Pilotażowy program planowania karier edukacyjnych i zawodowych TRAFNY WYBÓR mgr Małgorzata Kaczmarek doradca zawodowy ZS nr 1 w Tychach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY
Advertisements

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY OTK 2012 Zespół Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych w Cieszynie Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Skoczowie (33)
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Rodzic jako doradca zawodowy
No cóż, partnerstwo … Mirosław Górczyński psycholog, doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Program Leonardo da Vinci
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
- analiza wyników ankiet
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Podsumowanie inicjatyw lokalnych w powiecie nowomiejskim podjętych w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2011 przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjne podręczniki do kształcenia zawodowego ZAWODOWO.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XIII edycja 20 kwietnia 2016 r.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
Dzień przedsiębiorczości
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Dualne kształcenie zawodowe
Przykłady dobrych praktyk
Dzień przedsiębiorczości
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Pilotażowy program planowania karier edukacyjnych i zawodowych TRAFNY WYBÓR mgr Małgorzata Kaczmarek doradca zawodowy ZS nr 1 w Tychach

ZAŁOŻENIA PROGRAMU Planowanie kariery edukacyjnej Planowanie kariery zawodowej Zapoznanie z realiami pracy na lokalnym rynku pracy Odbycie praktyk na wybranym stanowisku pracy Możliwość wyboru pracodawcy

REKRUTACJA Uczniowie najpierw byli diagnozowani w Szkole – wyniki testu były odsyłane uczniom- pracownicy PUP wyszukiwali miejsca praktyk- potem następowało podpisanie trójstronnej umowy pomiędzy pracodawcą, dyrektorem szkoły i rodzicami. PUP SZKOŁA PRACODAWCA

BENEFICJENCI PROGRAMU UCZNIOWIE ZS nr 1 w Tychach Uczniowie klas II Liceum Ogólnokształcącego i Liceum Profilowanego w ZS nr 1 im. G. Morcinka w Tychach Uczniowie wskazywali zawód i miejsce praktyki Uczniowie byli zobowiązani do dokumentowania działań podczas praktyki w „Dzienniku refleksyjnym ucznia-praktykanta” opracowanym według zasad oceniania kształtującego

Dziennik refleksyjny ucznia-praktykanta (1)

Dziennik refleksyjny ucznia-praktykanta (2)

PRACODAWCY (1) GRUPY ZAWODOWE PRACODAWCY ADMINISTRACJAUrząd Miasta Tychy Powiatowy Urząd Pracy MOSiR Urząd Skarbowy OŚWIATAPunkt Przedszkolny „Smerfowa Kraina”

PRACODAWCY (2) GRUPY ZAWODOWE PRACODAWCY MEDYCYNACentrum Medyczne „Paprocany” NZOZ Helpmed Dentalcare Apteka „Pod Piramidą” Apteka Osiedle „Z” Apteka Awicenna Adamed Euro-Med Szpital Miejski WETERYNARIAPrzychodnia „Arka” Przychodnia dla Zwierząt Osiedle „M”

PRACODAWCY (3) GRUPY ZAWODOWE PRACODAWCY SŁUŻBY MUNDUROWE KM Policji w Tychach WKU w Tychach MEDIATygodnik „Echo” Tygodnik „Twoje Tychy” USŁUGIBiuro Podróży „Maxima” Revital Fitness Agencja Fotograficzna BM Carpe Diem Ulrich Weist Salon Kosmetyczny Andrzej Kmiotek AB Projekt Biuro Architektoniczne

PRACODAWCY (4) GRUPY ZAWODOWE PRACODAWCY USŁUGI c.d.ZHU Aleksander Biuro Rachunkowe Euro Biuro Rachunkowe Partner Cukiernia LUBI-LU Kancelaria JASTA Kancelaria Radcy Prawnego D. Michalski Sklep Muzyczny FHU WERSEL PRZEMYSŁLear Corporation Poland II sp. z oo

EWALUACJA Badania ankietowe prowadzone wśród uczniów (80 badanych, 65 oddanych ankiet) Analiza dzienniczków praktyk Wywiady z uczniami Wywiady z pracodawcami

EWALUACJA Czy jesteś zadowolony z odbytej praktyki ?

EWALUACJA Czy praktyka pomogła Ci w podjęciu decyzji zawodowej?

EWALUACJA Czy potwierdziły się Twoje plany zawodowe?

EWALUACJA Czy pracodawca umożliwił Ci poznanie wybranego zawodu ?

EWALUACJA Czy pracodawca dobrze zorganizował Ci czas praktyki?

EWALUACJA Czy uważasz że Program powinien być kontynuowany?

EWALUACJA Czy praktyka zweryfikowała Twoje wyobrażenia o pracy w wybranym przez Ciebie zawodzie?

EWALUACJA UWAGI UCZNIÓW „bardzo dobra rzecz” „zbyt krótko” „było super!” „podobało mi się” „chętnie powtórzę praktykę” dwie uwagi krytyczne: „nie poświęcono nam zbyt wiele czasu”; „wykorzystano mnie do pracy, której nikt nie ma czasu wykonywać, jednak to pomogło mi podjąć decyzję zawodową”

EWALUACJA UWAGI PRACODAWCÓW „świetny program” „dobrze, że uczniowie mogą zapoznać się z zawodem” „za moich czasów tego nie było… a szkoda” jedna uwaga krytyczna: „trochę za mało inicjatywy własnej”

„było super!”