Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Ludzie starsi – to dalej ludzie !
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Oddział Terenowy nr 86 Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Olecku
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Hubert Kaszyński IS UJ, Klinika Psychiatrii SU Anna Liberadzka
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Paulina Dziobak grupa 1012a.
Krokodyle z przedmieścia
Kim jestem? Jestem nauczycielem; mieszkam w Grodzisku Maz., a czasami w Żyrardowie.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Matematyka Federacji Początki Federacji Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny powstała jesienią 1991 roku jako porozumienie 5 organizacji. Została.
Konferencja 28 listopada 2005 r. godz UM Tychy.
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
Zmiana paradygmatu w postrzeganiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną – z podopiecznego na pełnoprawnego i niezależnego uczestnika życia społecznego.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
"Sami o sobie" Konferencja podsumowująca projekt realizowany przez
SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Zespól Szkól Szpitalnych
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Lider Projektu: Uniwersytet Warszawski Partnerzy Projektu: Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani, Prywatny Dom Opieki.
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
,,Godne życie to moje prawo”
Kandydatka do młodzieżowej
Specjalna Szkoła Podstawowa Nr 6 im
Zrozumieć indywidualne potrzeby
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Rola Ośrodka TOTU w lokalnej polityce rozwiązywania problemów społecznych Piotr Sobczak
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Spotkanie zorganizowane dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym z klasy: II a (8 uczniów) oraz gościnnym udziałem.
Zapraszam na prezentację pt: „Młodzi uczą starszych…”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Numer KRS NIP REGON
Konwencja Praw Dziecka
Piotr Plichta Uniwersytet Wrocławski Instytut Medycyny Pracy w Łodzi Łódź, Uczniowie ze SPE w szkole specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej.
„System Aktywizacji Zawodowej i Społecznej OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH w gminie Klucze” Urząd Gminy Klucze Klucze, ul. Partyzantów 1 Tel. 032/ ,
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Punkt powstał w ramach projektu systemowego „Wyzwólmy w sobie energię!” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
autor : Damian Karbownik 2013r.
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
Tygodnia Pracy Socjalnej w Bydgoszczy 20 – 23 marca 2017 roku
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
SPRAWNI - NIEPEŁNOSPRAWNI
Zapis prezentacji:

Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw Dorota Nawrocka, self - adwokat Dorota Tłoczkowska, osoba wspierająca Warszawa, 15.11.2008 r.

Kim jestem Jestem osobą niepełnosprawną intelektualnie. Kiedyś chodziłam do Warsztatów Terapii Zajęciowej, a teraz pracuję. Mam normalne życie prywatne. Mieszkam z tatą. Interesuję się muzyką. Jestem osobą, która mówi sama za siebie. Jestem self – adwokatem.

Kim jestem Jestem osobą wspierającą. Jestem pracownikiem Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Jestem pedagogiem specjalnym. Jestem koordynatorką działań rozwijających ruch self – adwoaktów w Polsce.

Kto to jest self – adwokat? Self – adwokaci to osoby niepełnosprawne. Self – adwokat mówi w swoim imieniu i innych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Self – adwokaci spotykają się w grupach i rozmawiają o tym co jest ważne w ich życiu. Czasami self – adwokaci rozmawiają o polityce. Grupy self – adwokatów istnieją w różnych krajach i spotykają się na międzynarodowych spotkaniach.

Jak zostać self – adwokatem? Są szkolenia dla self – adwokatów. Uczymy się o swoich prawach i obowiązkach. Uczymy się występować i wypowiadać. Uczymy się podejmować decyzje. Osoby niepełnosprawne uczą się samodzielności i jak mają trudność to mogą poprosić osobę wspierającą o pomoc.

Kto bierze udział w szkoleniach? Szkolenia są dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. W szkoleniach biorą udział osoby wspierające – instruktorzy i studenci. Studenci studiują prawo albo pedagogikę.

Co jest ważne dla self – adwokatów? Self – adwokaci muszą się uczyć. Ważne jest, żeby mogli mówić za siebie i żeby inni ich słuchali. Self – adwokaci powinni brać udział w różnych konferencjach i wypowiadać się w swoim imieniu. Ważne jest, żeby sami decydowali za siebie. Self – adwokaci potrzebują specjalnie przygotowanych materiałów informacyjnych w tekście łatwym do czytania. Self – adwokaci potrzebują wsparcia, żeby tworzyć grupy self – adwokatów. Self – adwokaci potrzebują osób wspierających ale nie nadopiekuńczych.

Zapraszamy na fragment filmu pt. Europa w Akcji 2007 Dorota Nawrocka, self - adwokat Dorota Tłoczkowska, osoba wspierająca