Zebranie Oddziału PTSR Poznań 28 luty 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r.,
Advertisements

Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
przetwarzaniu informacji
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: III Spotkanie informacyjne.
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Cel projektu Projekt polega na zakupie sprzętu medycznego, zabezpieczającego bieżącą pracę Centrum Urazowego w Wojskowym Instytucie Medycznym w Warszawie.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Platforma Usług Elektronicznych
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
1) Podstawowe (niezbędne) elementy zestawu komputerowego to: a) Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna,
Co to jest OPTUS ? Spółka OPTUS należy do Grupy Kapitałowej Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych, czołowego europejskiego producenta i dostawcy.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
- adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
E - obywatel.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
OSOBA NIEPEŁNOSPRAWNA NA OTWARTYM RYNKU PRACY „Prawdziwe człowieczeństwo to akt dobrej woli. Podajmy dłoń tym, którym los podciął skrzydła.”
Przykłady analiza i projektowanie
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
Zasady Organizacji Szkoleń Członków Ochotniczych Straży Pożarnych Biorących Bezpośredni Udział w Działaniach Ratowniczych Podpisano roku.
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
Szkody z ubezpieczeń NNW – proces zgłoszenia i likwidacji.
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Zadania samorządu terytorialnego ze środków PFRON.
Polityka rynku pracy w Polsce
1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Szkolenie dla Wnioskodawców
Wyzwania dla samorządowej oświaty
LIKWIDACJA NISKIEJ EMISJI – PROGRAM SMOG STOP
Spotkanie informacyjne
Ulga rehabilitacyjna.
Szkolenie dla Wnioskodawców
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
WSPARCIE SYSTEMOWE PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH DLA PRACODAWCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
„SOLIDARNOŚCIOWY FUNDUSZ WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH” Mstów, 28 czerwca 2019 rok
Zapis prezentacji:

Zebranie Oddziału PTSR Poznań 28 luty 2015 r.

Program spotkania:   Prezentacja Programu Leczenia i Rehabilitacji SM (PLiR); Wskazówki dotyczące finansowania wydatków ze środków zgromadzonych na subkontach; Obsługa subkont - obieg dokumentacji w Oddziale, weryfikacja formalna, merytoryczna, rachunkowa, płatności; Rozliczanie wpływów z tytułu 1% podatku od osób fizycznych na podstawie nośnika CD z Urzędu Skarbowego Poznań – Wilda; Dyskusja, wnioski.

Program PLiR – przyjęty przez RG PTSR w roku 2006 zaproponowany do wykorzystania w oddziałach Subkonta w PTSR od 2006 r. Obsługa przez skarbnika w I i II kadencji Listopad 2010 r. - około 56 subkont Luty 2015 r. - 220 subkont

Wskazówki dotyczące programu Leczenia i Rehabilitacji Stwardnienia Rozsianego (PLiR) Załącznik do uchwały nr 7/PTSR/2012 r. stan na dzień 06 marca 2012 r. (ze zmianą zgodnie z uchwałą nr 10/PTSR/2013 z 20.04.2013) 1. Cele Programu 1.1 Mając na względzie trudną sytuację chorych na stwardnienie rozsiane (SM) w Polsce, brak lub utrudniony dostęp do leków, leczenia i środków wpływających na poprawę jakości życia osób z SM, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego (PTSR) postanawia ułatwić dostęp do wspomnianych środków i świadczeń poprzez realizację Programu Leczenia i Rehabilitacji Stwardnienia Rozsianego. 1.2. Program Leczenia i Rehabilitacji ma na celu pomoc osobom w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie same pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości.

2. Adresaci Programu 2.1. Program Leczenia i Rehabilitacji Stwardnienia Rozsianego (PLiR) skierowany jest do osób chorych na SM. 2.2. Warunkiem korzystania z PLiR jest podpisanie porozumienia. 2.2. PLiR realizowany jest przez Oddziały PTSR oraz Biuro Rady Głównej PTSR. 2.3. Osoba chora na SM korzysta z PLiR w oddziale terenowym właściwym dla miejsca zamieszkania. 2.4. W przypadku, gdy z różnych obiektywnych przyczyn, korzystanie z PLiR w oddziale terenowym jest niemożliwe osoba chora na SM ma prawo korzystać z PLiR prowadzonego przez Biuro RG PTSR. 2.5 Osoby korzystające z PLIR mogą starać się o członkostwo Towarzystwa.

3. Zasady korzystania z Programu 3.1. W ramach PLiR możliwe jest finansowanie zakupu wyłącznie preparatów, środków medycznych i pomocniczych oraz postępowania rehabilitacyjnego, których stosowanie jest zgodne ze standardami europejskimi postępowania w SM. W szczególności:  zakupu leków immunomodulujących;  zakupu leków łagodzących objawy choroby (na podstawie wskazań lekarza neurologa lub kserokopii recepty od lekarza neurologa);  terapii psychologicznej, terapii urologicznej, logopedycznej i innych łagodzących objawy choroby;  zakup okularów lub soczewek kontaktowych (na podstawie zaświadczenia o wadzie wzroku od lekarza okulisty);  zabiegów rehabilitacyjnych i turnusów rehabilitacyjnych;  zakupu przyrządów i sprzętów do rehabilitacji;  zakupu wózków inwalidzkich oraz innych sprzętów ułatwiających poruszanie się osoby niepełnosprawnej ruchowo;

 zakupu sprzętu ułatwiającego likwidację barier komunikacyjnych wynikających z niepełnosprawności związanej z SM;  kosztów modernizacji mieszkania i dostosowania mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej z SM;  zakupu środków higienicznych związanych z problemami z nietrzymaniem moczu w SM;  kosztów związanych z kupnem przyrządów do aplikacji leków oraz ich przechowywania;  zabiegów akupresury traktowanych jako metoda leczenia bólu;  zakupu literatury i prasy specjalistycznej o tematyce związanej z SM : chorobą, leczeniem i rehabilitacją oraz poprawą jakości życia, dostępnej na rynku wydawniczym;  zakup sprzętu ułatwiającego likwidację barier technicznych, wg załącznika nr 1 (na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub pisemnego wniosku uzasadniającego). Kosztów związanych z usługami stomatologicznymi (PTSR POZNAŃ)

3.2. W ramach PLiR możliwe jest finansowanie przejazdu osoby chorej na turnusy rehabilitacyjne, rehabilitację, dojazd do neurologa. 3.3. Mając na celu likwidację barier komunikacyjnych oraz ułatwienie możliwości podjęcia pracy zarobkowej, w uzasadnionych przypadkach w ramach PLiR dopuszcza się finansowanie zakupu sprzętu komputerowego oraz opłacenie dojazdu osoby chorej do pracy* 3.4. W ramach Programu nie może być pokrywany zakup paraleków oraz nie może być finansowana terapia niezgodna ze standardami Parlamentu Europejskiego. Oświadczam, że zapoznałem się z założeniami Programu Leczenia i Rehabilitacji i w pełni je akceptuję. ……………………………………………… Podpis i data * Osoby pragnące skorzystać z tej formy pomocy w ramach PLIR informujemy, że by możliwe było otrzymanie zwrotu za dojazd do pracy konieczne dostarczenie rachunków i faktur wystawionych na PTSR za transport specjalistyczny, bilet miesięczny lub umowy użyczenia i ewidencji przebiegu pojazdu. Ponadto by możliwe było uzyskanie zwrotu konieczne jest także dostarczenie orzeczenia o niepełnosprawności i zaświadczenia od pracodawcy o czasie zatrudnienia, sposobie zatrudnienia oraz miejscu wykonywania pracy – od treści tego oświadczenia będzie zależne czy prośba o zwrot zostanie uznana za zasadną.

- transporter schodowy; Załącznik nr 1 Katalog przedmiotów, materiałów, sprzętów, urządzeń, usług itp. kwalifikowanych do dofinansowania w zakresie likwidacji barier technicznych: - transporter schodowy; - urządzenia umożliwiające osobie z dysfunkcją prowadzenie samochodu; - wózek inwalidzki z napędem elektrycznym; - balkoniki, podpórki, kule łokciowe, chodziki, rolatory; - rower trzykołowy; - naprawa wózka inwalidzkiego elektrycznego; - akumulatory do wózka inwalidzkiego elektrycznego; - rampa podjazdowa; - dźwig osobowy; - szyny teleskopowe; - łóżka rehabilitacyjne ułatwiającego obsługę chorego z dysfunkcją narządu ruchu; - uchwyty i/lub oporęczowanie w miejscu zamieszkania;

- urządzenia techniczne z zakresu gospodarstwa domowego ułatwiające osobom niepełnosprawnym wykonywanie podstawowych czynności utrudnionych ze względu na niepełnosprawność: krajalnica, blender, mikser, zakup płyty grzewczej pod którą można podjechać wózkiem, elektryczne otwieracze, czajnik elektryczny, robot kuchenny, specjalistyczne sztućce, zmywarka, pralka automatyczna, kuchnia mikrofalowa, zakup i montaż kuchni elektrycznej; - przystosowanie wyposażenia kuchni do samodzielnej obsługi przez osobę niepełnosprawną w tym: obniżenie i obudowanie zlewozmywaka, zakup i montaż niskich blatów, zakup i montaż ruchomych półek oraz pojemników na specjalnych prowadnicach, zakup i montaż zawiasów umożliwiających otwieranie drzwiczek pod kątem większym niż 90 stopni, zakup i montaż zatrzasków magnetycznych; - aparaty telefoniczne ze wzmocnionym dźwiękiem lub powiększoną klawiaturą, wzmacniacz do telefonu;

- zakup i montaż urządzenia wspomagającego „SAM” dla osób z porażeniem czterokończynowym; - przyrządy ułatwiające pomoc w ubieraniu się: elastyczne sznurówki, przyrząd do ściągania butów, przyrząd do zakładania skarpet, przyrząd ułatwiający zapinanie guzików, itp.; - zakup i zainstalowanie systemu automatycznego otwierania bramy wjazdowej – dla osób posiadających i prowadzących samodzielnie samochód; - zakup krzeseł toaletowych, wózków toaletowo- prysznicowych, wózków i taboretów sedesowych oraz nastawek toaletowych; - zakup podnośnika (m.in. transportowo-kąpielowego, wannowego, itp.); - zakup i montaż łazienkowej lub kuchennej baterii automatycznej lub jednouchwytowej; - zakup i montaż kabiny prysznicowej na poziomie podłogi; - zakup i montaż piecyka łazienkowego bezobsługowego dla osób samotnie mieszkających; - sygnalizacja świetlna dzwonka do drzwi;

- przenośne indywidualne wzmacniacze dźwięku, słuchawki, minipętle induktofoniczne; - sygnalizatory optyczne do aparatów telefonicznych, tekstofonów, telefaksów i wideofonów; - dyktafon; wideofon; - odtwarzacze do płyt i taśm z książką mówioną z wyjątkiem zestawów stereofonicznych niewspółmiernych do utraconej funkcji wzroku lub słuchu; - powiększalniki, lupy; programy powiększające; - zakup urządzeń mechanicznych, elektrycznych lub elektronicznych, które posiadają interfejs dźwiękowy, brajlowski lub powiększone znaki; - skanery do druku połączone z funkcją przetwarzania tekstu na dźwięk; - oczyszczacz powietrza; pokrowce przeciwalergiczne; - instalacja centralnego ogrzewania przystosowana do samodzielnej obsługi przez osobę niepełnosprawną;

- urządzenia do wzmocnienia odbioru sygnału telewizyjnego i radiowego; - zakup i instalacja modemu, faxmodemu, telefonicznego łącza ISDN lub inny dostęp do internetu za pośrednictwem komputerów i sieci telefonicznej oraz zakup zestawów komputerowych/laptopa umożliwiających taką łączność, zakup drukarki; - montaż osprzętu umożliwiającego otwarcie drzwi i okien w niestandardowy sposób; - montaż zabezpieczenia wypełnienia skrzydła przed stłuczeniem lub wymiana skrzydła drzwi; - zmiana sposobu oświetlenia; - zakup podłóg antypoślizgowych. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dofinansowaniem mogą być objęte zakupy urządzeń (wraz z montażem) z zakresu likwidacji barier technicznych nie wymienione w katalogu.

Obieg dokumentów w Oddziale Faktura wpływa do biura za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio; Rejestr faktur; Weryfikacja formalna i merytoryczna (podpisują 2 osoby) – zatwierdzenie dokumentu do zapłaty; Płatność na konto wystawcy faktury z subkonta członka PTSR (2 osoby – weryfikacja rachunkowa); Opisane faktura w okresach miesięcznych są przekazywane do biura rachunkowego w celu zaksięgowania w księgach rachunkowych Stowarzyszenia – dopiero wtedy kwota schodzi z subkonta.

UWAGI Prosimy o dostarczenie rachunków/faktur jak najszybciej – tak aby umożliwić zapłatę w TERMINIE WYMAGANYM przez wystawcę; Przy zakupie środków trwałych (wózek, rower, AGD) w przypadku wystawienia faktury pro-forma, prosimy o dostarczenie ORYGINAŁÓW dokumentów po odbiorze sprzętu;