Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Demokracja w szkole.
MÓJ MAŁY ŚWIAT aUTOR AUTOR: EWA BOROWSKA SOKÓŁKA, 20 LIPIEC 2010 R.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Paweł Świtalski Nasze zwariowane życie Młodość. Marzenia. Życie.
Beata Kosek KrDzTo 1013 a.
Michał Brożek. Ćwiczenie 1 Nazywam się Michał Brożek. Urodziłem się 8 sierpnia 1989 roku w Krakowie. Mieszkam w Zastowie. Małej miejscowości koło Krakowa.
Podsumowanie ćwiczeń Marta Piasecka To1022a.
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
ku lepszej przyszłości”
POLICEALNE NIEPUBLICZNE STUDIUM EKONOMICZNE W GORLICACH 2013 ANALIZA ANKIETY DOTYCZĄCEJ ZADOWOLENIA Z NAUKI.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Zespół Szkół im. Bohaterów Narwiku
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
STYCZEŃ 2013 R. Wyniki ankiety: Opinia rodziców o szkole G IMNAZJUM NR 10 I M. I GNACEGO J ANA P ADEREWSKIEGO W G LIWICACH G LIWICE UL. L IPOWA.
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Prezentacja Zając Martyna
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
- wywiad z byłym dyrektorem szkoły
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kandydatka do młodzieżowej
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Szkoła Współpracy.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
Wywiad z panią Dyrektor Zofią Krawczyk
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
System edukacji w Polsce
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Prezentacja Andżelika Bajan KrDzTo1011. Plan prezentacji Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Mój wymarzony zawód to... Pilot.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
JAK DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WPŁYNĄŁ NA MOJE DECYZJE ZAWODOWE?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Przykłady dobrych praktyk
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010

► Ankietowe badania audytoryjne z udziałem uczniów klasy lotniczej na początku nauki w II LO (II nabór) ► Ankietowe badania audytoryjne z udziałem ich rodziców ► Wywiady kwestionariuszowe z dyrekcją II Liceum Ogólnokształcącego, wychowawcami i nauczycielami przedmiotów nauczanych na poziomie rozszerzonym ► Wywiady kwestionariuszowe z Dyrektorem Aeroklubu Białostockiego oraz instruktorami nauki latania ► Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami II klasy lotniczej (I nabór) oraz ankietowe badania audytoryjne w trakcie realizacji projektu Badania prowadzone w roku szkolnym

I nabór II nabór Zainteresowanie lotnictwem przed podjęciem nauki w klasie lotniczej

Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej I nabór

Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej II nabór

Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej I nabór ► „Interesowałem się lotnictwem od dziecka, marzyłem o tym, teraz spełniam marzenia”. ► „W dzieciństwie marzyłem o lataniu, tak jak większość dzieci w takim wieku, budowałem z klocków różne „statki powietrzne”. Później zacząłem interesować się wojskowością, szczególnie lotnictwem wojskowym.”. ► „Odkąd pamiętam tato zawsze zabierał mnie na lotnisko. Lubię spędzać tam czas. Jest to też pewnego rodzaju przygoda dla mnie”. ► „Od dziecka fascynowało mnie lotnictwo, ale wydawało mi się to zbyt nieosiągalne, żeby podjąć jakieś poważniejsze kroki. Klasa bardzo mi to ułatwiła”. ► „Od dawna interesowało mnie lotnictwo: czytałem książki o tematyce lotniczej i przeglądałem czasopisma takie jak „Lotnicza Polska”.

Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej II nabór ► „Od zawsze myślałem o zawodzie pilota, a jednocześnie o podróżach samolotem”. ► „Od dłuższego czasu chciałem związać swoją przyszłość z lotnictwem. Bycie pilotem jest czymś niespotykanym. Jest do dla mnie praca lepsza niż wszystkie inne”. ► „Mój tata jest świetnym pilotem, więc postanowiłem pójść jego śladem”. ► „Wszystko zaczęło się od interesowania się sportami powietrznymi, chęci przygód”. ► „Od dziecka interesowałem się modelarstwem i marzyłem o byciu pilotem”. ► „Od dziecka latałem wieloma samolotami rejsowymi, a każdy lot, to było niesamowite uczucie. Marzę o lataniu na myśliwcach wojskowych”.

Część uczniów trafiła do tej klasy z innych powodów niż zainteresowanie lotnictwem ► „Jeśli mam być szczery, to nigdy nie przypuszczałem, że mógłbym znaleźć się w klasie o takim profilu. W momencie, kiedy dowiedziałem się o pomyśle utworzenia klasy, śmiało mogę stwierdzić, że moje życie wywróciło się do góry nogami. Jestem szczęśliwy”. ► „Od zawsze chciałem robić coś innego niż wszyscy. Lotnictwo jest na bardzo słabym poziomie w naszym rejonie. Po pewnym czasie zdecydowałem się na tę klasę. Teraz na bank nie żałuję”. ► „Głównym czynnikiem, który spowodował, że znalazłem się w klasie lotniczej była chęć spełnienia się oraz wizja dobrych zarobków w późniejszym czasie”. ► „Zanim dowiedziałem się o klasie lotniczej i tak wiedziałem, że chcę uczyć się w II LO w klasie o rozszerzonej matematyce i fizyce. Wcześniej nie interesowałem się lotnictwem, teraz traktuję to jako pasję”.

Oczekiwania młodzieży związane z nauką w klasie lotniczej I nabór

Oczekiwania młodzieży związane z nauką w klasie lotniczej II nabór

Czy według Ciebie utworzenie klasy lotniczej w Białymstoku zwiększa szanse młodzieży z naszego województwa na zdobycie zawodu pilota lub zatrudnienie jako pracownika lotniska? I nabór II nabór

„Jak myślisz, gdyby w Białymstoku nie utworzono klasy lotniczej, czy Twoja droga życiowa związana byłaby z lotnictwem?” I nabór II nabór

Plany życiowe uczniów klasy lotniczej I nabór ► „W przyszłości chciałbym zostać pilotem linii lotniczych np. LOT” ► „Chciałabym wykonywać zawód związany z lotnictwem. Na pierwszym miejscu byłby oczywiście pilotaż, ale bardzo podoba mi się też kontrola lotów”. ► „Po zakończeniu szkoły chciałbym studiować w WSOSP w Dęblinie na kierunku pilot samolotu myśliwskiego”. ► „Lotnictwo wojskowe, ewentualnie cywilne. Studia na uczelni w Dęblinie, Rzeszowie lub Gdańsku”. ► „Chciałbym zdobyć licencję pilota liniowego i latać w liniach lotniczych, a szybownictwem zajmować się dla przyjemności”. ► „W przyszłości chciałbym być obecny przy maszynach, które mnie pasjonują. Moim celem, który staje się coraz realniejszy właśnie dzięki tej klasie jest zdobycie licencji pilota i zostanie nim w przyszłości”. ► „Moje plany życiowe nie są do końca określone. Nie wiem, jaki zawód pragnę wykonywać i myślę, że podjęcie decyzji zostało mi jeszcze trochę czasu. Ale jestem pewny, że szybownictwo pozostanie moją pasją na długie lata, a nawet do końca życia”. ► Nie wiem, czy chcę być pilotem. Za wcześnie, aby to stwierdzić. Myślę, że mniej więcej za rok sytuacja wyklaruje się i mógłbym powiedzieć więcej”.

Plany życiowe uczniów klasy lotniczej II nabór ► „Bardzo chciałbym mieć zawód związany z lotnictwem, a najbardziej chciałbym być pilotem liniowym lub wojskowym”. ► „W przyszłości chcę zdobyć kolejne licencje lotnicze i zacząć wykonywać zawód pilota liniowego”. ► „Marzę o lataniu na wojskowych myśliwcach typu MiG-29 i F-16”. ► „Moim celem jest zostanie pilotem rejsowym, a jeśli to się nie uda, to chciałbym zostać kontrolerem ruchu powietrznego”. ► „Chciałbym w przyszłości wykonywać zawód związany z lotnictwem, tzn. być pilotem liniowym, jeśli mi się to nie uda, to chciałabym kontynuować loty – szybownictwo”. ► „Jeżeli wszystko potoczy się dobrze, to chciałbym powiązać przyszłość z lotnictwem, mimo, że wcześniej tym się nie interesowałem, lecz bardzo mnie to zaciekawiło i nie żałuję, że jestem w tej klasie”. ► „Z pewnością będę starać się o zdobycie licencji pilota szybowcowego, co do zawodu, to jeszcze wszystko z biegiem czasu się okaże”.

Opinie o pierwszym obozie lotniczym i nauce w klasie lotniczej

Oceny całościowa pierwszego letniego obozu lotniczego w Aeroklubie Białostockim – II nabór

Opinie o pierwszym letnim obozie lotniczym II nabór ► „Podczas tego obozu po raz pierwszy sterowałem szybowcem – nie do opisania uczucie, nauczyłem się podstawowych umiejętności pilotażu, praca z instruktorem, a raczej jego stosunek do nas – maksymalnie pozytywny”. ► „Obóz letni był zapewne najlepszy, ponieważ tam odbyłem pierwszy lot, który był niezapomniany”. ► „Byłem bardzo zadowolony z tego obozu, bo na nim po raz pierwszy poleciałem szybowcem, a po dwóch tygodniach umiałem już „samodzielnie” startować i lądować”. ► „Obóz letni był to pierwszy obóz, na którym pierwszy raz wzbiłem się w powietrze. Moje wrażenia z pierwszego lotu są fantastyczne”. ► „Był on jednym z najlepszych przeżyć w moim życiu. Były małe problemy w organizacji, tzn. różne ilości lotów w różnych grupach, ale ogółem OK”.

Poziom zadowolenia z bycia uczniem II LO i uczniem klasy lotniczej – II nabór

Opinie młodzieży o nauce w klasie lotniczej II nabór ► „Możliwość bezpłatnego szkolenia szybowcowego i obozy w trakcie roku szkolnego”. ► „Nauka w klasie z małą liczbą osób, wysoki poziom przedmiotów rozszerzonych, możliwość zdobywania umiejętności szybowniczych”. ► „Dzięki tej klasie mam szansę iść na wybrane przez siebie studia, kierunek związany z lotnictwem”. ► „Mogę latać, matematyka jest na bardzo dobrym poziomie, mamy ładną salę, mam bardzo ‘fajnego’ instruktora”. ► „Dzięki temu mam szansę dostać się na studia lotnicze, będę miał znacznie większą wiedzę, niż uczniowie profili ogólnych”. ► „Dobra atmosfera w szkole i w klasie”. ► „Wysoki poziom nauczania, nauka o samolotach i lotnictwie, loty, przygotowanie do zawodu, licencja, dobre wejście w przyszłość”. ► „Najbardziej cenię zdobytą wiedzę i umiejętności”. ► „Cieszę się, że mogę spełniać się w tym, co kocham”.

Opinie uczniów klasy lotniczej dotyczące szkoły II nabór ► „II LO jest szkołą, w której panuje przyjazna atmosfera, a także szkołą, dzięki której dobrze zdam maturę”. ► „Szkoła bardzo dobra. Nauczyciele wymagający i mili. Atmosfera również mi się podoba. Nie mam zastrzeżeń”. ► „Jest to bardzo dobre liceum z wysokim poziomem, które bezstresowo umie przygotować do matury”. ► „Bardzo mi się tu podoba. Szkoła jest bardzo przyjazna, a uczniowie koleżeńscy”. ► „Jest to liceum na wysokim poziomie z bardzo dobrą kadrą nauczycieli i dyrekcją. Bardzo podoba mi się w tej szkole. Nie zmieniłbym jej na żadną inną”. ► „Myślę, że dzięki niej wiele absolwentów ma szansę na bardzo dobre studia, co się wiąże w przyszłości z dobrym zawodem. Podoba mi się tutaj”.

Problemy zgłaszane przez młodzież związane z nauką w klasie lotniczej I i II nabór ► „Brakuje mi często czasu na wszystko. Muszę dobrze organizować sobie czas w tygodniu, aby cały czas być na bieżąco”. ► „W okresie letnim od poniedziałku do piątku jest szkoła, a w weekendy - lotnisko”. ► „Zmęczenie w czasie długich obozów”. ► „Trudność w zdobywaniu dobrych ocen i mało lotów”. ► „Późno wracamy na obozach do domu”. ► „Zaległości i lekcje, które nam przepadają podczas obozu”. ► „Dużo nauki i konieczność utrzymywania dobrej kondycji zdrowotnej”. ► „Brak czasu, ale warto”.

Poziom zadowolenia rodziców z nauki ich dzieci w II Liceum Ogólnokształcącym i w klasie lotniczej I nabór II nabór

Przyczyny zadowolenia rodziców z nauki ich dzieci w klasie lotniczej II nabór ► ► „Dobra atmosfera, mała klasa, wysoki poziom nauczania”, ► ► „Przedmioty rozszerzone, obozy lotnicze, możliwość latania”, ► ► „Zdobywanie wiedzy z zakresu lotnictwa”’ ► ► „W klasie zawiązują się przyjaźnie, praca na lotnisku i związane z tym zajęcia stanowią dobrą podstawę do kształcenia osobowości, zdobycia zawodu w przyszłości związanego z lotnictwem”, ► ► „Wyrobienie silnego charakteru, odpowiedzialności, współpracy w zespole”, ► ► „Atmosfera, przygotowanie do latania”, ► ► „Zdobywanie wiedzy i uczenie się obowiązkowości”, ► ► „Uczenie się odpowiedzialności za swoje decyzje”, ► ► „Nabywanie przez moje dziecko cech takich jak: odpowiedzialność, sumienność, odporność”.

Wnioski dotyczące realizacji projektu ► Pomysł utworzenia klasy lotniczej spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony młodzieży, jej rodziców, dyrekcji II Liceum Ogólnokształcącego, nauczycieli przedmiotów nauczanych na poziomie rozszerzonym, Dyrektora Aeroklubu Białostockiego oraz instruktorów nauki latania. ► Utworzenie klasy lotniczej umożliwiło zdecydowanej większości uczniów związanie swojej drogi życiowej z lotnictwem, co potwierdza trafność założeń projektu. ► Oczekiwania młodzieży i ich rodziców związane z nauką w klasie lotniczej w II LO są zgodne z celami projektu, co zwiększa szanse na ich osiągnięcie. ► Zdecydowana większość uczniów chce w przyszłości wykonywać zawód związany z lotnictwem, najczęściej pilota liniowego lub wojskowego.

Wnioski dotyczące realizacji projektu ► Młodzież i jej rodzice są zadowoleni z nauczania przedmiotów rozszerzonych. ► Uczniowie są zadowoleni z obozów lotniczych, chociaż zgłaszają swoje propozycje ich udoskonalenia. ► Osoby uczące się w klasie lotniczej są zadowolone z nauki w II LO i jeszcze bardziej z nauki w klasie lotniczej. ► Młodzież bardzo pozytywnie postrzega swoją szkołę: poziom nauczania, panującą w niej atmosferę, zaangażowanie nauczycieli oraz wyposażenie techniczne.

KONIEC KONIEC