Opracowanie Strategii Obszaru Społeczno-Gospodarczego wsparcie eksperckie – Maria Wykrzykowska-Murawska Toruń, styczeń 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Perspektywa Finansowa
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Włocławski Obszar funkcjonalny
Polityka Terytorialna- Obszary Rozwoju Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Polityka terytorialna w RPO WK-P.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy będzie wdrażał działania finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
Toruń, luty 2015 Opracowanie Strategii Obszaru Społeczno-Gospodarczego Powiatu Świeckiego.
Regionalny Program Operacyjny
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Strategia Obszaru Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Aleksandrowskiego 13 kwietnia 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Rewitalizacja w RPO WSL Bielsko – Biała r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
Wsparcie ekonomi społecznej w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
 Wymiar terytorialny RPO i SRW,  Zintegrowane podejście do planowania rozwoju regionalnego i lokalnego  Dopasowanie mechanizmów finansowych i zakresów.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA WRPO Interwencja Europejskiego Fundusz Społecznego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Projekty zrealizowane w ZS1
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Komplementarność EFS z PO PŻ
Zapis prezentacji:

Opracowanie Strategii Obszaru Społeczno-Gospodarczego wsparcie eksperckie – Maria Wykrzykowska-Murawska Toruń, styczeń 2015

Zakres prac Eksperta Doradztwo w zakresie metodologii przygotowania strategii rozwoju ORSG Konsultacje eksperckie dla osób zaangażowanych w proces przygotowania strategii rozwoju Weryfikacja i nadzór nad procesem przygotowania strategii Udział w przedsięwzięciach organizowanych przez Zarząd ORSG w ramach prac nad strategią rozwoju Współpraca w procesie identyfikowania przedsięwzięć przewidzianych do realizacji w ramach polityki terytorialnej Działania na rzecz uspołecznienia procesu przygotowania strategii Udział w roli obserwatora w konsultacjach społecznych Strategii ORSG

Harmonogram prac nad Strategią Miesiąc Grudzień Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Spotkania organizacyjne Opracowanie diagnozy Spotkania z mieszkańcami/ praca nad analizą SWOT i celami Strategii Uszczegółowienie celów/ kryteria naboru projektów/ źródła finansowania/ wdrażanie i monitorowanie Strategii Przygotowanie ostatecznej wersji Strategii Konsultacje społeczne Wprowadzenie uwag z konsultacji społecznych Przyjęcie Strategii przez Komitet Sterujący

Polityka terytorialna W województwie kujawsko-pomorskim terytorialny wymiar polityki rozwoju realizowany będzie na czterech poziomach: Poziom wojewódzki Aglomeracja Bydgoszczy i Torunia Poziom regionalny i subregionalny Obejmuje miasta Włocławek, Grudziądz i Inowrocław wraz z ich obszarami funkcjonalnymi Poziom powiatowy (ponadlokalny) Obejmuje obszar wyznaczony granicami powiatu ziemskiego. Poziom ten określany jest jako „Obszar Rozwoju Społeczno-Gospodarczego”. Poziom lokalny Obszary objęte Lokalnymi Strategiami Rozwoju. Poziom ten określany jest jako „Obszar Lokalnej Aktywności”.

Poziom powiatowy (ponadlokalny) Polega na wzmocnieniu powiązań infrastrukturalnych i funkcjonalnych w ramach powiatu Inicjatorem i koordynatorem przedsięwzięć jest Starosta, którego zadaniem są działania na rzecz stworzenia warunków dla współpracy w zakresie rozwoju społeczno-gospodarczego Współdziałanie Powiatu i pozostałych jst odbywa się w ramach porozumienia Podstawą interwencji jest Strategia Rozwoju dla ORSG Wymiar terytorialny finansowany będzie z EFRR i EFS

Obszar Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powierzchnia w ha 47 500 Ludność 55 919 Ludność na 1 km2 118 Bezrobotni zarejestrowani 5 049 Stopa bezrobocia rejestrowanego w % 24,2 Placówki pomocy społecznej 3 Mieszkania oddane do użytkowania na 10 tys. mieszkańców 5 Podmioty w rejestrze REGON na 10 tys. ludności 6 % ludności korzystającej z instalacji: wodociągowej 90,5 kanalizacyjnej 44,5 Źródło: Statystyczne Vademecum Samorządowca 2014, GUS.

Polityka terytorialna – zakres wsparcia

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 3 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie PI 4c Wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania energią i wykorzystywania odnawialnych źródeł energii w budynkach publicznych, i w sektorze mieszkaniowym Przykładowe rodzaje projektów Przeprowadzenie audytu energetycznego Kompleksowa modernizacja energetyczna Wykorzystanie instalacji OZE Wymiana źródeł ciepła Wsparcie będzie przeznaczone wyłącznie realizujących Plany Gospodarki Niskoemisyjnej dla danej Gminy/Gmin.

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 3 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie PI 4e Promowanie strategii niskoemisyjnych dla wszystkich rodzajów terytoriów, w szczególności dla obszarów miejskich, w tym wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej i działań adaptacyjnych mających oddziaływanie łagodzące na zmiany klimatu Przykładowe rodzaje projektów Energooszczędne oświetlenie publiczne Realizacja działań informacyjno – promocyjnych dotyczących oszczędności energii Realizacja centrów przesiadkowych Realizacja ścieżek rowerowych Wsparcie będzie przeznaczone wyłącznie realizujących Plany Gospodarki Niskoemisyjnej dla danej Gminy/Gmin.

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 4 Region przyjazny środowisku PI 6b Inwestowanie w sektor gospodarki wodnej celem wypełnienia zobowiązań określonych w dorobku prawnym Unii w zakresie środowiska oraz zaspokojenia wykraczających poza te zobowiązania potrzeb inwestycyjnych, określonych przez państwa członkowskie Przykładowe rodzaje projektów kompleksowe projekty obejmujące budowę i modernizację sieci kanalizacyjnej, budowę i modernizację oczyszczalni ścieków, wyłącznie w aglomeracjach o wielkości od 2 tys. do 10 tys. RLM inwestycje związane z zaopatrzeniem w wodę wyłącznie w ramach kompleksowych projektów gospodarki wodno-ściekowej

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 4 Region przyjazny środowisku PI 6c Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturowego Przykładowe rodzaje projektów projekty infrastrukturalne (bez możliwości wsparcia budowy nowych obiektów) realizowane w instytucjach kultury, bibliotekach, archiwach, muzeach, obiektach i na obszarach zabytkowych, obszarach poprzemysłowych o wartościach historycznych konserwacja zabytków ruchomych i materiałów archiwalnych stanowiących dziedzictwo dokumentacyjne projekty związane z organizacją imprez kulturalnych, które wykazują znaczny wpływ na gospodarkę regionalną i wykazują się długofalowymi korzyściami

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 4 Region przyjazny środowisku PI 6d Ochrona i przywrócenie różnorodności biologicznej, ochrona i rekultywacja gleby oraz wspieranie usług ekosystemowych, także poprzez program „Natura 2000” i zieloną infrastrukturę Przykładowe rodzaje projektów przedsięwzięcia zwiększające potencjał przyrodniczy regionu poprzez działania bezpośrednio związane z ochroną siedlisk i gatunków w szczególności na terenach parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody centra ochrony różnorodności biologicznej oraz ośrodki prowadzące działalność w zakresie edukacji ekologicznej tworzenie planów ochrony dla obszarów chronionych działania informacyjno-edukacyjne, podnoszące świadomość mieszkańców w zakresie właściwych zachowań społecznych w odniesieniu do dziedzictwa przyrodniczego regionu

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 6 Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry PI 9b Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności na obszarach miejskich i wiejskich Przykładowe rodzaje projektów projekty związane z rewitalizacją obszarów miejskich Wszystkie projekty wspierane w ramach PI 9b muszą uwzględniać dostosowanie infrastruktury oraz wyposażenia do potrzeb osób niepełnosprawnych Projekty związane z rewitalizacją obszarów wiejskich będą realizowane w ramach mechanizmu RLKS.

Oś Priorytetowa 6 Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry PI 10a Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania, umiejętności i uczenia się przez całe życie poprzez rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej Przykładowe rodzaje tworzenie nowych miejsc w przedszkolach lub innych formach edukacji przedszkolnej rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej szkół oraz placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe i ustawiczne tworzenie oraz unowocześnianie pracowni kształcenia praktycznego oraz warsztatów szkolnych szkół, centrów i placówek prowadzących kształcenie zawodowe i ustawiczne inwestycje w infrastrukturę wyższego szkolnictwa zawodowego Wszystkie projekty wspierane w ramach PI 10a muszą uwzględniać dostosowanie infrastruktury oraz wyposażenia do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Proponowane rodzaje projektów Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy PI 8iv Równość mężczyzn i kobiet we wszystkich dziedzinach, w tym dostęp do zatrudnienia, rozwój kariery, godzenie życia zawodowego i prywatnego oraz promowanie równości wynagrodzeń za taką samą pracę Proponowane rodzaje projektów Działania aktywizacyjno-szkoleniowe wspomagające proces powrotu na rynek pracy Finansowanie opieki nad dziećmi do lat 3 (np. voucher) Tworzenia instytucji opieki żłobkowej tj. żłobków, klubów dziecięcych Wsparcie usług świadczonych przez dziennych opiekunów i nianie Tworzenie dodatkowych miejsc opieki dla dzieci do lat 3

Proponowane rodzaje projektów Oś Priorytetowa 9 Solidarne społeczeństwo PI 9i Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie Proponowane rodzaje projektów Zindywidualizowane i kompleksowe działania umożliwiające aktywne włącznie społeczne a także powrót na rynek pracy, skierowane do osób i rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym Zindywidualizowane i kompleksowe działania na rzecz poprawy szans na zatrudnienie oraz zdolności funkcjonowania w społeczeństwie młodzieży wobec której zastosowano sądowy środek wychowawczy lub poprawczy

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 9 Solidarne społeczeństwo PI 9iv Ułatwianie dostępu do przystępnych cenowo, trwałych oraz wysokiej jakości usług, w tym opieki zdrowotnej i usług socjalnych świadczonych w interesie ogólnym Przykładowe rodzaje projektów Działania na rzecz opracowania i wdrożenia programów wczesnego wykrywania wad rozwojowych i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami oraz dzieci i młodzieży zagrożonych niepełnosprawnością, w szczególności dedykowanych dla rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym Poprawa dostępu do usług opiekuńczych nad osobami starszymi, z niepełnosprawnościami i zależnymi Rozwój i poprawa dostępu do usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej Rozwój usług społecznych wspierających proces aktywizacji społeczno-zawodowej dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym

Przykładowe rodzaje projektów Oś Priorytetowa 10 Innowacyjna Edukacja PI 10i Ograniczanie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających ponowne podjęcie kształcenia i szkolenia Przykładowe rodzaje projektów Tworzenie placówek wychowania przedszkolnego Wsparcie istniejących instytucji wychowania przedszkolnego w zakresie generowania nowych miejsc przedszkolnych oraz poprawy jakości świadczenia usług edukacyjnych Podniesienie kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli oraz pracowników pedagogicznych Rozwijanie kompetencji kluczowych w zakresie TIK, nauk matematyczno-przyrodniczych, języków obcych, kreatywności innowacyjności i pracy zespołowej Realizacja staży zawodowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych we współpracy z pracodawcami Wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym uczniów młodszych i niepełnosprawnych Programy w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego Wsparcie uczniów zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego

Przykładowa rodzaje projektów Oś Priorytetowa 10 Innowacyjna edukacja PI 10iv Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami Przykładowa rodzaje projektów Współpraca szkół i placówek kształcenia zawodowego z otoczeniem społeczno-gospodarczym Realizacja wysokiej jakości staży i praktyk zawodowych dla uczniów i placówek kształcenia zawodowego Doradztwo edukacyjno-zawodowe Realizacja pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego

Załącznik do Uchwały nr 38/1294/14 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego Z dnia 17 września 2014 r. Zasady przygotowania Strategii dla Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego w okresie programowania 2014-2020

Elementy Strategii Syntetyczna diagnoza Terytorialny wymiar wsparcia Cele rozwojowe Priorytety inwestycyjne Tryb i zasady naboru projektów Lista przedsięwzięć oraz instrumenty realizacji Wskaźniki do osiągnięcia w obszarze System wdrażania i monitorowania

Syntetyczna diagnoza Charakterystyka uwarunkowań i stanu rozwoju obszaru powiatowego ze wskazaniem zróżnicowań wewnątrzpowiatowych Wskazanie potencjałów i barier rozwojowych oraz możliwości rozwoju powiatu Analiza cech specyficznych powiatu w skali województwa Identyfikacja szans i zagrożeń rozwojowych

Terytorialny wymiar wsparcia Określenie koncentracji działań w wymiarze przestrzennym Wskazanie odpowiednich obszarów interwencji dla zidentyfikowanych w diagnozie problemów

Cele rozwojowe Jednoznaczne wskazanie działań służących przeciwdziałaniu zdiagnozowanym negatywnym zjawiskom Identyfikacja najważniejszych dla rozwoju gminy potrzeb i wyzwań Wykazanie spójności strategii z dokumentami strategicznymi i programowymi wyższego rzędu Wykazanie komplementarności strategii z dokumentami opracowanymi na poziomie powiatu i gmin oraz Lokalną Strategią Rozwoju przygotowaną dla realizacji RLKS

Priorytety inwestycyjne Uszczegółowienie celów strategii Zgodność z ustalonymi kierunkami rozwoju Wskazanie konkretnych rozwiązań operacyjnych (identyfikacja obszarów objętych interwencją, typy projektów, beneficjenci, komplementarność z innymi projektami)

Tryb i zasady naboru projektów Określenie sposobu naboru projektów Wskazanie sposobu wyboru projektów do realizacji – wskazanie kryteriów selekcji projektów Zachowanie partnerskiego modelu współpracy

Lista przedsięwzięć oraz instrumenty realizacji (1/2) Lista powinna być podzielona na projekty podstawowe realizowane w ramach RPO WKP na lata 2014-2020 (wraz z listą rezerwową) oraz komplementarne (realizowane w ramach innych źródeł finansowania) Lista przedsięwzięć powinna zawierać: Nazwę projektu Beneficjenta Okres realizacji Koszt przedsięwzięcia Źródło finansowania

Lista przedsięwzięć oraz instrumenty realizacji (2/2) Zaleca się, aby w strategii przedstawić inwestycje planowane do realizacji przez środowiska społeczne i gospodarcze, szczególnie inwestycje niwelujące bezrobocie W strategii powinny znaleźć się również projekty z zakresu rewitalizacji społeczno-gospodarczej wynikające z Lokalnych Programów Rewitalizacji* Strategia powinna zawierać plan finansowy wydatkowania środków w poszczególnych latach oraz fiszki projektowe * W przypadku braku wytycznych dotyczących rewitalizacji IZ RPO wyda opinię warunkową dla części strategii dotyczącej rewitalizacji

Kwota na politykę terytorialną dla Powiatu Aleksandrowskiego EFRR – 6 399 915,01 euro (58,19%) EFS – 4 598 392,27 euro (41,81%) Razem – 10 998 307,28 euro (100%)

Wskaźniki do osiągnięcia w obszarze Strategia musi zawierać wykaz i wartość wskaźników planowanych do osiągnięcia Wskaźniki powinny wynikać z RPO WKP na lata 2014-2020 jak również z założeń Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego do roku 2020 Strategia powinna przyczyniać się do osiągnięcia wskaźników województwa

System wdrażania i monitorowania Opis systemu wdrażania i monitorowania dokumentu oraz wdrażania realizowanych w nim przedsięwzięć – zasady przygotowywania sprawozdań wewnętrznych z realizacji przedsięwzięć i osiąganych wskaźników i zasady aktualizacji strategii

MARIA WYKRZYKOWSKA – MURAWSKA Dziękuję za uwagę ! MARIA WYKRZYKOWSKA – MURAWSKA 691 045 436 maria.murawska@pl.gt.com