ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Rodzic jako doradca zawodowy
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002) Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnoścą intelektualną w świetle przemian i oczekiwań rynku pracy 19 marca 2015 roku

Główne rekomendacje zespołów eksperckich dotyczące kształcenia ponadgimnazjalnego uczniów ze SPE  zagwarantowanie uczniom ze SPE możliwości edukacji w różnych typach placówek na poziomie ponadgimnazjalnym z zapewnieniem: profesjonalnego prowadzenia w ramach nadzorowanych, systemowych i zaprogramowanych przez osoby przygotowane do pracy z niepełnosprawnymi,  przygotowanie uczniów niepełnosprawnych do wyboru zawodu, którego nauczanie powinno mieć miejsce w warunkach kształcenia specjalnego, z zastosowaniem specyficznych form i metod pracy oraz z indywidualnym doborem ścieżki zawodowej do predyspozycji ucznia już na poziomie gimnazjum.  elastyczne traktowanie planów nauczania dla uczniów ze SPE w szkołach ponadgimnazjalnych przy zachowaniu ogólnej liczby godzin realizowanych tygodniowo podział godzin pozostawałby w gestii rad pedagogicznych. 

 stworzenie możliwości dostosowania egzaminów zewnętrznych (w tym maturalnych) do możliwości i charakteru niepełnosprawności ucznia, by nie powodowały wykluczenia, a wyrównywały szanse edukacyjne i społeczne.  zweryfikowanie systemu zawodowych egzaminów zewnętrznych dla uczniów ze SPE.  wprowadzenie obligatoryjnych staży i wspieranych praktyk zawodowych dla uczniów o SPE w miejscach pracy, by zagwarantować przede wszystkim praktyczne, a nie czysto teoretyczne wykształcenie zawodowe. Organizacją praktyk powinien zajmować się doradca zawodowy.  zagwarantowanie możliwość wyboru przedmiotów ogólnokształcących stosownie do kierunku kształcenia zawodowego realizowanego przez uczniów ze SPE.

Rekomendacje europejskie  Innowacyjne metody nauczania  Nadzorowane praktyki zawodowe - modele zatrudnienia wspomaganego  dopasowanie umiejętności wymaganych na rynku pracy do możliwości i oczekiwań uczniów realizacja IPET (!)  zachowanie elastyczności w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego  działania zapobiegające wczesnemu wypadaniu z systemu edukacji- zapewnienie odpowiedniego wsparcia i środków dla uczniów ze spe.

 elastyczność pozwalająca na różnorodność praktyk zawodowych, wspierająca zastosowanie metod skoncentrowanych na uczniu  wyspecjalizowana kadra w placówce, posiadająca odpowiednie kompetencje i wiedzę  wspieranie pracodawców i absolwentów w trakcie wejścia na otwarty rynek pracy  trwałe relacje szkoły z pracodawcami- ustanowienie formalnych zasad  ustanowić ramy prawne, które pozwolą placówkom oferować różne poziomy przygotowania zawodowego, różne kwalifikacje zawodowe, w razie potrzeby dokonywać zmian w strukturze i czasie trwania programów