Informatyk w Londynie Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością” Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się prze całe życie. Prezentacja: Tobiasz Popis
Kilka słów o Whitefield School Swój staż zawodowy odbywałem w Whitefield School – nie byłem oczywiście uczniem szkoły, tylko pracowałem w sekcji administracyjnej zajmującej się obsługą informatyczną tej placówki.
Kilka słów o Whitefield School Jest to szkoła średnia Jej uczniowie to młodzież w wieku od 11 do 18 lat Znajduję się na ulicy Claremont Road w Barnet w Londynie Jest to wielokulturowa szkoła Jej uczniowie posługują się łącznie 70 różnymi językami Realizowane są w niej fakultety informatyczne, sportowe, muzyczne, taneczne, stolarskie, gastronomiczne.
Podróż do pracy Codziennie podróżowałem autobusem linii 186 w stronę Brent Cross, na stacji Edgware, przesiadałem się na metro linii Northernline, którym jechałem na stację Brent Cross. Dalej szedłem pieszo kilka minut do mojego miejsca pracy.
Tak w skrócie prezentowała się moja codzienna droga do pracy
Mój dzień w pracy wyglądał następująco Każdy dzień, jak prawdziwy Brytyjczyk, zaczynałem od wymiany uprzejmości z moimi współpracownikami oraz rozmów o pogodzie. Później uczestniczyłem w odprawie na temat zadań na dany dzień. Sprawdzałem firmową pocztę, e i nowe zgłoszenia w systemie SysAid. Opiekun zlecał mi nowe zadania. Zajmowałem się pracą diagnostyczną w warsztacie. Diagnozowałem i opisywałem usterki, zapisywałem numery z poszczególnych urządzeń. Naprawa i serwis uszkodzonego sprzętu oraz usuwanie usterek.
Później… Zdawałem raport opiekunowi z realizowanych zadań. Tworzyłem listy i komputerowe bazy danych na komputerze oraz wysłałem je opiekunowi. Wracałem do warsztatu oraz pakowałem laptopy, które będą odsyłane do producenta. W międzyczasie wykonywałem drobne zadania w obrębie szkoły (naprawa drukarek, problemów z internetem, tablicami multimedialnymi itp) Rozmowa podsumowująca dzień z opiekunem Godzina Koniec pracy
Biuro serwisu IT tak prezentowało się główne biuro, w którym pracowałem
SysAid Wspomniany w planie dnia system SysAid to internetowa baza danych, która zawierała zgłoszenia od wszystkich pracowników szkoły. Przedstawiany był tam szczegółowy opis, z uwzględnieniem klasy, typu zgłoszenia itp. Dzięki temu serwis IT mógł szybciej i z większym zorganizowaniem wykonywać zadania w obrębie całej szkoly.
Pracownicy serwisu IT poświęcali mi codziennie wiele uwagi, cierpliwie wszystko tłumaczyli. Zawsze mogłem liczyć na ich optymizm i wsparcie.
Podsumowanie 4 tygodnie praktyk dla każdego z nas to był czas nowych doświadczeń zawodowych Mieliśmy okazję poznać sprzęt, który u nas w kraju nie jest popularny i rzadko stosowany Pracowaliśmy w firmach, które wykonują szeroki wachlarz usług dla branży IT od sprzedaży akcesoriów, przez serwis i naprawę sprzętu aż po zlecenia indywidualne Nauczyliśmy się rozmawiać z klientami i słuchać ich potrzeb Pracując w zgranych zespołach nie tylko nawiązaliśmy nowe znajomości, ale także poprawiliśmy swój angielski, wiemy jak działa się w grupie i rozumiemy taki system pracy. Praktyki sprawiły, że zdobyliśmy nowe umiejętności i doświadczenia, a zawód który będziemy wykonywali w przyszłości stał się dla nas bliższy. Przekonaliśmy się, że to ciekawe i kreatywne zajęcie, chociaż wymaga od nas stałego dokształcania i podążania za nowymi technologiami.