Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Zestawienie wyników egzaminu
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Czytelnictwo literatury popularnonaukowej uczniów korzystających ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Nowym Sączu Oprac. Anna.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Analiza wyników ankiety na temat Internetu Opracowali D.Gliniak i B.Prus Zespół Szkół Budowlanych im. Generała Józefa Bema we Wrocławiu.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Wyniki egzaminu próbnego
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka

Internet zmienia sposób komunikowania się, pozyskiwania informacji. Od wielu lat widoczne są w szkołach zmiany w procesach nauczania. Od trzech lat Główny Urzędu Statystyczny prowadzi badania wykorzystania technologii informatyczno- telekomunikacyjnej. Badania te realizowane są we wszystkich krajach Unii Europejskiej w celu ich porównywalności. Badania prowadzone prze GUS nie uwzględniały wpływu posiadania Internetu lub komputera na osiągnięcia edukacyjnych uczniów. Moim celem jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie: Jak wpływa dostępność Internetu, posiadanie komputera na wyniki egzaminów i postawy uczniów.

W Łodzi od sześciu lat odbywają się próbne egzaminy. Łącznie wzięło w nich udział ponad 15 tysięcy uczniów. Wyniki próbnych egzaminów służą do badań edukacyjnych a także stanowią istotny element w przygotowywaniu się uczniów do egzaminów. W 2007 roku w Wyższej Szkole Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi pod patronatem Kuratora Oświaty i Dyrektora Wydziału Edukacji realizowane były dwa projekty edukacyjne: ”Rozgrzewka dla gimnazjalistów” i „Rozgrzewka dla maturzystów”. Celem projektów było uzupełnienie informacji przez uczniów na temat własnej wiedzy i umiejętności z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, z matematyki na poziomie podstawowym lub rozszerzonym.

Podczas próbnych egzaminów uczniowie wypełniali ankietę, zawierającą kilkanaście pytań, mającą na celu zebranie informacji o egzaminowanych, aby poznać jakie czynniki mogą mieć wpływ na wynik ucznia. Badania przedstawione w tej pracy oparte są łącznie na około pięciu tysiącach ankiet.

Dane GUS podają, że w dużych miastach w 2006 roku z Internet u korzystało około 50% mieszkańców, a komputery posiadło 68%.

Pierwsze pytanie jakie nasuwa się w tym badaniu to, czy uczniowie, którzy mają dostęp do Internetu osiągają wyższe wyniki na egzaminie?

Dostęp do Internetu uczniów, którzy poszukują najczęściej informacji edukacyjnych jest zbliżony do średniej. Jednak czas spędzany w Internecie przez tą grupę znacznie się różni od średniej,

Dostęp do Internetu uczniów, którzy poszukują najczęściej informacji edukacyjnych jest zbliżony do średniej. Jednak czas spędzany w Internecie przez tą grupę znacznie się różni od średniej,

W wielu szkołach mówi się o problemie spóźnia się do szkoły. Ankieta zawierała pytanie dotyczące tego problemu. Okazało się, że uczniowie, którzy spędzają dużo czasu w Internecie częściej niż inni spóźniają się na lekcje.

Wnioski. Uczniowie, którzy dużo czasu spędzają w Internecie spóźniają się częściej na lekcje i czytają mniej książek. Ze względu na czas spędzany w Internecie nie zaobserwowałem zróżnicowania wyników egzaminu. Uczniowie, którzy mają dostęp do Internetu osiągają wyższe wyniki. Jednak należy podkreślić, że status materialny ich rodzin jest dużo wyższy niż pozostałych i on może mieć wpływ na wynik egzaminu. W pracy [15] były badane postawy polskich uczniów w świetle badań PISA. W przeprowadzonym badaniu stwierdziłem, że czas spędzony w Internecie ani do niego dostęp nie ma wpływu na takie postawy uczniów jak np. poczucie przynależności do szkoły. Na podstawie przedstawionych badań trudno jednoznacznie określić wpływ posiadania komputera i korzystania z Internetu na wyniki egzaminów. Ważne zagadnienia zostały w tej pracy przedstawione i omówione, jednak wydaje mi się, że ten obszar wymaga dalszych badań.

DZIĘKUJĘ