PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI.
Advertisements

Studia stacjonarne i niestacjonarne
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
PIŁKA SIATKOWA PREZENTACJA WYBRANYCH ELEMENTÓW TAKTYKI I TECHNIKI GRY
NeuroDevelopmental Treatment
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Struktura rocznego cyklu szkolenia
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Scenariusz lekcji pływania.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Trening popołudniowy U r. Kędzierzyn-Koźle
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Wydział Harcerski GK ZHP
Organizacja gry obronnej
Seminarium magisterskie
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Akademia Piłkarska Sukces
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
TEORIA I METODYKA GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
naszą sprawność fizyczną?
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Szkolenie młodzieży lat
ANALIZA MISTRZOSTW ŚWIATA Opracował: mgr Jarosław Grycman.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II WROCŁAW 2016 Dr Jarosław.
Art.11 PG - Spalony Autorzy: Zbigniew Przesmycki Maciej Wierzbowski.
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
SPORT!! Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie sprawności fizycznych w ramach współzawodnictwa, indywidualnie lub zbiorowo, według.
TEORIA I METODYKA GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Akademia Piłkarska Sukces
TEORIA I METODYKA GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ
Studia stacjonarne i niestacjonarne
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Niedozwolone użycie rąk w walce o piłkę
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Zadania pedagoga szkolnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Kursokonferencja szkoleniowa Mielec
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Obciążenia treningowe
SYSTEM 1–4–4–2 ZADANIA ZAWODNIKÓW W ZALEŻNOŚCI OD ZAJMOWANEJ POZYCJI
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
Zapis prezentacji:

PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015 Dr Jarosław Nosal Dr Tadeusz Rzepa Dr Paweł Chmura Katedra Zespołowych Gier Sportowych Opracowanie 2015 r dr J. Nosal

TEMAT ZAGADNIENIA ZADANIA DO ZRELIZOWANIA PRZEZ STUDENTÓW PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE LITERATURA TREŚCI TREŚCIKSZTAŁCENIA

GRACZ BĘDĄC W JEST BĘDĄC TAM ZMIERZAJĄCE DO(CELE GRY W ATAKU) KAŻDE JEGO DZIAŁANIE MOŻE PODLEGAĆ ANALIZIE I OCENIE STRUKTURALNEJ Z PIŁKĄ lub bez PIŁKIZ PIŁKĄ lub bez PIŁKI W SYTUACJI 1x0 lub W SYTUACJI 1x1W SYTUACJI 1x0 lub W SYTUACJI 1x1 W SEKTORZE OBRONY lub SEKTORZE POMOCY lub SEKTORZE ATAKUW SEKTORZE OBRONY lub SEKTORZE POMOCY lub SEKTORZE ATAKU STOSUJE DZIAŁANIE INDYWIDUALNE LUB DZIAŁANIE GRUPOWE(WSPÓŁDZIAŁA)STOSUJE DZIAŁANIE INDYWIDUALNE LUB DZIAŁANIE GRUPOWE(WSPÓŁDZIAŁA) STOSUJE DZIAŁANIE ZDOBYWAJĄCE lub DZIAŁANIE UTRZYMUJĄCESTOSUJE DZIAŁANIE ZDOBYWAJĄCE lub DZIAŁANIE UTRZYMUJĄCE ZDOBYCIA BRAMKI lub TWORZENIA SYTUACJI DO ZDOBYCIA BRAMKI ZDOBYCIA POLA GRY lub UTRZYMANIA SIĘ PRZY PIŁCE ZDOBYCIA BRAMKI lub TWORZENIA SYTUACJI DO ZDOBYCIA BRAMKI ZDOBYCIA POLA GRY lub UTRZYMANIA SIĘ PRZY PIŁCE SPOSÓB DZIAŁANIA (np. uderzenie piłki, podanie piłki, itp..)SPOSÓB DZIAŁANIA (np. uderzenie piłki, podanie piłki, itp..) CZĘŚĆ CIAŁA REALIZUJĄCA DZIAŁANIECZĘŚĆ CIAŁA REALIZUJĄCA DZIAŁANIE ( np. stopa, głowa, klatka piersiowa, itd..) ( np. stopa, głowa, klatka piersiowa, itd..) PŁASZCZYZNA CZĘŚCI CIAŁA REALIZUJĄCA DZIAŁANIE ( np. wewnętrzna lub zewnętrzna część stopy)PŁASZCZYZNA CZĘŚCI CIAŁA REALIZUJĄCA DZIAŁANIE ( np. wewnętrzna lub zewnętrzna część stopy) ATAKU KAŻDE JEGO DZIAŁANIE MOŻE PODLEGAĆ OCENIE SPRAWNOŚCIOWEJ SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃSKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ EFEKTYWNOSCIEFEKTYWNOSCI AKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ AKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ NIEZAWODNOŚCI DZIAŁAŃNIEZAWODNOŚCI DZIAŁAŃ EKONOMICZNOŚCI DZIAŁAŃEKONOMICZNOŚCI DZIAŁAŃ RACJONALNOŚCI DZIAŁAŃRACJONALNOŚCI DZIAŁAŃ

 GRA W PIŁKE NOŻNĄ - zbiór dynamicznie zmieniających się w czasie sytuacji atakowania lub obrony, o różnej złożoności, wymagający od jej uczestników sprawności w działaniu.  GRACZ -to główny element sytuacji w grze, od którego w trakcie trwania współzawodnictwa wymaga się pozytywnych cech działania praktycznego, w realizacji celów gry.

 ATAK W PIŁCE NOŻNEJ OKRES GRY W KTÓRYM ZESPÓŁ POSIADA PIŁKĘ I W ZALEŻNOŚCI OD SYTUACJI ZMIERZA DO:  ZDOBYCIA BRAMKI  STWORZENIA SYTUACJI DO ZDOBYCIA BRAMKI  ZDOBYCIA POLA GRY  UTRZYMANIA SIĘ PRZY PIŁCE  PODCZAS GRY W ATKU GRACZE DZIAŁAJĄ Z PIŁKĄ lub BEZ PIŁKI

TEMAT ZAGADNIENIA ZADANIA DO ZRELIZOWANIA PRZEZ STUDENTÓW PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE LITERATURA TREŚCI TREŚCIKSZTAŁCENIA Wskazania metodyczne nauczania i doskonalenia umiejętności działania w zespołowej grze sportowej 1.Nauczając lub doskonaląc grę sportową poprzez ćwiczenia, zabawy, fragmenty gry, oraz grę, powinniśmy we wszystkich wymienionych formach wykorzystywać piłkę. 2. Nauczając lub doskonaląc grę sportową powinniśmy wykonywać wszystko zgodnie z przepisami. 3.Każda gra sportowa powinna odbywać się w warunkach charakterystycznych dla danej dyscypliny, lub warunkach do niej zbliżonych (np..gry uproszczone) 4.Wszystkie nauczane i doskonalone czynności i działania powinny być wykonywane w ruchu. nie obojętne dla gry. 5.Nauczane lub doskonalone czynności i działania powinny być nie obojętne dla gry. 6. Każda gra na drodze nauczania i doskonalenia jej wymaga stosowania ćwiczeń z przeciwnikiem.

TEMAT ZAGADNIENIA ZADANIA DO ZRELIZOWANIA PRZEZ STUDENTÓW PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE LITERATURA TREŚCI TREŚCIKSZTAŁCENIA 7.Każda gra na drodze nauczania i doskonalenia jej wymaga stosowania ćwiczeń stopniujących skalę trudności w dostosowaniu do możliwości wykonawczych ucznia, tj.: - od ćwiczeń bez przeciwnika do ćwiczeń z przeciwnikiem aktywnym, - od działań indywidualnych do współdziałania, - od działania w sytuacji prostej do sytuacji trudnej, - od czynności i działań o prostej strukturze ruchy do czynności i działań o strukturze złożonej itp.. 8. Nauczaj i doskonal elementy umiejętności działania zgodnie z kierunkiem atakowania bramki przeciwnika lub bronienia w aspekcie miejsca w którym znajduje się piłka. 9. W nauczaniu i doskonaleniu umiejętności gry stosuj środki wywołujące pozytywne emocje, które stanowią element motywacji do działania (wzmacniaj poczucie własnej wartości ucznia) 10. Nauczając umiejętności działania, kieruj się zasadą, że dziecko jest potrzebne grupie, a grupa potrzebna jest dziecku. Wskazania metodyczne nauczania i doskonalenia umiejętności działania w zespołowej grze sportowej cd.

TEMAT ZAGADNIENIA ZADANIA DO ZRELIZOWANIA PRZEZ STUDENTÓW PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE LITERATURA TREŚCI TREŚCIKSZTAŁCENIA Znak graficzny: Znaczenie: Znak graficzny: Znaczenie: UCZEŃ W FAZIE GRY W ATAKU BEZ PIŁKI PODANIE PIŁKI „GÓRNE” UCZEŃ W FAZIE GRY W ATAKU Z PIŁKĄ UDERZENIE PIŁKI DO BRAMKI UCZEŃ W FAZIE GRY W OBRONIE 1 2KOLEJNOŚĆ PODAŃ PRZEMIESZCZANIE SIĘ UCZNIA BEZ PIŁKI BRAMKARZ PRZEMIESZCZANIE SIĘ UCZNIA Z PIŁKĄ NAUCZYCIEL DRYBLING PODCZAS PRZEMIESZCZANIE SIĘ UCZNIA Z PIŁKĄ CHORĄGIEWKA, PACHOŁEK, TYCZKA PODANIE PIŁKI „DOLNE” ZNAKI UŻYWANE W ZAPISIE ĆWICZEŃ B N

Opracowanie Dr J. Nosal 2015