System emulacji bezprzewodowych sieci komputerowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Protokoły sieciowe.
Advertisements

Sieci komputerowe Protokół TCP/IP.
Sieci VLAN.
Promotor: prof. dr hab. inż. Andrzej Grzywak mgr inż. Piotr Kasprzyk
Autor : Artur Waśkowiak
SIECI PRZEMYSŁOWE ETHERNET W AUTOMATYCE
Rozszerzalność systemów rozproszonych
ATM i inne sieci pakietowe - współpraca
Technologie Sieciowe 1.
Sieci komputerowe Model warstwowy OSI Piotr Górczyński 20/09/2003.
Architektura Systemów Komputerowych
WPROWADZENIE DO SIECI I INTERSIECI
Urządzenia sieciowe Topologie sieci Standardy sieci Koniec.
Urządzenia Lokalnych Sieci Komputerowych
Protokoły sieciowe.
PLANET GSW-1601v2 / GSW-2401v2 16/24-Portowy przełącznik 10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet.
Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk Gliwice, ul. Bałtycka 5, Protokół TCP – kształtowanie.
Komunikaty sterujące zestawu protokołów TCP/IP
Wprowadzenie do wykładu
USŁUGI INTERNETOWE TCP/IP WWW FTP USENET.
Sieci lokalne – protokoły warstwy łącza danych
Protokoły sieciowe.
SIECI KOMPUTEROWE PIOTR MAJCHER PODSTAWOWE POJĘCIA.
LEKCJA 2 URZĄDZENIA SIECIOWE
Protokoły komunikacyjne
KONFIGURACJA KOMPUTERA
Przełączanie OSI warstwa 2
Protokół Komunikacyjny
MODEL WARSTWOWY PROTOKOŁY TCP/IP
Budowa sieci mgr inż. Łukasz Dylewski
RODZAJE TRANSMISJI PRZESYŁANIE INFORMACJI W MODELU WARSTWOWYM
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Charakterystyka urządzeń w sieciach LAN i WAN
Temat 1: Podstawowe pojęcia dotyczące lokalnej sieci komputerowej
Wymiana informacji w sieciach komputerowych
Realizacja prostej sieci komputerowej
Wiadomości wstępne o sieciach komputerowych
Temat 4: Rodzaje, budowa i funkcje urządzeń sieciowych.
Topologie sieci lokalnych.
Wymiana informacji w sieciach komputerowych Opracowanie: Maria Wąsik.
Model OSI Model OSI (Open Systems Interconnection Reference Model) został wprowadzony w celu ujednolicenia regół komunikacji sieciowej. Obejmuje on cały.
Buforowanie D e f i n i c j a.
„Wzmacniak , bridge, brama sieciowa: różnice i zastosowanie”
Metody dostępu.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Analiza mechanizmów sterowania przepływem pakietów w protokole TCP
Modele warstwowe sieci (OSI i TCP/IP).
Sieci komputerowe.
Aplikacje TCP i UDP. Łukasz Zieliński
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Sieci komputerowe E-learning
Model warstwowy sieci ISO/OSI
Temat 8: Metody dostępu do nośnika
 Karta sieciowa to urządzenie odpowiedzialne za wysyłanie i odbieranie danych w sieciach LAN. Każdy komputer, który ma korzystać z dobrodziejstw sieci,
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Sieci komputerowe Model warstwowy OSI.
Model OSI.
PODSTAWY SIECI KOMPUTEROWYCH - MODEL ISO/OSI. Modele warstwowe a sieci komputerowe Modele sieciowe to schematy funkcjonowania, które ułatwią zrozumienie.
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH LEKCJA 1: Zadania sieci komputerowych i modele sieciowe Dariusz Chaładyniak.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe DZIAŁ : Systemy operacyjne i sieci komputerowe Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Model warstwowy ISO-OSI
Model OSI. Aplikacji Prezentacji Sesji Transportowa Sieciowa Łącza Danych Fizyczna WARSTWY: Aplikacji Prezentacji Sesji Transportowa Sieciowa Łącza Danych.
Wykład 7 i 8 Na podstawie CCNA Exploration Moduł 5 i 6 – streszczenie
Projekt firmowej sieci Wi-Fi
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
DZIAŁ : Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Model TCP/IP Wykład 6.
SIECI KOMPUTEROWE WYKŁAD 2. STANDARDY. PROJEKTY. MODELE WARSTWOWE.
Przesyłanie informacji
Podstawy sieci komputerowych
Zapis prezentacji:

System emulacji bezprzewodowych sieci komputerowych Projekt dyplomowy inżynierski Sławomir Nowaczewski Bartosz Pastudzki Mariusz Redwanz

Cel pracy Budowa systemu emulacji bezprzewodowej sieci komputerowej (IEEE 802.11) działającego w sieci przewodowej (IEEE 802.3) Implementacja programu w języku C możliwego do uruchomienia na dowolnej platformie GNU/Linux Tworzenie i obsługa przewodowych wirtualnych kart sieciowych Symulator DCF Dodatkowo modyfikacja sterownika w celu umożliwienia przesyłania zmienionych pakietów przez sieć

TAP Przewodowa wirtualna karta sieciowa Urządzenie znakowe – funkcje read() i write() Operacje na pakietach drugiej warstwy modelu ISO/OSI – ramki podwarstwy Ethernet „Widziane” przez system jak rzeczywiste karty sieciowe – możliwość zmiany adresu IP, adresu fizycznego, MTU, itd. Możliwość stworzenia większej ilości na jednym systemie

Enkapsulacja ramek Zmniejszone MTU SSID – identyfikator sieci, w której „znajduje się” stacja Czas nadania – czas nadania ramki, potrzebny do symulacji

Podział na sieci Przydział do sieci na podstawie SSID Zasięg stacji – „macierz słyszalności” MAC_1 MAC_2 MAC_3 MAC_4 X 1

Symulator DCF (1) Brak możliwości modyfikacji CSMA/CD Wirtualna karta sieciowa przekazuje gotową do wysłania ramkę w dowolnym momencie – czas nadania Ramka przechowywana jest w buforze do momentu uzyskania dostępu do medium Stacje uzyskują dostęp do medium według ustalonej kolejności – brak kolizji W celu zachowania kolejności przesyłane są „puste ramki”

Symulator DCF (2) Po nadaniu ramki przez ostatnią kartę wszystkie stacje mają gotowy komplet ramek do przeprowadzenia symulacji Symulacja musi odbywać się w identyczny sposób w celu uzyskania tych samych wyników Do czasu nadania dodawany jest czas IFS, DIFS, pseudolosowy czas opóźnienia i czas transmisji Wszystkie karty otrzymują ramki zgodnie z obliczoną wartością czasu Ramki ACK w postaci przerwy w transmisji

Sterownik W tym miejscu dodaj swoje slajdy Zachowaj styl reszty prezentacji tj.: Czcionka Book Antiqua Nagłówek - 40 pkt. + wyśrodkowanie + pogrubienie Reszta – 26 pkt.

Możliwości rozbudowy Mechanizm RTS/CTS i wiadomości wieloramkowe Protokoły PCF i DCF Fragmentacja ramki w celu zwiększenia maksymalnego rozmiaru ramki Rezygnacja z symulatora DCF i implementacja algorytmu CSMA/CA zamiast algorytmu CSMA/CD

Podsumowanie Wykonanie najważniejszego elementu systemu – symulatora DCF Implementacja podstawowych mechanizmów działania algorytmu CSMA/CA Możliwość przeprowadzenia symulacji na jednej stacji Łatwo modyfikowalne zmienne – sposobność dopasowania ich wartości do różnych wartości sieci Niemożność uruchomienia systemu w sieci przewodowej