ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek
O co chodzi? Cross – promocja w moim zamyśle działa na zasadzie benefitu i polega na współpracy z wybranym biurem podróży (np. Itaka). W każdym z opakowań Bounty znajduje się unikalny kod. Konsumenci rejestrują się na stronie www i zbierają punkty: 1 batonik = 1 kod = 1 punkt w rankingu 3 osoby o największej ilości punktów wylatują do egzotycznego kraju Dreamlinerem zupełnie za darmo, 20 osób dostaje rabat do biura podróży Itaka na kraje egzotyczne w wysokości 50% i karton Bounty oraz markowe gadżety, a 100 kolejnych uczestników dostaje na pocieszenie tylko kartony Bounty i zestaw gadżetów, co mimo wszystko buduje pozytywny wizerunek marki.
Dlaczego to zadziała? Konsumenci zapominają o tym, jak wyśmienity jest to baton, ponieważ na rynku jest bardzo wiele innych batoników, choćby batoniki konkurencji: Kinder Bueno czy Nestle Aero – warto więc im przypomnieć o kultowym Bounty. Bounty i jego smak kojarzą się z gorącymi krajami, w których rosną gęsto palmy kokosowe, gdzie sączy się przez słomkę drinki z łupinek kokosa i leży do góry brzuchem (co potwierdza przeprowadzona ankieta). Firma Itaka (ale także Rainbow Tours czy Tui) mają w ofercie egzotykę, są to jednak wycieczki bardzo drogie i niedostępne dla większości. A kto nie marzy o wakacjach w raju?! Obie firmy na tym skorzystają – sprzedaż Bounty wzrośnie, jego wizerunek będzie jeszcze bardziej kojarzył się z rajem na ziemi, a biuro podróży zareklamuje się, konsumenci oswoją się z kierunkami egzotycznymi i częściej będą brać je pod uwagę kupując zorganizowaną wycieczkę.
Co sądzą inni? Przeprowadziłam ankietę za pomocą serwisu – studenci jednogłośnie stwierdzili, że znają batony Bounty. Zapytani o to, z czym kojarzą im się te batoniki odpowiadają najczęściej „z kokosem”, „z egzotyczną wyspą”, „z Karaibami”, „z lazurowym morzem”. 100% badanych studentów wyraża także chęć spędzenia wakacji w jakimś egzotycznym kraju, ale niestety ich na to nie stać, a aż 80% zadeklarowało, że gdyby mogli kupować batony i uzyskać dużą zniżkę na wakacje – chętnie skorzystaliby z promocji (a aż 72% je minimum jednego batonika tygodniowo już teraz, więc zdecydowanie zwiększyłaby się sprzedaż).
Podsumowanie 1 batonik = 1 kod = 1 punkt w rankingu 3 osoby z największą ilością punktów lecą Dreamlinerem, zupełnie za darmo na Zanzibar lub Dominikanę z osobą towarzyszącą! 20 osób dostaje 50% rabat na ofertę wyjazdów egzotycznych w biurze Itaka. 100 kolejnych osób wygrywa karton Bounty i firmowe gadżety :)