NOWA KULTURA ORGANIZACYJNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

I część 1.
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Strategie kariery zawodowej
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie projektami
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Organizacja i zarządzanie firmą
Lider- Przywódca.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkolenia, Coaching, PR.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zarządzanie zmianą przez wartości
Szkoła Promująca Zdrowie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Kultura organizacyjna MSP
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Rola Ośrodka TOTU w lokalnej polityce rozwiązywania problemów społecznych Piotr Sobczak
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wprowadzenie teoretyczne
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
8 zasad postępowania lidera
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces przewodzenia i kontrolowania
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

NOWA KULTURA ORGANIZACYJNA UJĘCIE PROCESOWE

TREŚĆ Przesłanki i rdzeń tradycyjnej kultury Przesłanki i rdzeń nowej kultury Zmiany w organizacji i gwarancjach pracy Zmiany w etyce i zaangażowaniu w pracy Zmiany norm pracodawców i pracowników Zmiany w rozumieniu szkolenia i konfliktu Wartość i profesjonalizm dla klienta Charakter organizacji i potrzeba ryzyka Role szefa i członków zespołu

KLUCZOWE PRZESŁANKI TRADYCYJNEJ KULTURY Kluczowym czynnikiem kształtującym środowisko biznesu przez ostatnie 200 lat był fakt, że popyt przewyższał podaż oraz występowanie w otoczeniu inwestora. W efekcie najważniejszymi wartościami były planowanie, kontrola i dyscyplina, wartości potrzebne do upłynnienia na gotowym rynku.

RDZEŃ TRADYCYJNEJ KULTURY ORGANIZACJI Posłuszeństwo i pracowitość w zamian za bezpieczeństwo, bezpieczeństwo w zamian za posłuszeństwo i pracowitość. Transakcja nie zawsze była łatwo realizowana: robotnicy tworzyli związki by uzyskać prawdziwe bezpieczeństwo, a kierownictwo musiało nadzorować i biurokratyzować.

KLUCZOWE PRZESŁANKI NOWEJ KULTURY Kluczowym czynnikiem kształtującym środowisko biznesu staje się fakt przewagi podaży nad popytem oraz występowanie w otoczeniu inwestora i klienta. W efekcie najważniejszymi wartością staje się wynik, który dostarczamy klientowi. To klient jest najważniejszy, bo zdobywając klienta zadowolisz inwestorów.

RDZEŃ NOWEJ KULTURY ORGANIZACJI Istotą nowej transakcji w organizacji skoncentrowanej na procesach jest wymiana inicjatywa za sposobność, sposobność za inicjatywę. Transakcja ta oznacza, że organizacja oferuje swoim pracobiorcom sposobność osiągnięcia sukcesu osobistego; w zamian pracobiorca obiecuje wykazać inicjatywę w tworzeniu wartości dla klientów.

KIERUNKI ZMIAN W ORGANIZACJI PRACY Kiedy klient jest „królem”, sama ciężka praca bez zrozumienia, entuzjazmu i elastyczności prowadzi do nikąd. Praca musi być zręczna, skierowana na właściwy cel i przystosowana do okoliczności procesu i klienta.

KIERUNKI ZMIAN W GWARACJACH PRACY Profesjonaliści procesu muszą zimno oceniać każdą pracę z uwagi na możliwości jakie ona oferuje dla ich osobistego rozwoju. Pracobiorcom trzeba dać do zrozumienia, że jest mało prawdopodobne, iż pozostaną w organizacji przez całe życie.

KIERUNKI ZMIAN W ETYCE PRACY Od pracobiorców oczekuje się, by ujawniali „zachowanie uczciwe i etyczne”, Pracodawca będzie wciąż oferować „traktowanie uczciwe i pełne szacunku” oraz „bezpieczne i zdrowe warunki pracy”.

KIERUNKI ZMIAN W ZAANGAŻOWANIU PRACY Lojalność wobec organizacji zastępowana jest kulturowym artefaktem „zaangażowaniem dla sukcesu biznesu”. Pracodawcy muszą namawiać pracobiorców, by przedkładali lojalność wobec klienta nad lojalność wobec nich.

KIERUNKI ZMIAN W NORMACH ZACHOWAŃ PRACOBIORCÓW Obecnie obowiązkiem pracobiorcy jest wziąć na siebie aktywną rolę w zapewnieniu przyszłości, kariery i rozwoju. W efekcie zamiast obiecać „pracować całe życie”, pracobiorca musi zobowiązać się do „gotowości do zmian”.

KIERUNKI ZMIAN W NORMACH ZACHOWAŃ PRACOBIORCÓW W organizacji skoncentrowanej na zadaniach „dobre funkcjonowanie” było wszystkim, czego można było oczekiwać. Obecnie wykonawcy funkcjonującego procesu muszą uzyskiwać wyborny rezultat – wymaga się doskonałości.

KIERUNKI ZMIAN W NORMACH ZACHOWAŃ PRACODAWCÓW Organizacja nie zobowiązuje się troszczyć o pracobiorcę, ponieważ zakłada do pewną kontrolę nad ich środowiskiem. Pracodawcy winni winni ludziom nie ochronę, lecz sposobność, czyli szansę dobrej pracy, osiągnięcia sukcesu.

KIERUNKI ZMIAN W NORMACH ZACHOWAŃ PRACODAWCÓW Zarządzanie paternalistyczne zastępuje się szczerym przywództwem i wymaga to działania i odpowiedzialności każdej ze stron. Przywództwo dostarcza ludziom wizji, motywacji i kontekstu do osiągania sukcesu.

KIERUNKI ZMIAN W SZKOLENIACH ORGANIZACJI W świecie zmiennym i nieprzewidywalnym nie można powiedzieć, jakich talentów organizacja będzie potrzebowała. Obecnie możemy obiecywać „sposobność rozwoju”, czyli zamiast „szkolenia i przeszkolenia” „oferta i klimat szkolenia”.

KIERUNKI ZMIAN W SZKOLENIACH ORGANIZACJI Zrozumienie biznesu kształtuje postawy, postawy kształtują zachowania, a zmiana zachowania jest ostatecznie koncentrowaniem się na procesie. Biznes potrzebuje biznesmenów, a nie funkcjonariuszy i w tym celu musi kształcić swoich pracowników.

KIERUNKI ZMIAN W ROZUMIENIU KONFLIKTU Kultura organizacji skoncentrowanej na procesach musi nieuchronnie skłaniać ludzi do zaakceptowania napięcia, a nawet konfliktu. Rywalizacja o zasoby – od pieniędzy do wykonawców – również stać się może źródłem konfliktu, co może prowadzić do jego eskalacji.

KIERUNKI ZMIAN W ROZUMIENIU KONFLIKTU Dla organizacji byłoby lepiej kształtować kulturę, która docenia twórczą moc konfliktu i stara się ją zużytkować. Wspólne cele, wzajemny szacunek i prawdziwy duch zespołu pomagają kształtować kontekst, którym konflikt jest uznawany za oznakę życia.

POGLĄDY NA TEMAT WARTOŚĆ KLIENTÓW Jedyną miarą sukcesu jest dowiedzieć się, kim są nasi najlepiej płacący klienci, dowiedzieć się, czego oni chcą i dać im to. Nic z tego co robimy, nie jest ważniejsze od tworzenia najwyższej wartości dla naszych klientów.

POGLĄDY NA TEMAT ZNACZENIA PROFESJONALIZMU Służenie klientowi i tworzenie wartości dla niego oznacza, że każdy członek firmy musi być traktowany jak profesjonalista. Aby być skutecznym, musisz mieć zarówno wolność, jak i autonomię, działając przy tym profesjonalnie,

POGLĄDY NA TEMAT CHARAKTERU ORGANIZACJI Organizacja skoncentrowana na procesach charakteryzuje się odpowiedzialnością, autonomią i ryzykiem. Na miejscu jest świat pełen nieporządku, wyzwań i zawiedzonych nadziei, który charakteryzuje prawdziwy świat, prawdziwych ludzi.

POGLĄDY NA TEMAT PODEJMOWANIA RYZYKA W nowej kulturze podkreśla się potrzebę podejmowania większego ryzyka i „wystawiania się na cel”. Kluczem do sukcesu jest nadawanie czytelnego sygnału, „nie zamierzamy potępiać ludzi za podejmowanie ryzyka do czasu, jak ich intencje są dobre”.

POGLĄDY NA TEMAT ROLI SZEFÓW Jeśli odnosimy sukces skupiając się na tworzeniu wartości dla klientów, nie potrzebujemy tradycyjnych szefów. Musimy być informowani i trenowani, abyśmy mogli być jeszcze bardziej skuteczni w tym co robimy.

POGLĄDY NA TEMAT RÓL W ZESPOLE Nikt nam niczego nie daje i każdego dnia pracujemy na to, co mamy. Nie możemy tolerować kogokolwiek, kto nie chce wspierać naszego zespołu.