująco: Rys. 4 Nieprawidłowości w opracowaniu przesyłek priorytetowych stwierdzone w Węzłowych Urzędach Pocztowych na ternie okręgu katowickiego – badanie rzeczywistego strumienia przesyłek przeprowadzone w 2004 r. Źródło: opracowanie własne.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Stwierdzone nieprawidłowości w obrocie pocztowym w 79 % powstają z winy operatora i wynikają z: niestosowania się lub nieznajomości obowiązujących przepisów przez personel, nieprawidłowego lub nienależytego wykonania obowiązków służbowych, niedostosowania infrastruktury logistycznej do występujących potrzeb, braku nadzoru i kontroli, niedostosowania czasu opracowania materiału do rzeczywistych potrzeb, nieprawidłowości w zakresie organizacji pracy, braku mechanizmów powodujących eliminację stwierdzonych nieprawidłowości.

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Wprowadzone dotychczas zmiany w technologii pocztowej i częściowym wdrożeniem proponowanych rozwiązań logistycznych polegających na koncentracji i automatyzacji czynności ekspedycyjno-rozdzielczych wpłynęły na restrukturyzację sieci placówek operatora i kierunek zmian w komunikacji pocztowej polegających na: budowie centrów ekspedycyjno-rozdzielczych (logistycznych – ukończono budowę 2 z planowanych 14), przekształcaniu węzłów rozdzielczych w punkty przeładunkowe, (z chwilą uruchomienia kolejnych centrów ekspedycjo-rozdzielczych), likwidacji rozdzielni sektorowych (zrealizowano), koncentracji służby doręczeń (w trakcie realizacji), przekształcaniu ambulansów w konwoje pocztowe (przy obecnej infrastrukturze pocztowo-logistycznej zrealizowano), informatyzacji placówek operatora – tworzeniu sieci rozległych (w trakcie realizacji).

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Rys. 5. Liczba przesyłek kontrolnych opracowanych bez uwag Źródło: opracowanie własne na podstawie wyników badań pomiędzy węzłami okręgu katowickiego

Ważniejsze wyniki badań i wnioski Podkreślić należy, że realizowany przez operatora kierunek zmian jest tożsamy z tezą pracy i przynosi efekty zgodnie z jej założeniami w postaci poprawy terminowości świadczonych usług i stopniowej eliminacji nieprawidłowości przedstawionych na podstawie wyników badań. W celu zapewnienia dalszej poprawy jakości świadczonych usług i utrzymania obecnej pozycji na rynku konieczne jest przyspieszenie i poszerzenie modernizacji poczty. Przyspieszenie z uwagi na pełną liberalizację rynku usług pocztowych w 2009 r., a poszerzenie z powodu rozwoju nowych technologii przekazywania wiadomości i wzrastającej konkurencji ze strony operatorów prywatnych, którzy mogą zagrozić pozycji rynkowej polskiego operatora publicznego.

Dziękuję za uwagę