Projekt edukacyjny „Makutano Junction

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BiznesKlasa UNICEF – projekt edukacji humanitarnej.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
„PROJEKTOR – wolontariat studencki”
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
CZYNNIKI WZROSTU GOSPODARCZEGO W KRAJACH AFRYKI
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej Uczniowie z klasą 2006/2007.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
Technologie informacyjne MCE Pudełko. Zakładanie strony internetowej Technologie informacyjne Marek Pudełko.
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
FAKTY. FAKTY DZIECI UMIERA CODZIENNIE Z GŁODU.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Specjalna kolumna w Biuletynie Mam Prawo Rok 2009.
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Dzie ń Wody, Tydzie ń Edukacji Globalnej, Foto-petycja, Debaty, Prezentacje, Seanse filmowe.
OGRANICZENIE UMIERALNOŚCI
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Title Slide 1 It starts with you
11.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
w praktyce pedagogicznej
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Czym jest zdrowie?.
Szkolenie dla bibliotekarzy MATERIAŁ POMOCNICZY KURS E-LEARNINGOWY O FINANSACH… KWESTIE TECHNICZNE Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Makutano Junction. Multimedialne.
Projekt „Dla wszystkich starczy miejsca
Moduł 10 Praktyczne aspekty rozpoczęcia pracy. Po ukończeniu tego modułu będziesz dysponować wiedzą o:  10.1 Sposobach przygotowania się do rozpoczęcia.
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Z jak…” odcinek 3. Drogi Zastępowy, Drogie Zastępy! Widzieliście już dwa odcinki naszej opowieści – teraz czas na trzeci i ostatni. Chcielibyśmy, abyście.
Europejski Rok na rzecz Rozwoju 2015
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Dziennik elektroniczny w Zespole Szkół nr 1 w Choczni
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Rozwój obszarów wiejskich w działaniach UNDP Anna Darska Szefowa Przedstawicielstwa UNDP w Polsce Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) Zajęcia w Świdniku.
Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia
PLAN PREZENTACJI: Wprowadzenie. Problemy polityczne.
Dziennik elektroniczny w Zespole Szkół Publicznych w Wińsku
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Nasz wpływ na kwestie globalne
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „Makutano Junction Projekt edukacyjny „Makutano Junction. Multimedialne metody nauczania w edukacji globalnej” www.fpp.org.pl

Przebieg zajęć Badanie: Co/kogo zobaczył/abyś w kraju afrykańskim Milenijne Cele Rozwoju- wprowadzenie Serial Makutano Junction oglądany metodą róży wiatrów Konkurs VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE www.fpp.org.pl

ZADANIE Co/kogo zobaczył/abyś w państwie Afrykańskim? W grupach trzy- czteroosobowych odpowiedzcie na pytanie Co/kogo zobaczył/abyś w państwie Afrykańskim? Swoje myśli, wyobrażenia, skojarzenia, wiedzę wpiszcie w rozdane mapy kontynentu afrykańskiego www.fpp.org.pl

Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) www.fpp.org.pl

Co to są Milenijne Cele Rozwoju? To 8 zobowiązań, które ludzkość zobowiązała się wypełnić do 2015 roku aby móc w skuteczny sposób stawić czoła wyzwaniom XXI wieku. Milenijne Cele Rozwoju zostały podjęte przez przedstawicieli 189 państw członkowskich Narodów Zjednoczonych, w tym również Polskę, w 2000 roku jako zobowiązanie do wspólnych działań na rzecz zwalczenia ubóstwa na świecie. www.fpp.org.pl

Wykaz Milenijnych Celów Rozwoju wraz z zobowiązaniami: MDG 1 - Wyeliminować skrajne ubóstwo i głód MDG 2 - Zapewnić powszechne nauczanie na poziomie podstawowym MDG 3 - Promować równość płci i awans społeczny kobiet MDG 4 - Ograniczyć umieralność dzieci www.fpp.org.pl

MDG 5 - Poprawić opiekę zdrowotną nad matkami MDG 6 - Ograniczyć rozprzestrzenianie się HIV/AIDS, malarii i innych chorób zakaźnych MDG 7 - Zapewnić ochronę środowiska naturalnego MDG 8 - Stworzyć globalne partnerskie porozumienie na rzecz rozwoju www.fpp.org.pl

MILENIJNE CELE ROZWOJU A MŁODZIEŻ Około jedna trzecia populacji świata to osoby między 10 a 24 rokiem życia, a ponad 85% procent z nich mieszka w krajach Globalnego Południa Jeżeli nie rozwiążemy kwestii związanych ze sprawiedliwym rozwojem, wiele młodych osób zostanie skazanych na życie pełne niesprawiedliwości, w złym stanie zdrowia, a ich nadzieje i marzenia nie zostaną spełnione. Rozwój oznacza bycie wolnym od niedoli i cierpienia, głodu, analfabetyzmu, chorób, złych warunków mieszkaniowych oraz poczucia zagrożenia. www.fpp.org.pl

Świat na drodze postępu Co do tej pory udało się osiągnąć?! www.fpp.org.pl

PIERWSZY MILENIJNY CEL ROZWOJU Po raz pierwszy od wprowadzenia monitoringu globalnych trendów, spadł poziom globalnego ubóstwa! Każdy region globalnego Południa zanotował poprawę sytuacji. Do roku 2005 udało się globalnie zmniejszyć liczbę ludzi żyjących za mniej niż $1.25 dziennie z 1.8 do 1.4 miliardów. Co więcej udało się również ograniczyć na świecie, w regionach rozwijających się procent ludzi żyjących w skrajnym ubóstwie z 46 do 27 (dane z 2008 r.) Głód wciąż pozostaje światowym wyzwaniem: ok.850 milionów ludzi cierpiało głód w okresie 2006/2008 r.- aż 15.5 procent światowej populacji! www.fpp.org.pl

SIÓDMY MILENIJNY CEL ROZWOJU Stan środowiska naturalnego ma kolosalne znaczenie dla dobrobytu ludzi, zmniejszania skali ubóstwa, poprawy jakości żywienia i wody na świecie Od 1990 roku 1.7 miliarda ludzi uzyskało dostęp do czystej wody pitnej. Wciąż 2.6 miliarda ludzi nie ma dostępu do najbardziej podstawowych usług sanitarnych np. toalet Notuje się stałe ograniczanie zasobów naturalnych, zwiększone zanieczyszczanie powietrza i wody, oraz wzrost liczby gatunków zagrożonych wyginięciem. www.fpp.org.pl

ÓSMY MILENIJNY CEL ROZWOJU Państwa Globalnej Północy są zobowiązane do zwiększenia pomocy i ukierunkowania jej na realizację Milenijnych Celów Rozwoju. W obowiązkach krajów Globalnego Południa leży poprawa demokratycznego zarządzania i gospodarowania środkami pomocowymi. Nierówny światowy system handlowy sprawia, że ludzie w krajach Globalnego Południa wciąż pracują za bardzo niskie wynagrodzenie. Edukacja pozwala na budowanie partnerstw, pomiędzy szkołami i budowaniu wzajemnego szacunku i zrozumienia. www.fpp.org.pl

SERIAL MAKUTANO JUNCTION – analiza fragmentu metodą „róży wiatrów” Odcinek S03E03: „Nowy naczelnik” https://www.youtube.com/watch?v=- 7f6EgnBZD8&list=PLQzxCCV93lUHPUvAnEnCrkTF5N_Ate3AW&index=3 Fragmenty: S03E03 [00-03:12] Od początku do momentu rozmowy pomiędzy Matano a PP przy barze mlecznym. S03E03 [09:55-13:36] Bernadette przewraca męża na łóżku do końca pierwszej części www.fpp.org.pl www.fpp.org.pl

WEŹ UDZIAŁ WKONKURSIE: VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE JAK JA MOGĘ SIĘ ZAANGAŻOWAĆ? WEŹ UDZIAŁ WKONKURSIE: VIDEO CHALLENGE: GLOBALNIE- SOLIDARNIE 6-26 lutego 2015 www.fpp.org.pl

Zapraszamy do udziału w międzynarodowym konkursie na najlepszy videoart, projekt video lub animację w temacie globalnego rozwoju. KONKURS ODBYWA SIĘ JEDOCZEŚNIE W POLSCE, BUŁGARII, ESTONII I KENII! JEŚLI: Interesujesz się losami świata i chcesz mieć wpływ na swoją przyszłość? Widzisz zależności i podobieństwa pomiędzy życiem ludzi w Lublinie a innych krajach np. Kenii Ciekawią Cię inne kultury i nie zgadzasz się ze stereotypami na temat osób pochodzących z Azji lub Afryki? Masz pomysł jak polepszyć warunki życia najbiedniejszych? Czas trwania konkursu: 6 lutego- 26 lutego 2015 www.fpp.org.pl

Tematyka pracy musi być związana z 1, 7 i 8 Milenijnym Celem Rozwoju. Warunki konkursu: Do udziału zapraszamy uczniów i uczennice szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zależy nam na szerokiej aktywizacji młodych i zdolnych artystów z mniejszych miejscowości! Tematyka pracy musi być związana z 1, 7 i 8 Milenijnym Celem Rozwoju. Możecie nakręcić: wywiady sondy uliczne ze swojej miejscowości lub scenki, pokazujące jak się żyje i uczy filmiki pokazujące z czego jesteście dumni/e, co lubicie robić filmiki kolaże – animacje z cytatami osób, które walczą o prawa ludzi, o sprawiedliwość na świecie filmiki pokazujące jak możecie być globalnymi obywatelami/obywatelkami. www.fpp.org.pl

Marzysz o podbiciu świata? Nie wiesz od czego zacząć? Zgłoś się do nas! Jeżeli… rysujesz, robisz animacje, ale świat nie poznał jeszcze Twojego ogromnego talentu interesujesz się grafiką komputerową, lubisz kręcić filmiki … ten międzynarodowy konkurs jest dla Ciebie! Możesz zrobić dokładnie to, na co masz ochotę: Stwórz obraz, film, animację, performance i zarejestruj swój projekt na stronie Makutano Junction: http://www.makutanojunction.org/pl/student.html a my pomożemy Ci zaangażować się w działania na rzecz edukacji globalnej! www.facebook.com/makutanojunctionEU www.fpp.org.pl www.fpp.org.pl

SKĄD WZIĄĆ POMYSŁY ??- ZAINSPIRUJCIE SIĘ TYMI FILMIKAMI: Global Citizen https://www.youtube.com/watch?v=_yio6kQrlYQ We are behind you toward #ZeroPoverty2030 https://www.youtube.com/watch?v=oJHv_pHnX4Y Graficzne przedstawienie Deklaracji Praw Człowieka https://www.youtube.com/watch?v=hTlrSYbCbHE https://www.youtube.com/watch?v=Bvr4xn-_0kY RAID AID- Africa for Norway https://www.youtube.com/watch?v=oJLqyuxm96k www.fpp.org.pl

Z uczestników wyłonimy grono 10 laureatów i laureatek. Prace będą publikowane na międzynarodowej stronie projektu młodzi ludzie z 4 państw świata będą mogli wymieniać się swoimi pracami i komentować je! Nagrody: Z uczestników wyłonimy grono 10 laureatów i laureatek. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone mini kamerkami. Pozostałe osoby otrzymają prezenty-niespodzianki oraz dyplomy. Finaliści wezmą udział w spotkaniu młodzieży podsumowującym projekt w Warszawie w marcu 2015 roku. Podczas spotkania będzie możliwość telekonferencj iż rówieśnikami z Bułgarii, Estonii, i Kenii. www.fpp.org.pl

JAK TO WYGLĄDA OD STRONY TECHNICZENJ? Wszystko zaczyna się od platformy internetowej Makutano Junction www.makutanojunction.org/pl/ STREFA UCZNIOWSKA www.fpp.org.pl

REJESTROWANIE DO KONKURSU KROK 1 www.fpp.org.pl

KROK 1- INFORMACJA Uczeń/uczennica podaje swój adres E-mail, Uczeń/uczennica wymyśla hasło do logowania do strony tworzenia projektu Uczeń/uczennica podaje swoje imię i nazwisko Uczeń/uczennica wybiera szkołę w której się uczy z listy www.fpp.org.pl

KROK 2 Na stronie pojawia się komunikat: Dziękujemy! Twoje konto zostało założone. Żeby stworzyć projekt potrzebujesz akceptacji administratorów. Może to potrwać ok. 48h. Dalsze szczegóły znajdziesz na swoim mejlu. Pozdrawiamy! Uczeń/uczennica otrzymuje instrukcje mejlem: o zasadach konkursu na czym ma polegać konkurs na najelpszy video-projekt jak umieszczać projekty na stronie Makutano Junction informacje dotyczące międzynarodowego wymiaru projektu www.fpp.org.pl

KROK 3 – Tworzenie projektu www.fpp.org.pl

JAK TO DZIAŁA? Uczeń/uczennica może się zalogować i zedytować swój projekt. Na stronę Makutano Junction nie wgrywa się ani zdjęć ani pliku filmowego, a jedynie podaje link do plików umieszczonych wcześniej na portalach np. na YouTube, vimeo, Flickr, Instagram itd.. www.fpp.org.pl

POWODZENIA!!!! www.fpp.org.pl