Beata Toboła.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Badanie Beneficjentów Ostatecznych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Toruń, 20 czerwca 2007 Projekt współfinansowany.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
(na podstawie badań ankietowych)
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Instytut Gospodarki.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Średnie i miary zmienności
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Biznes Trendy opiniaAdHoc Agencja Badań Rynku OPINIA Wrzesień 2006.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA ANKIET.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
SPOTKANIE    KOMITETU BUDOWLANEGO POŚWIĘCONE TEMATYCE ZWIĄZANEJ Z NOWELIZACJĄ PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY BEZROBOTNE.
– strategie, które stosują pracodawcy
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.

1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
1 Osoby starsze na rynku pracy
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
Zapis prezentacji:

Beata Toboła

Analiza i ocena świadczeń dodatkowych oferowanych przez pracodawców Cel badania: poznanie preferencji pracowników dotyczących świadczeń poza wynagrodzeniami zasadniczymi oraz ich ocena przez pracowników; Forma badania: kwestionariusz ankietowy metodą CAWI, kwestionariusz został umieszczony na portalu społecznościowym Goldenline, Facebook oraz na Forum dla Kadr w portalu Money.pl; Zakres czasowy: 1 do 16 marca 2014; Ilość ankiet: 102, wszystkie zakwalifikowano do analizy;

MOTYWACJA => MOTYW + AKCJA Definicja motywacji Termin motywacja pochodzi z łacińskiego słowa „movere” oznacza poruszać, popychać, natomiast słowo „akcja” oznacza działanie. MOTYWACJA => MOTYW + AKCJA proces polegający na wpływaniu na zachowania ludzi chęć robienia czegoś, zależna od możliwości zaspokojenia przez to działanie jakiejś potrzeby jednostki coś co pobudza do działania i nadaje kierunek na osiąganie celu

System motywacyjny motywatory finansowe System motywacyjny to zbiór celowo dobranych, logicznie wzajemnie powiązanych motywatorów, tworzących spójną całość, służących realizacji misji i celów danej organizacji oraz uwzględniającym, możliwe i celowe do uwzględnienia, potrzeby i oczekiwania pracowników. System ten tworzą motywatory finansowe. Motywatory finansowe: Wynagrodzenia zasadnicze System premiowy Dodatkowe świadczenia Nagrody

Świadczenia dodatkowe

Raport z badań - metryczka W badaniu wzięły udział 102 osoby, w tym 43 % - kobiet, 57 % to mężczyźni. Największa grupa badanych to osoby w wieku 31-40 lat – 41% zbadanych osób, 29 % do 30 lat, 27 % - 41-50 lat, 3 % pow.51 lat.

Szczebel i forma zatrudnienia rodzaj przedsiębiorstwa

Raport z badań 78 % osób potwierdziło, że ich przedsiębiorstwa oferują świadczenia dodatkowe poza podstawowym wynagrodzeniem.

Benefity a rodzaj przedsiębiorstwa Dodatkowe benefity najczęściej oferują przedsiębiorstwa państwowe i sektor budżetowy

Benefity a wielkość zatrudnienia Odsetek firm oferujących benefity wzrasta wraz z wielkością przedsiębiorstwa.

Najbardziej pożądane benefity podane przez osoby bez świadczeń Osoby, które nie otrzymują świadczeń dodatkowych wskazały, że najchętniej otrzymywałyby profity związane z finansowaniem zajęć sportowych. Na kolejnych miejscach znalazły się: dofinansowanie nauki języków, szkoleń i kursów zawodowych oraz finansowanie opieki zdrowotnej.

Najpopularniejsze benefity Najpopularniejszą formą świadczeń wskazywaną przez badanych, którzy otrzymują świadczenia, była podstawowa opieka medyczna, zajęcia sportowe i telefon do użytku prywatnego (wskazania ilościowe).

Badanie konsultacji i wyboru przez pracownika Pracodawcy nie angażują pracowników w proces przygotowania i wyboru świadczeń. 82 % pracowników zadeklarowało, że nie współpracuje przy doborze świadczeń 70 % nie ma możliwości wyboru świadczeń

Czy stanowisko ma znaczenie ? Ciekawym wynikiem badań jest to, że największą grupą pracowników, z którymi pracodawcy konsultują wprowadzenie i wybór świadczeń są specjaliści. Pracownicy według szczebla zatrudnienia, Pracownicy według szczebla zatrudnienia, z którymi pracodawcy konsultują świadczenia. którzy mają wybór świadczeń.

Badanie zadowolenia Tylko 10 % przedsiębiorstw przeprowadza badania zadowolenia z przyznawanych benefitów wśród swoich pracowników

Zmiana zadowolenia z benefitów Możliwość konsultacji Możliwość wyboru Możliwość konsultacji i wyboru

Ocena świadczeń na tle innych firm 33 % badanych oceniło otrzymywane świadczenia dodatkowe na tle innych firm gorzej lub zdecydowanie gorzej. 31 % nie ma zdania. Po konsultacji i możliwości wyboru następuje zmiana – 87 % ankietowanych ocenia lepiej przyznawane benefity.

Proces rekrutacji – informacja o benefitach 48 % pracodawców informuje o przyznawanych benefitach swoich pracowników. 31 % nie informuje. Wśród firm, które informują o benefitach największą grupą są przedsiębiorstwa prywatne – 79 %.

Wnioski z badań - podsumowanie 78% przedsiębiorstw oferuje świadczenia dodatkowe poza wynagrodzeniem zasadniczym. Wśród tych przedsiębiorstw 100 % przedsiębiorstw państwowych oferuje benefity, 93 % przedsiębiorstw z sektora budżetowego, 75 % przedsiębiorstw prywatnych, 50 % organizacji non-profit 100 % przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 osób przyznaje świadczenia dodatkowe, 81 % przedsiębiorstw zatrudniających od 50-249 osób, 73 % przedsiębiorstw od 10-49 osób, 53 % przedsiębiorstw zatrudniających od 1-9 osób.

Wnioski z badań - podsumowanie 82% badanych deklaruje, że pracodawca nie konsultuje wyboru świadczeń z pracodawcą i aż 70% osób nie ma możliwości ich wyboru. 54 % badanych, którzy otrzymują świadczenia potwierdza, że jest z nich zadowolona. Ilość zadowolonych badanych wzrasta do 72 %, kiedy pracodawcy konsultują wprowadzenie świadczeń z pracownikami. W przypadku, kiedy pracownicy mają możliwość wyboru świadczeń zadowolenie wzrasta aż do 80 %. Jeżeli pracodawca konsultuje i daje wybór pracownikom ilość zadowolonych pracowników osiąga 88 %.

Wnioski z badań Tylko 10 % przedsiębiorstw przeprowadza badanie zadowolenia z przyznawanych benefiów. 48 % przedsiębiorstw informuje pracowników w procesie rekrutacji o dostępnych świadczeniach dodatkowych. Wśród nich 55 % ankietowanych deklaruje, że oferowane benefity miały wpływ na wybór pracodawcy. Najpopularniejsza kategoria: rekreacja i wypoczynek, następnie opieka zdrowotna, na trzecim miejscu rozwój pracownika.

Dziękujemy