Projekt edukacyjny: Lektury dwóch pokoleń – książki, które czytają nastolatki i ich rodzice Termin realizacji: I 2014 – VI 2014 Zespół projektowy: Cezary.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Wyniki badania na temat czytania dzieciom
BIBLIOTEKA PRZYSZŁOŚCI Marcin Wójcik
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
JAK PRACOWAĆ Z TEKSTEM LITERACKIM ?
Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Wykonał : Jakub Świątkowski
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Powieści fantastyczne oraz fantasy
Karolina Zadroga Justyna Oleszuk Artur Ceberek
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Książki dla małych i dużych, chętnych i opornych
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
,,Godne życie to moje prawo”
Szkolna Akademia Filmowa
Zachęcamy do przeczytania książki „Mikołajek”
Wiedźmin Harry Potter Trudi Canavan
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Między nami czytelnikami
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
25 lutego 2015 r. w naszej szkole przeprowadzone zostały Wybory Książek. OTO WYNIKI: W wyborach wzięło udział 137 osób. Większość głosowała na 3 książki,
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Iławie CZYTANIE KSIĄŻEK W BIBLIOTECE SZKOLNEJ.
Termin realizacji: XI 2013 – VI 2014
Moje ulubione gatunki literackie
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
1. Jaka jest wielkość księgozbioru w twoim domu?.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Innowacja pedagogiczna
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Ulubione książki z dzieciństwa naszych dziadków. Promowanie czytelnictwa Uczniowie klasy IV i V, biorący udział w projekcie „Szkoła z klasą”, zdecydowali.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Chris Columbus & Ned Vizzini.  Urodził się 10 września 1958r.  Wyreżyserował takie filmy jak: „Kevin sam w domu”, „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”,
Książki naszych marzeń Projekt edukacyjny klasy V Szkoła Podstawowa w Bursztynowie 2016 r.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Języki obce.
Dlaczego warto czytać książki?
Lubimy czytać.
Wychowanie przez czytanie
Lubię czytać!.
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Dlaczego warto czytać dziecku ?
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
ULUBIONA KSIĄŻKA.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
ROLA MUZYKI W FILMIE.
Hobbit Czyli tam i z powrotem. Troszkę o autorze John Ronald Reuel Tolkien – angielski filolog i pisarz. Jako autor powieści Władca Pierścieni, której.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny: Lektury dwóch pokoleń – książki, które czytają nastolatki i ich rodzice Termin realizacji: I 2014 – VI 2014 Zespół projektowy: Cezary Dobies, Dawid Dudek, Olaf Perzyna Opiekun: Anna Łupińska

Wnioski 1. Z naszego badania wynika, że uczniowie klas drugich – wbrew powszechnym trendom - czytają w całości lub fragmentach książki, które są szkolnymi lekturami. Najchętniej czytane są powieści przygodowe, w tym fantastyczne, adresowane do młodzieży.

2. Nie można na podstawie badania stwierdzić jednoznacznie, czy czyta- nie książek było popularniejsze w czasach, gdy nasi rodzice byli dziećmi, lecz widać, że z upływem czasu gusta się zmieniają.

3. Rodzice badanych uczniów mają inne doświadczenie lekturowe niż drugo- klasiści, którzy dopiero w liceum poznają np. „Trylogię” Sienkiewicza. Rodzice znacznie rzadziej wskazują na to, że czytają nowe książki, takie jak: „Hobbit”, „Władca pierścieni”, „Harry Potter”, „Zwiadowcy”, „Wiedźmin”, a w szczególności powieści o Percym Jacksonie, które cieszą się dużą popularnością wśród młodzieży.

4. Uczniowie klas drugich znacznie mniej chętnie niż ich rodzice sięgają po książki odnoszące się do realiów minionych wieków, czyli po powieści historyczne, preferują natomiast fantastykę, przeno- szącą w świat magii, cudowności, wartkiej akcji. Wynika to, naszym zdaniem, z inaczej ukształtowanej wyobraźni, w której domi- nują obrazy z gier komputerowych czy filmów akcji.

5. Młodzież wybiera książki pisane prostszym językiem niż klasyka. Długie opisy zniechęcają, zamiast pobudzać wyobraźnię. Obraz pojawia się w mózgu szybciej niż słowo i nawet nienazwany jakoś jest rozumiany. W tym tkwi, naszym zdaniem, tajemnica niechęci do „nudnych opisów”. Świat literatury staje się po części niezrozumiały dla niektórych nastolatków wychowanych w świecie Minecrafta czy jakiejś gry FPS, np. „Metro: Last Light" na motywach powieści Dimitrija Głuchowskiego „ „Metro 2033".

6. Można zauważyć, że młodzież nie uważa za swój autorytet takich postaci jak Zbyszko z Bogdańca, lecz bohaterów, w których życiu dzieje się coś niezwykłego, jak np. Bilbo Baggins, wyruszający w nieznaną podróż z grupą krasnoludów lub Percy Jackson, który trafia do obozu półbogów i przeżywa z przyjaciółmi niesłychane przygody.

7. Pozwala to wysunąć tezę, że wraz z nowymi bohaterami literackimi pojawia się nowy świat wartości i symboli, decydujący o różnicach międzypokoleniowych. Czym Harry Potter, Bilbo i Frodo Baggins, Will Treaty, Geralt z Rivii, Percy Jackson różnią się od Marcina Borowicza, Kmicica, Skrzetuskiego czy Michała Wołodyjowskiego pozostaje zagadnieniem wymagającym głębszych badań.

8. Drugoklasiści wskazują również na ciekawe książki realistyczne, ukazu- jące trudne problemy życiowe i sposoby radzenia sobie z nimi, a także postawy młodzieży wobec tego, co ją spotyka - z tego względu chętnie sięgają po powieść „Gwiazd naszych wina” Johna Greena czy pamiętają z dzieciństwa „Chłopców z Placu Broni” Ferenca Molnara.

9. Młodzież jasno zadeklarowała, że po obejrzeniu ciekawego filmu sięga po książkę o tym samym tytule, jednakże nie czyta tylko powieści, na których podstawie nakręcono filmy; większość mówi, że woli czytać książki niż oglądać filmy.

10. Jednak za najciekawsze uznaliśmy odpowiedzi na pyta- nie o to, co wolą uczniowie: czytanie książek czy też słucha- nie audiobooków, ponad połowa ankietowanych podpisała się pod czytaniem książek.

11. Okazuje się, że mimo zmian wynikających z rozwoju technologii badana grupa gimnazjalistów z klas drugich aktywnie uczestni- czy w kulturze, czytając książki zarówno z obowiązku, jak i zamiło- wania.